Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://matprat.no/Recipe.aspx?artid=9114&mnu1=&mnu2=

På denne linken finner du mange gode oppskrifter

Takk! Men blir ikke paprikaen bløt etter å ha stått i ovnen 45 min? Og det går vel an å gjøre det samme med tomater, men de blir kanskje enda fortere bløte?

Annonse

Åja! Det var en god ide.. Men hvorfor blir ikke paprikaen bløt hvis det er ris i kjøttdeigblandingen? Ja jeg må ha det inn med tskje ;)

Risen trekker antagelig til seg væsken. Jeg vet ikke. Men jeg er veldig glad i fylte paprika men har ikke spist skikkelige siden exsvigermora mi lage dem.

Risen trekker antagelig til seg væsken. Jeg vet ikke. Men jeg er veldig glad i fylte paprika men har ikke spist skikkelige siden exsvigermora mi lage dem.

Skal jeg koke risen før jeg blander den med kjøttdeigblandingen da?

Og vet du hvordan det fungerer med tomater istedet for paprika? BIG tomatoes :))

Skal jeg koke risen før jeg blander den med kjøttdeigblandingen da?

Og vet du hvordan det fungerer med tomater istedet for paprika? BIG tomatoes :))

Det fungerer på samme måte.

Jeg har ikke oppskrift her men jeg kan legge den ut i morgen, den ligger på den andre maskinen min.

Jeg fant oppskrift på URLen før i tråden her men hvis du har en bedre/annen så tar jeg gjerne imot :)

10-12 grønne paprika

1 finhakket løk

1 hvitløksbåt

750 gr kjøttdeig

1/2 kopp ris

to tomater

Hul ut paprikaene, stek løk, hvitløk og kjøttdeig. Hell i risen, tomatene, salt og pepper. La det småkoke i fem minutter og så fyller man paprikaene med blandingen. Stek i steikovnen på ca 200 grader i en time.

Det er oppskriften, jeg slumper og bruker ofte litt tomatpure isteden for tomater osv. Ikke fyll dem for fulle, risen svulmer opp.

10-12 grønne paprika

1 finhakket løk

1 hvitløksbåt

750 gr kjøttdeig

1/2 kopp ris

to tomater

Hul ut paprikaene, stek løk, hvitløk og kjøttdeig. Hell i risen, tomatene, salt og pepper. La det småkoke i fem minutter og så fyller man paprikaene med blandingen. Stek i steikovnen på ca 200 grader i en time.

Det er oppskriften, jeg slumper og bruker ofte litt tomatpure isteden for tomater osv. Ikke fyll dem for fulle, risen svulmer opp.

Dvs IKKE koke risen? Huff jeg er så dårlig til å lage mat... :/

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...