Gå til innhold

Normalt med noe til kaffen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke hos meg
Skrevet

Bruker dere å ha fyrstekake el.l. til kaffen? Andre kaker, sjokolade, til hverdags?

Innbiller meg at det er beste- og oldeforeldregenerasjonen som praktiserer dette...

Skrevet

Til kaffen? Mener du sånn etter middag/utpå kvelden? Vi har ikke det engang. Vi drikker kaffe når vi vil drikke kaffe, og har ikke noe tidspunkt på dagen der vi liksom setter oss ned og drikker kaffe.

Men bestemoren min gjør det og har da gjerne kaker til. Kunne ikke falt meg inn.

Skrevet

For det første drikker jeg bare kaffe om morgenen og formiddagen (eller etter en bedre middag med alkohol).

For det andre har jeg aldri kaker i hverdagen.

laguna1365380434
Skrevet

Nei, har ikke kake til kaffen, drikker kaffe mere sånn når som helst, uten bordekning.

Men på større selskapeligheter med mye slekt/ stivere opplegg setter jeg frem sjokolade eller kake om jeg serverer kaffe etter middag.

Også hender det at jeg spiser snop eller et stykke kake selvom detikke er helg..:-)

Mutter setter forøvrig frem kake, kjeks eller snop om hun byr på kaffe..Hun er ikke SÅ gammal, og litt hyggelig er det jo.

:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Innbiller meg at det er mest besteforeldregenerasjonen som praktiserer kaffe til hverdags. ;).

Selv har jeg bare kaffe om morgenen/formiddagen til hverdags. Har vi gjester, har vi gjerne kaffe etter middagena, og da gjerne med litt kake eller sjokolade til.

Skrevet

Hører vel til besteforeldre-generasjonen. Husker mormor hadde alltid sjokoladekake el.lign til kaffen sin

Gjest kake til kaffen er godt
Skrevet

Jeg setter alltid på noe til kaffen, være seg det er kjeks eller kake.

Og nei, jeg er ingen bestemor og det er nok leeeeenge til jeg blir det ;)

Skrevet

Nei, har ikke kaker til hverdags. Det er sjelden jeg spiser kake egentlig.

Kaffe drikker jeg fordi jeg har lyst på kaffe. Men jeg kan godt finne på å ta litt Bocca-sjokolade til. ;-) Den er i det minste sunnere enn vanlig sjokolade. *s*

Gjest kake til kaffen er godt
Skrevet

Tror nok jeg misforso innlegget ditt.

Mente du når vi lagde oss kaffe selv?

I såfall er det mest nei, dvs, jeg kan godt sette på noe godt til kaffen, men jeg dekker ikke på til kaffe. Vi drikker forøvrig kaffe hele dagen her i heimen da :)

Men når det kommer noen og de får en kaffekopp så setter jeg alltid på noe til kaffen, det var det jeg trodde du spurte om.

:D

Skrevet

Til hverdags? Aldri. Kaker og annet snop inntas kun én dag i uken.

"........................................."

Gjest abrahamsen
Skrevet

Nei her har vi ikke kaker og kaffi til hverdags. Kanskje på lørdag og søndag, men ikke alltid da heller.

Skrevet

Nå drikker jeg ikke kaffe, men om jeg tar meg en kopp te på kvelden så er det skikkelig godt med et par kjeks å dyppe i teen ja... :o)

Skrevet

Hæ, ikke engang mora mi som nå er 80 år, serverte kake eller godis til maten.

Hvis jeg tar en kopp kaffe ut dvs kaffe med c så hender det jeg kjøper noe ved siden av.

Skrevet

Hæ, ikke engang mora mi som nå er 80 år, serverte kake eller godis til maten.

Hvis jeg tar en kopp kaffe ut dvs kaffe med c så hender det jeg kjøper noe ved siden av.

99% av kvinner over 70 serverte/serverer så og si alltid noe til kaffen... :-)

Skrevet

99% av kvinner over 70 serverte/serverer så og si alltid noe til kaffen... :-)

Mora mi har vel egentlig alltid vært noe for seg selv og levde langt forut sin tid.

Hun var skikkelig rødstrømpe lenge før Kvinnefronten :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Til hverdags? Aldri. Kaker og annet snop inntas kun én dag i uken.

"........................................."

"... og godteri spiser vi bare til fest - sånn en gang i uka er best!"

;)

Skrevet

"... og godteri spiser vi bare til fest - sånn en gang i uka er best!"

;)

Nettopp :-)

"......................................."

Gjest Ikke hos meg
Skrevet

Nettopp :-)

"......................................."

Sunn og sprek og klok..

Er det _ingen_ bakdeler ved deg?

Skrevet

Sunn og sprek og klok..

Er det _ingen_ bakdeler ved deg?

Mange.

"................................"

Gjest Ikke hos meg
Skrevet

Mange.

"................................"

Positivt helhetsinntrykk, gir du i hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...