Gå til innhold

Helv........ fotoboks :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

90% av de som blir tatt i slike bokser er litt sløve vanlige folk. Råkjørerne slipper unna. Selv så kjører jeg 10 km for fort rett som det er i løpet av en uke, og jeg er en meget sedat bilist. Det er en måte å ta inn skatt på med en vikarierende årsak, som så mange andre skatter. Skatter og avgifter skal liksom få oss til å endre adferd, men slår mistenkelig mye ut på budsjetter her og der.

Mange av straffene og metodene sørger også for at det må ansettes flere i det offentlige. 50-60 nye stillinger må til for å betjene boksene og papiret i f m dem. Like mange årsverk går med for å administrere prikker på førerkortet.

Bensinavgift skal få oss til å kjøre mindre og kjøpe biler med lavere forbruk. Men det virker ikke på meg. Som vanlig går det ut over de som har dårligst råd.

Tendensen til å ty til straffer i stedet for andre løsninger er økende. En fotoboks er f eks mye billigere og mye mer lønnsom enn en ny vei med midtskiller, eller tunnell.

Den nye operaen krever 600 årsverk, men det er en annen sak.

Bare vis fram medlemskortet i Leger uten fartsgrenser, så slipper du bot.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SoriaMoria

17

• hidi

14

• keinstein

6

• McLoud

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bare vis fram medlemskortet i Leger uten fartsgrenser, så slipper du bot.

Vi opplever i hvert fall et samfunn hvor myndighetene blir mer og mer opptatt av å "ta", presse, styre og overvåke oss. Så omfattende er dette at det slutter å virke i praksis, og folk saboterer. Svaret på sabotasje er økt straff. Svaret på økt straff er sterkere fokus på unnvikelser, og til slutt kaos. Italienerne sier at det er en grense for hvor mye olje du kan presse ut av en oliven.

Skrevet

Systemet er ikke ufeilbarlig. Det ligger to tynne metalldetektorer frest ned i asfalten i halve bredden av veien under de to strekene du kan se like før boksen. Hvis det foregår mye i den sonen, og f eks biler kjører over i motgående i løpet av sonen, utenfor strekket av dektektoren, så blir det kaos i den lille silikonhjernen. Det er mye å hente på å bråbremse midt inne i den også - dessverre for de som kommer bak.

Og de kan lures ved å kjøre over i motsatt kjørefelt! Da på eget ansvar.

Skrevet

Og de kan lures ved å kjøre over i motsatt kjørefelt! Da på eget ansvar.

Javisst. Men da vet du at boksen er der, og kunne kjørt pent:-)Jeg pleier å bremse ned til det halve av fartsgrensen foran boksen og bråbremse hvis noen tuter.

Skrevet

Javisst. Men da vet du at boksen er der, og kunne kjørt pent:-)Jeg pleier å bremse ned til det halve av fartsgrensen foran boksen og bråbremse hvis noen tuter.

Ja, så har du glatt alle raukjøringer i bagasjerommet.. Og hva er da vitsen med å tute?

Og nei, man vet ikke hvor fotoboksen står.. Man kommer rundt en sving i litt mye fart, ser boksen og strener over i andre fil, boksen knipser, men det er ingen bil på bildet!

Anbefales overhodet ikke, da dette kan bli lek med døden, ikke bare din men andres.

Skrevet

Vi opplever i hvert fall et samfunn hvor myndighetene blir mer og mer opptatt av å "ta", presse, styre og overvåke oss. Så omfattende er dette at det slutter å virke i praksis, og folk saboterer. Svaret på sabotasje er økt straff. Svaret på økt straff er sterkere fokus på unnvikelser, og til slutt kaos. Italienerne sier at det er en grense for hvor mye olje du kan presse ut av en oliven.

Du kan nå i det minste le litt, når jeg serverer en så utsøkt vittighet.

Le, din tølper!

Skrevet

Du kan nå i det minste le litt, når jeg serverer en så utsøkt vittighet.

Le, din tølper!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... osv

:-)

Humor uten grenser i farta! Se opp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...