Gå til innhold

Betale gammel regning.

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har sost bort nyeste innbetalingblankett, og skylder NetCom masse penger.

Nå tenkte jeg at jeg skulle få betalt denne regningen sånn endelig, ringte i går og fikk samlet sum.

Meeen..Jeg finner bare en regning fra august..Kan jeg bruke den?! Jeg tenkte da altså å skrive på riktig sum såklart, men er kidnummeret riktig, eller varierer det fra blankett til blankett?

Tenkte å ruse ned på posten å få det ordna, så om noen vet blir jeg glad.

*finanskløne*

:-)

Gjest prøv d
Skrevet

Så bruker du ikke kidnummeret men betaler til kontonummeret.

Skrevet

Da bør du ringe NetCom engang til da, de har kidnummeret som skal stå på fakturaen din. Sjekk iallefall før du bruker den for august .... de bruker nok ikke det samme kidnummeret hver gang

Gjest ja ja såklart
Skrevet

Betale regning på posten?? Det koster flesk... Gjør det med nettbanken din da vel, eller telebanken? Du kan selvsagt bruke den.

laguna1365380434
Skrevet

Så bruker du ikke kidnummeret men betaler til kontonummeret.

MÅ jeg ikke ha med kidnr da?

laguna1365380434
Skrevet

Da bør du ringe NetCom engang til da, de har kidnummeret som skal stå på fakturaen din. Sjekk iallefall før du bruker den for august .... de bruker nok ikke det samme kidnummeret hver gang

Men de har sperret telefonen min..:-o Og jeg har ikke flere penger til automat..Jeg har nøyaktig til regningen, nemlig.

*fattigstakkar*

Gjest det må du
Skrevet

MÅ jeg ikke ha med kidnr da?

JO ellers vil de ikke finne DIN innbetaling

laguna1365380434
Skrevet

Betale regning på posten?? Det koster flesk... Gjør det med nettbanken din da vel, eller telebanken? Du kan selvsagt bruke den.

Jeg kan bruke det nr? Flott:-)

Vet det er litt knøtent å bruke posten, det er meg og kjerringene på 90, jeg har liksom aldri giddet å sette meg inn i mere hensiktsmessige alternative betalingsmåter.

Jeg er bare kort unna å oppbevare kontantene mine i madrassen..;-P

I dag blir det posen, men jeg bytter sikkert system snart jeg også, som den absolutt siste under 100 i Oslo..;-)

laguna1365380434
Skrevet

JO ellers vil de ikke finne DIN innbetaling

Nettopp..Kan jeg bruke det gamle da? Eller går ikke det?:-)

Gjest det må du
Skrevet

Ikke like KID nr. for hver måned, så det kan du ikke.

Har du ikke penger til å ringe må du få lånt deg en telefon .... eller, du har jo tydligvis tilgang til nettet, send dem en mail da vel.

laguna1365380434
Skrevet

Ikke like KID nr. for hver måned, så det kan du ikke.

Har du ikke penger til å ringe må du få lånt deg en telefon .... eller, du har jo tydligvis tilgang til nettet, send dem en mail da vel.

Ja, jeg får vel maile..Men jeg trodde i grunn at KIDnr var det samme fra gang il gang, og lå som min personlige "kundekode" liksom?

Men dette veit jeg lite om, og bøyer meg i støvet.

Skrevet

Noen firma bruker samme KID-nummer fra måned til måned, og da er vel gjerne KID-nr identisk med kundenummer, evt. at kundenummer er en del av KID-nr.

Andre firma har KID-nr. som inneholder faktura-nummer, og da er det jo nytt nummer fra regning til regning.

Se derfor på regningen du har, om det er kunde- eller fakturanr. (evt. begge) i KID-nummeret.

Skrevet

Hvis du uansett skal betale på posten, kan du fylle ut en ny blankett uten kidnr. og med riktig samlebeløp. Men for all del, spar på den kvitteringen!

Du kan spørre på posten om de kan registrere f.eks. kundenummeret ditt (eller telefonnummeret eller hva nå NetCom bruker, se hva som står på blanketten din og skriv det over på den du fyller ut) som tilleggsreferanse.

Kidnummeret tilhører akkurat den innbetalingen.

Skrevet

Hvis du skal betale over nettbank så bruk melding isteden for kidnummer og der skriver du opp telefonnummeret ditt.

Jeg har gjort det på husleia flere ganger og aldri hatt noe problemer, da setter jeg opp leilighetsnummeret.

Gjest det må du
Skrevet

Ja, jeg får vel maile..Men jeg trodde i grunn at KIDnr var det samme fra gang il gang, og lå som min personlige "kundekode" liksom?

Men dette veit jeg lite om, og bøyer meg i støvet.

Du har ikke flere fakturaer fra NetCom du kan sammenligne da (på samme abbonement) ? Så ser du jo fort det om de er av de firmaene som bruker samme ...... selv om jeg tviler på det ..... de er såpass store at de nok for å holde styr på alle innbetalingene må ha nytt kidnr. for hver faktura.

laguna1365380434
Skrevet

Noen firma bruker samme KID-nummer fra måned til måned, og da er vel gjerne KID-nr identisk med kundenummer, evt. at kundenummer er en del av KID-nr.

Andre firma har KID-nr. som inneholder faktura-nummer, og da er det jo nytt nummer fra regning til regning.

Se derfor på regningen du har, om det er kunde- eller fakturanr. (evt. begge) i KID-nummeret.

Hey..lurt! Nå sjekket jeg tidligere kvitteringer og de har samme KID! :-)

Noe fakturanr finner jeg dog ikke. MÅ jeg ha med det?

Du har alltid sånn ubestridelig orden i sysakene du Gemini! Det er flott for ånne kløner som meg!

laguna1365380434
Skrevet

Du har ikke flere fakturaer fra NetCom du kan sammenligne da (på samme abbonement) ? Så ser du jo fort det om de er av de firmaene som bruker samme ...... selv om jeg tviler på det ..... de er såpass store at de nok for å holde styr på alle innbetalingene må ha nytt kidnr. for hver faktura.

Jeg fant noen kvitteringer, de har faktisk samme KID! Hurra!

laguna1365380434
Skrevet

Hvis du uansett skal betale på posten, kan du fylle ut en ny blankett uten kidnr. og med riktig samlebeløp. Men for all del, spar på den kvitteringen!

Du kan spørre på posten om de kan registrere f.eks. kundenummeret ditt (eller telefonnummeret eller hva nå NetCom bruker, se hva som står på blanketten din og skriv det over på den du fyller ut) som tilleggsreferanse.

Kidnummeret tilhører akkurat den innbetalingen.

Lurt, takk!:-) Men nå fant jeg noen kvitteringer, og de har samme KIDnr som denne regninga fra august..Da må jeg vel kunne smekke på det også?

laguna1365380434
Skrevet

Hvis du skal betale over nettbank så bruk melding isteden for kidnummer og der skriver du opp telefonnummeret ditt.

Jeg har gjort det på husleia flere ganger og aldri hatt noe problemer, da setter jeg opp leilighetsnummeret.

Lurt, takk! :-) Men etter litt research på kvitteringer her så jeg at det er samme KIDnr på dem som på regningen..Da må jeg vel kunne bruke det?

Skrevet

Lurt, takk! :-) Men etter litt research på kvitteringer her så jeg at det er samme KIDnr på dem som på regningen..Da må jeg vel kunne bruke det?

Da kan du gjøre det. Og så mailer du netcom og kopi av kvitteringen så du får åpnet telefonen din kjapt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...