Gå til innhold

Pass for å reise med Kiel-fergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte å ta med mitt -og holdt meg ombord på båten, for sikkerhets skyld.

Skrevet

Nei, det er det ingen som kommer til å spørre etter.

Skrevet

Jeg glemte å ta med mitt -og holdt meg ombord på båten, for sikkerhets skyld.

Fikk du lov til det? Vi har alltid blitt jaget i land...

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Nei, det er det ingen som kommer til å spørre etter.

Helt sikker??

Veldig dumt å dra og ikke komme med båten eller enda værre, ikke komme meg hjem fra Tyskland!!

Må jeg være i båten hele tiden da, uten pass, eller kan jeg gå av i Tyskland og regne med å komme på igjen?? Eller, ikke regne med, men være sikker på:o)

Kan jo høre med DFDS (er det ikke de som selger turen da???)

Skrevet

man trenger vel ikke pass innenfor eøs-land? eller no sånt... eu-land? husker ikke... :P

Skrevet

Du må ikke ha pass for grensekontroll, men pass kan være lurt å ha med fordi det er godkjent legitimasjon.

Du finner info om det på DFDS' sider.

Skrevet

Helt sikker??

Veldig dumt å dra og ikke komme med båten eller enda værre, ikke komme meg hjem fra Tyskland!!

Må jeg være i båten hele tiden da, uten pass, eller kan jeg gå av i Tyskland og regne med å komme på igjen?? Eller, ikke regne med, men være sikker på:o)

Kan jo høre med DFDS (er det ikke de som selger turen da???)

Kravet til pass som reisedokument ble opphevet for flere år siden i samband med innføringen av Schengen-samarbeidet.

Fri ferdsel av mennesker og gods er jo litt av hovedideen bak hele greia.

Det står aldri noen å glor på passasjerene og avkrever dem noen forn for legitimasjon hverken når man går av eller på Kiel-ferga, så det er ingen grunn til å bli på båten av den grunn.

Skrevet

Ja- satt i suiten og jobbet ;:) - på Color Fantasy :)

Skrevet

Tenk hvor mange som ligger i lugaren sin og er fyllesyk når båten ligger noen få morgentimer i kiel :)

Skrevet

Reiser nesten hvert år og ingen av oss er blitt avkrevd noen legitimasjon.

Det er såvidt noen løfter hodet og sjekker billetten din når du skal ombord igjen i kiel.

Skrevet

Tenk hvor mange som ligger i lugaren sin og er fyllesyk når båten ligger noen få morgentimer i kiel :)

Jeg skulle gjerne ligget fyllesyk på lugaren, men de sa virkelig at alle _måtte_ forlate båten. Neste gang nekter jeg :-)

Skrevet

Jeg skulle gjerne ligget fyllesyk på lugaren, men de sa virkelig at alle _måtte_ forlate båten. Neste gang nekter jeg :-)

Var det på kiel ferja da?

Den ligger jo i kiel under oppholdet mens mange andre båter tar en svipptur mens folk er i land.

Jeg har aldri vært igjen på båten så jeg skal ikke påstå at du ikke snakker sant, bare at jeg aldri har hørt at det har blitt sagt at alle må forlate båten i kiel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...