Gå til innhold

Slanking og alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest Alkohol og slanking
Skrevet

Hvor usunt er det egentlig med en flaske rødvin? Jeg er veldig glad i rødvin, og som student er det fest hver eneste helg. Hvis man vil ned i vekt, skal man da helst kutte ut alkoholen?

Drikker en flaske pr fest, gjerne to ganger i uka.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

16

• kasu65

12

• ShitDiddelyDo

9

• Mary Poppins

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er millionvis med kalorier i alkohol, så det er ikke så veldig lurt å drikke hver eneste uke hvis man har tenkt å gå ned i vekt. F.eks. er det 200 kcal i en halvliter øl.

Skrevet

Det er en del kcalorier i vin ja, men som student selv vet jeg at det ikke er en enkel jobb å kutte ned på alkoholen :)

En liten trøst er at rødvin er noe av den "bedre" alkoholen du kan drikke med tanke på antall kcal.

Gjest Glad i øl og vin
Skrevet

Det er millionvis med kalorier i alkohol, så det er ikke så veldig lurt å drikke hver eneste uke hvis man har tenkt å gå ned i vekt. F.eks. er det 200 kcal i en halvliter øl.

Fattig trøst kanskje,men trøster meg med at det er 300-350 kal. i et bløtkakestykke jeg, så en øl eller litt vin i blant må vi unne oss. Kom bare til å tenke på det siden du skrev ølkalorimengden.....!

Gjest Glad i øl og vin
Skrevet

Litt godt kan vi unne oss. Koselig med litt vin og øl i helgen da. En god rødvin til en bedre lørdagsmiddag hører jo med og også godt å kose seg med et glass eller to. Vi får trimme mere og kutte ned på andre ting, f.eks. sjokolade og kaker, sånn tenker jeg.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Fattig trøst kanskje,men trøster meg med at det er 300-350 kal. i et bløtkakestykke jeg, så en øl eller litt vin i blant må vi unne oss. Kom bare til å tenke på det siden du skrev ølkalorimengden.....!

Selvsagt skal man kose seg med det man liker! Men ettersom trådstarteren spurte om man kunne drikke når man skulle ned i vekt, svarte jeg at det nok ikke var så lurt å drikke -hver- uke hvis man skal slanke seg. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er ganske mye kcal. i vin. Men det som er det 'værste' med alkohol, er at det bremser forbrenninga en stund etter inntak,

Skrevet

Alkohol har masse kalorier, og ikke av de gode kaloriene. Hvis du skal slanke deg seriøst, så ville ikke jeg ha drukket to flasker vin i uka ihvertfall. Det er klart - du kan sikkert kompensere med å spise enda færre "dårlige" kalorier ellers, men jeg vet ikke om det er så lett å få til på bra måte.

"........................................."

Skrevet

Det er en del kcalorier i vin ja, men som student selv vet jeg at det ikke er en enkel jobb å kutte ned på alkoholen :)

En liten trøst er at rødvin er noe av den "bedre" alkoholen du kan drikke med tanke på antall kcal.

Ikke riktig. Det er mindre kalorier i en enhet rødvin enn i en flaske øl, men betraktelig mer enn i brennevin og de fleste likører.

Men det er mye antioksydanter i rødvin, da - så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe :-)

"......................................."

Skrevet

Litt _under_ 200 i de aller fleste typer pils, faktisk. Å ta en pils eller to på spisedagen - som er noe man BØR/SKAL ha når man slanker seg, er helt ok. Men ikke mer enn én gang i uken, og ikke store mengder.

"........................................"

Skrevet

Ikke riktig. Det er mindre kalorier i en enhet rødvin enn i en flaske øl, men betraktelig mer enn i brennevin og de fleste likører.

Men det er mye antioksydanter i rødvin, da - så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe :-)

"......................................."

Men det er mest kcal i sprit.

Skrevet

Men det er mest kcal i sprit.

I forhold til menden, ja. Men 1 enhet sprit er en mye mindre mengde enn 1 enhet rødvin.

Skrevet

I forhold til menden, ja. Men 1 enhet sprit er en mye mindre mengde enn 1 enhet rødvin.

Det er sant :)

Skrevet

Det er sant :)

Sorry - jeg må trekke tilbake/moderere litt. Mengdene jeg henviste til i forb. med enhetene viste seg å være noe mindre enn hva man vanligvis drikker. Jeg vil bestemt hevde at 1 enh. sprit er 4 cl., og ikke 2 som den listen jeg hadde viste.

Så - ett glass rødvin (15cl) har omtrent akkurat 100 kcal. En drink (4cl sprit) har rett under 100 kalorier. Dette er gjennomsnittlige tall, selvfølgelig. Så da har du rett i at rødvin er noe av det bedre, gitt :-)

Skrevet

Sorry - jeg må trekke tilbake/moderere litt. Mengdene jeg henviste til i forb. med enhetene viste seg å være noe mindre enn hva man vanligvis drikker. Jeg vil bestemt hevde at 1 enh. sprit er 4 cl., og ikke 2 som den listen jeg hadde viste.

Så - ett glass rødvin (15cl) har omtrent akkurat 100 kcal. En drink (4cl sprit) har rett under 100 kalorier. Dette er gjennomsnittlige tall, selvfølgelig. Så da har du rett i at rødvin er noe av det bedre, gitt :-)

Oi!! jeg hadde rett.. hurra! ;)

Og godt er det ettersom jeg konsumerer jo en_del_vin ;)

Gjest Baugspryden
Skrevet

Oi!! jeg hadde rett.. hurra! ;)

Og godt er det ettersom jeg konsumerer jo en_del_vin ;)

Skål!

;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...