Gå til innhold

Helv........ fotoboks :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For Guds skyld signer den ellers kommer bare en annen trafikkbølle og gjør det...

Jeg ville selvfølgelig å sperret deg inne på livstid, men mine dager i politiet er over, din lille heldggris!

hihihi :)

(Du, litt sånn siden du jo "er litt inne i det" - har det noe for seg å klage på målingen og forsøke å få den satt ned til 55 km/t så man kan spare 1000 kroner? Eller er slike målinger absolutte?)

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SoriaMoria

17

• hidi

14

• keinstein

6

• McLoud

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hihihi :)

(Du, litt sånn siden du jo "er litt inne i det" - har det noe for seg å klage på målingen og forsøke å få den satt ned til 55 km/t så man kan spare 1000 kroner? Eller er slike målinger absolutte?)

Du kan forsøke... Men det er allrede trukket fra en sikkerhetsmargin.

Så egentlig kjørte du enda fortere, ditt ville fartssvin!

*lol*

Men skriv at det ikke var du som kjørte, og hvis det var du som kjørte så:

a) du husker ikke og ha kjørt

B) hadde en forferdelig traumatisk bad-hair-day

c) speedometeret må ha hengt seg opp

d) alle grunner som aldri er blitt nevnt før i en slik søknad

Lykke til!

Skrevet

Du kan forsøke... Men det er allrede trukket fra en sikkerhetsmargin.

Så egentlig kjørte du enda fortere, ditt ville fartssvin!

*lol*

Men skriv at det ikke var du som kjørte, og hvis det var du som kjørte så:

a) du husker ikke og ha kjørt

B) hadde en forferdelig traumatisk bad-hair-day

c) speedometeret må ha hengt seg opp

d) alle grunner som aldri er blitt nevnt før i en slik søknad

Lykke til!

Hmm... trur jeg skal skylde på at det var bikja som var ute og kjørte jeg altså ;)

Skrevet

Hmm... trur jeg skal skylde på at det var bikja som var ute og kjørte jeg altså ;)

Tror den ble forsøkt brukt i 1989, og avvist grunnet at bikkja umulig kunne rekke ned til pedalene...

Skrevet

Tror den ble forsøkt brukt i 1989, og avvist grunnet at bikkja umulig kunne rekke ned til pedalene...

Pøsj! Bikkja mi klarer helt fint å rekke ned til pedalene han! Ingen har jo fortalt ham at han må klare å se ut frontvinduet samtidig! ;)

Skrevet

Pøsj! Bikkja mi klarer helt fint å rekke ned til pedalene han! Ingen har jo fortalt ham at han må klare å se ut frontvinduet samtidig! ;)

Hvordan da forklare bildet?

Skrevet

Hvordan da forklare bildet?

Djeees... han har da holdt opp en plakat med bilde av meg på selvsagt! *himle*

;)

Skrevet

Djeees... han har da holdt opp en plakat med bilde av meg på selvsagt! *himle*

;)

Aha han slapp i tillegg rattet!

Beklager, men du er ansvarlig for at hunden fikk tak i dine bilnøkler, så vi må dessverre arrestere både deg og bikkja. Bikkja for falsk identifikasjon OG vettløs kjøring (ingen labber på rattet).

Skrevet

Aha han slapp i tillegg rattet!

Beklager, men du er ansvarlig for at hunden fikk tak i dine bilnøkler, så vi må dessverre arrestere både deg og bikkja. Bikkja for falsk identifikasjon OG vettløs kjøring (ingen labber på rattet).

Huff... jaja, for bikkja sin skyld håper jeg virkelig ikke det er verken elektriske fluelamper eller støvsugere på cella, for det er det skumleste han veit!

Skrevet

Til neste gang:

http://www.bot.as/

Hehe, lurer på om de har mange som melder seg inn.

Hehe. Nei jeg tror ikke dette er et sted jeg skal melde meg inn nei.

Skrevet

Huff... jaja, for bikkja sin skyld håper jeg virkelig ikke det er verken elektriske fluelamper eller støvsugere på cella, for det er det skumleste han veit!

Og hva er fluelampe? Noe jeg kunne trengt for de innpåslitne små, ekle fluene som surrer rundt meg...

Skrevet

Og hva er fluelampe? Noe jeg kunne trengt for de innpåslitne små, ekle fluene som surrer rundt meg...

En fluelampe kjøper man på felleskjøpet. Den har sånt blått lys som trekker til seg fluer og insekter - som grilles idet de treffer høyspenten :D

Skrevet

En fluelampe kjøper man på felleskjøpet. Den har sånt blått lys som trekker til seg fluer og insekter - som grilles idet de treffer høyspenten :D

Hadde jeg vært bikkja di hadde jeg også vært dritredd. Man skal ha stor respekt for noe som griller noen...

Forsøker å drukne mine fluer jeg da. Ikke særlig vellykket heller.

Skrevet

Skriv at du stoppet bak en trailer som stoppet like før boksen, at du ved et uhell kvalte motoren da du skulle kjøre i gang og ble forbikjørt av 2 biler akkurat da boksen blinket.

Skrevet

Og i dag kom meldinga fra politiets ATK-senter. Ganske riktig - jeg hadde kjørt i 57km/t... 1600 kroner kommer den moroa på gitt :o

Da skal jeg bli enda mer trafikk-sinke enn jeg allerede er i fremtiden!

Fint at du kunne gjøre denne testen på vegne av oss alle...

*vurderer å sende et bidrag til SoriaMoria*

Skrevet

Da skal jeg bli enda mer trafikk-sinke enn jeg allerede er i fremtiden!

Fint at du kunne gjøre denne testen på vegne av oss alle...

*vurderer å sende et bidrag til SoriaMoria*

Ja veit du - det er ganske "moro" at jeg som den trafikksinka jeg er, blir tatt i fotoboks!

Bidrag mottas selvsagt med takk ;)

Skrevet

Skriv at du stoppet bak en trailer som stoppet like før boksen, at du ved et uhell kvalte motoren da du skulle kjøre i gang og ble forbikjørt av 2 biler akkurat da boksen blinket.

Hehehe - kreativt er det i det minste :D

Skrevet

Hehehe - kreativt er det i det minste :D

Systemet er ikke ufeilbarlig. Det ligger to tynne metalldetektorer frest ned i asfalten i halve bredden av veien under de to strekene du kan se like før boksen. Hvis det foregår mye i den sonen, og f eks biler kjører over i motgående i løpet av sonen, utenfor strekket av dektektoren, så blir det kaos i den lille silikonhjernen. Det er mye å hente på å bråbremse midt inne i den også - dessverre for de som kommer bak.

Skrevet

90% av de som blir tatt i slike bokser er litt sløve vanlige folk. Råkjørerne slipper unna. Selv så kjører jeg 10 km for fort rett som det er i løpet av en uke, og jeg er en meget sedat bilist. Det er en måte å ta inn skatt på med en vikarierende årsak, som så mange andre skatter. Skatter og avgifter skal liksom få oss til å endre adferd, men slår mistenkelig mye ut på budsjetter her og der.

Mange av straffene og metodene sørger også for at det må ansettes flere i det offentlige. 50-60 nye stillinger må til for å betjene boksene og papiret i f m dem. Like mange årsverk går med for å administrere prikker på førerkortet.

Bensinavgift skal få oss til å kjøre mindre og kjøpe biler med lavere forbruk. Men det virker ikke på meg. Som vanlig går det ut over de som har dårligst råd.

Tendensen til å ty til straffer i stedet for andre løsninger er økende. En fotoboks er f eks mye billigere og mye mer lønnsom enn en ny vei med midtskiller, eller tunnell.

Den nye operaen krever 600 årsverk, men det er en annen sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...