Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente/dame på 30 år, som plutselig har fått forferdelig uren hud. Jeg har tidligere vært litt plaget av dette - i tidlig ungdom før jeg startet med P-piller, og da jeg sluttet på P-piller før jeg ble gravid. Syntes jeg merket godt at jeg ble litt mer kvisete da jeg sluttet, men det stabiliserte seg d jeg ble gravid. Har migrene, og P-piller gjør det bare værre. Nå er det to år siden jeg fødte, og først nå har huden virkelig blitt ille. Jeg har helt vondt, er helt rød flammete, og har store kviser i hele t-sonen. Jeg er også veldig fet i huden generelt, og kjenner at den er full av små kviser som ligger under huden. Det er mye værre nå enn det noen gang har vært. Jeg har vært hos fastlege og fått Tetralysal 300mg, men synes ikke det hjelper noe. Har brukt de i 20 dager nå. Hvor lang tid tar det før de virker?

Har prøvd et stort antall rensemidler og masker, men ingen ting blir bedre. Det er virkelig plagsomt, og jeg ønsker noen dager å holde meg borte fra jobben pga dette. Før kom kvisene i forbindelse med menstruasjon. Nå kommer de hele tiden!

Noen tips til noe som hjelper? Spiser ikke noe anderledes enn tidligere, og ikke spesielt usunn mat heller.

Kan spiral virke positivt inn?

Hilsen en som synes disse problemene burde være over da man begynner å bli voksen:/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248322-uren-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er kostholdet ditt?

Kan hende det hjelper å spise mindre fet og søt mat, unngå for mye krydder og drikke mye vann. Aloe vera er også ganske bra, det balanserer huden.

Når det gjelder medisinen du har fått mot kvisene tar det vel en stund før de hjelper, men om du ikke merker bedring bør du oppsøke lege igjen, kanskje bli henvist til hudlege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248322-uren-hud/#findComment-1949856
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest nesten fin etter 30 år

Jeg har slitt med dette i 30 år! Forsøkt alle preparater, dietter etc.

SÅ gikk jeg til homeopat - og fikk et stoff som heter silicea. Det hjalp!

Dessuten sa hun at jeg kunne prøve å holde meg litt unna hvetemel - og spise speltbrød i stedet.

Det gjør jeg så sant det ikke blir for mye bryderi. Prøv homeopat som er godkjent og skikkelig. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248322-uren-hud/#findComment-2122246
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...