Gå til innhold

Helv........ fotoboks :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arghhh!! Så har også jeg klart å bli fotografert en sånn...

Lå 5-7 km over fartsgrensa i en 50-sone.... Er fotobokser virkeig SÅ følsomme? :o

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SoriaMoria

17

• hidi

14

• keinstein

6

• McLoud

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sorry dude ;)
Skrevet

Jepp du, sorry, men kjøring i 55 og 57 kmt er 5 og 7 over 50 altså, som du vet ;)

Det er jo også slik at dess lavere fartsgrense dess "kraftigere" reaksjoner på hastighet over.

En bot får du nok ja, let på nett så kanskje du finner ut hvor mye.

Skrevet

Håper du smilte pent......

*lol*

Jeg så garantert ut som om jeg hadde ramla ned fra månen!

Skrevet

Det ligger allerede inne en feilmargin i disse boksene som kommer trafikkanten til gode. Blir du tatt i 57, så har du reélt sett kjørt godt over det.

Speedoen i enn bil er sjeldent til å stole på.

Hvor mener du grensen burde gå?

Skrevet

Jepp du, sorry, men kjøring i 55 og 57 kmt er 5 og 7 over 50 altså, som du vet ;)

Det er jo også slik at dess lavere fartsgrense dess "kraftigere" reaksjoner på hastighet over.

En bot får du nok ja, let på nett så kanskje du finner ut hvor mye.

Yup, I know....

Men må innrømme at jeg ville foretrukket å bli "tatt" i en 80- sone, selv om boten ville vært myyye verre. Jeg kan nemlig finne på å trå rimelig hardt på pedalen på oversiktlige strekninger med 80, mens på 30-40-50- og 60-sonene er jeg (vanligvis) svært så påpasselig!

Har googlet litt om temaet, og funnet at jeg mest sannsynlig får 600 kr i bot. Ikke verdens undergang, men fortsatt litt surt. Men selvsagt er det fortjent...

Skrevet

Det ligger allerede inne en feilmargin i disse boksene som kommer trafikkanten til gode. Blir du tatt i 57, så har du reélt sett kjørt godt over det.

Speedoen i enn bil er sjeldent til å stole på.

Hvor mener du grensen burde gå?

Nei grensen må jo gå et sted den, og der har ikke jeg noen innvirkning. Synes som sagt i et annet innlegg jeg fortjener det også, men likevel må det være lov å gremmes? ;)

Skrevet

Jeg så garantert ut som om jeg hadde ramla ned fra månen!

Har jobbet på politikammer og ja, de fleste ser noenlunde molefunkne ut! he, he

Skrevet

Det verste der og da var egentlig det at jeg ble så redd - skjønte ikke hva det var som glimta sånn? Hadde det slått ned et lyn i bilen? *ler*

Skrevet

Yup, I know....

Men må innrømme at jeg ville foretrukket å bli "tatt" i en 80- sone, selv om boten ville vært myyye verre. Jeg kan nemlig finne på å trå rimelig hardt på pedalen på oversiktlige strekninger med 80, mens på 30-40-50- og 60-sonene er jeg (vanligvis) svært så påpasselig!

Har googlet litt om temaet, og funnet at jeg mest sannsynlig får 600 kr i bot. Ikke verdens undergang, men fortsatt litt surt. Men selvsagt er det fortjent...

---> 55 = 500,-

---> 60 = 1200,-

om jeg husker rett

Skrevet

Yup, I know....

Sorry det var gamle satser. Det stemmer, nå er det 600,- og 1600,-

Skrevet

Blir bildet tatt etter blitzen?

De kan vel ellers ikke rekke å se molefonkne ut?

Det kan kanskje eventuelt være at de i utgangspunktet er molefonkne, og derfor kjører fort. Fått kjeft av sjefen, har selv gått hjem og kjefta på partneren, som så har kjefta på katta, som så beit i halen til hunden, som så bjeffet mot den ...den molefonkne. Noe slikt...

Skrevet

Blir bildet tatt etter blitzen?

De kan vel ellers ikke rekke å se molefonkne ut?

Det kan kanskje eventuelt være at de i utgangspunktet er molefonkne, og derfor kjører fort. Fått kjeft av sjefen, har selv gått hjem og kjefta på partneren, som så har kjefta på katta, som så beit i halen til hunden, som så bjeffet mot den ...den molefonkne. Noe slikt...

Nei , du ser faktisk forskrekkelsen... Ikke på alle selvfølgelig, noen bryr seg ikke en plass om det blinker aldri så mye!

Mens andre sikkert er i situasjoner som du beskriver glimrende!

Skrevet

Det verste der og da var egentlig det at jeg ble så redd - skjønte ikke hva det var som glimta sånn? Hadde det slått ned et lyn i bilen? *ler*

*ler*

Jeg òg hadde blitt livredd!

Skrevet

Nei , du ser faktisk forskrekkelsen... Ikke på alle selvfølgelig, noen bryr seg ikke en plass om det blinker aldri så mye!

Mens andre sikkert er i situasjoner som du beskriver glimrende!

Når jeg tenker meg om, så ser man faktisk lettere forfjamset ut, når noen har knipset bilde (med blitz) på vanlig kamera også :)

Hehe, skulle gjerne hatt tilgang til de bildene på jobben din ;)

Skrevet

*ler*

Jeg òg hadde blitt livredd!

Fy flate - hadde det blinket der kommet i trynet mitt når det var mørkt ute hadde jeg garantert kjørt av veien!

Skrevet

Og i dag kom meldinga fra politiets ATK-senter. Ganske riktig - jeg hadde kjørt i 57km/t... 1600 kroner kommer den moroa på gitt :o

Skrevet

Og i dag kom meldinga fra politiets ATK-senter. Ganske riktig - jeg hadde kjørt i 57km/t... 1600 kroner kommer den moroa på gitt :o

Ditt lille råskinn av en bilist! Hvordan er norske veier trygge med deg i farten....

Det er skikkelig sure penger, men kanskje staten får nok til en cm vei ekstra, i tillegg til den 2,5 km lange veien de allrede har råd til?

Du finner nok trøst i disse ord, kjenner jeg deg rett!

Skrevet

Ditt lille råskinn av en bilist! Hvordan er norske veier trygge med deg i farten....

Det er skikkelig sure penger, men kanskje staten får nok til en cm vei ekstra, i tillegg til den 2,5 km lange veien de allrede har råd til?

Du finner nok trøst i disse ord, kjenner jeg deg rett!

Ja, jeg er et en skikkelig trafikkbølle! Egentlig skulle jeg bare vært buret inne på livstid for denne uhyre risikofylte atferden.

Jammen godt jeg i det minste kan bidra til en halv centimeter vei! Mon tro om jeg bør sørge for å signere denne veibiten? ;)

Skrevet

Ja, jeg er et en skikkelig trafikkbølle! Egentlig skulle jeg bare vært buret inne på livstid for denne uhyre risikofylte atferden.

Jammen godt jeg i det minste kan bidra til en halv centimeter vei! Mon tro om jeg bør sørge for å signere denne veibiten? ;)

For Guds skyld signer den ellers kommer bare en annen trafikkbølle og gjør det...

Jeg ville selvfølgelig å sperret deg inne på livstid, men mine dager i politiet er over, din lille heldggris!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...