Gjest Alkohol og slanking Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Hvor usunt er det egentlig med en flaske rødvin? Jeg er veldig glad i rødvin, og som student er det fest hver eneste helg. Hvis man vil ned i vekt, skal man da helst kutte ut alkoholen? Drikker en flaske pr fest, gjerne to ganger i uka. 0 Siter
Gjest Baugspryden Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 http://www.matoppskrift.no/sider/kalori.asp?ID=R Her finner du rødvin på kaloritabellen 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er millionvis med kalorier i alkohol, så det er ikke så veldig lurt å drikke hver eneste uke hvis man har tenkt å gå ned i vekt. F.eks. er det 200 kcal i en halvliter øl. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er en del kcalorier i vin ja, men som student selv vet jeg at det ikke er en enkel jobb å kutte ned på alkoholen En liten trøst er at rødvin er noe av den "bedre" alkoholen du kan drikke med tanke på antall kcal. 0 Siter
Gjest Glad i øl og vin Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er millionvis med kalorier i alkohol, så det er ikke så veldig lurt å drikke hver eneste uke hvis man har tenkt å gå ned i vekt. F.eks. er det 200 kcal i en halvliter øl. Fattig trøst kanskje,men trøster meg med at det er 300-350 kal. i et bløtkakestykke jeg, så en øl eller litt vin i blant må vi unne oss. Kom bare til å tenke på det siden du skrev ølkalorimengden.....! 0 Siter
Gjest Glad i øl og vin Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Litt godt kan vi unne oss. Koselig med litt vin og øl i helgen da. En god rødvin til en bedre lørdagsmiddag hører jo med og også godt å kose seg med et glass eller to. Vi får trimme mere og kutte ned på andre ting, f.eks. sjokolade og kaker, sånn tenker jeg. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Fattig trøst kanskje,men trøster meg med at det er 300-350 kal. i et bløtkakestykke jeg, så en øl eller litt vin i blant må vi unne oss. Kom bare til å tenke på det siden du skrev ølkalorimengden.....! Selvsagt skal man kose seg med det man liker! Men ettersom trådstarteren spurte om man kunne drikke når man skulle ned i vekt, svarte jeg at det nok ikke var så lurt å drikke -hver- uke hvis man skal slanke seg. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er ganske mye kcal. i vin. Men det som er det 'værste' med alkohol, er at det bremser forbrenninga en stund etter inntak, 0 Siter
flisa Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er kommet et nytt slankeøl - ikke så VELDIG godt - men greit nok: REdlight heter det og boksene ser slik ut: http://www.aperitif.no/index.db2?id=65949 Jeg tok et glass rødvin HVER kveld da jeg gikk på Fedon. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Alkohol har masse kalorier, og ikke av de gode kaloriene. Hvis du skal slanke deg seriøst, så ville ikke jeg ha drukket to flasker vin i uka ihvertfall. Det er klart - du kan sikkert kompensere med å spise enda færre "dårlige" kalorier ellers, men jeg vet ikke om det er så lett å få til på bra måte. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er en del kcalorier i vin ja, men som student selv vet jeg at det ikke er en enkel jobb å kutte ned på alkoholen En liten trøst er at rødvin er noe av den "bedre" alkoholen du kan drikke med tanke på antall kcal. Ikke riktig. Det er mindre kalorier i en enhet rødvin enn i en flaske øl, men betraktelig mer enn i brennevin og de fleste likører. Men det er mye antioksydanter i rødvin, da - så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe :-) "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er millionvis med kalorier i alkohol, så det er ikke så veldig lurt å drikke hver eneste uke hvis man har tenkt å gå ned i vekt. F.eks. er det 200 kcal i en halvliter øl. Litt _under_ 200 i de aller fleste typer pils, faktisk. Å ta en pils eller to på spisedagen - som er noe man BØR/SKAL ha når man slanker seg, er helt ok. Men ikke mer enn én gang i uken, og ikke store mengder. "........................................" 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Ikke riktig. Det er mindre kalorier i en enhet rødvin enn i en flaske øl, men betraktelig mer enn i brennevin og de fleste likører. Men det er mye antioksydanter i rødvin, da - så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe :-) "......................................." Men det er mest kcal i sprit. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Men det er mest kcal i sprit. I forhold til menden, ja. Men 1 enhet sprit er en mye mindre mengde enn 1 enhet rødvin. "........................................." 0 Siter
Gjest Her er liste over kaloriene Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 I forhold til menden, ja. Men 1 enhet sprit er en mye mindre mengde enn 1 enhet rødvin. "........................................." http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showQA;QAEntryId=545765 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 I forhold til menden, ja. Men 1 enhet sprit er en mye mindre mengde enn 1 enhet rødvin. "........................................." Det er sant 0 Siter
Prozak Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er sant Sorry - jeg må trekke tilbake/moderere litt. Mengdene jeg henviste til i forb. med enhetene viste seg å være noe mindre enn hva man vanligvis drikker. Jeg vil bestemt hevde at 1 enh. sprit er 4 cl., og ikke 2 som den listen jeg hadde viste. Så - ett glass rødvin (15cl) har omtrent akkurat 100 kcal. En drink (4cl sprit) har rett under 100 kalorier. Dette er gjennomsnittlige tall, selvfølgelig. Så da har du rett i at rødvin er noe av det bedre, gitt :-) "........................................" 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Sorry - jeg må trekke tilbake/moderere litt. Mengdene jeg henviste til i forb. med enhetene viste seg å være noe mindre enn hva man vanligvis drikker. Jeg vil bestemt hevde at 1 enh. sprit er 4 cl., og ikke 2 som den listen jeg hadde viste. Så - ett glass rødvin (15cl) har omtrent akkurat 100 kcal. En drink (4cl sprit) har rett under 100 kalorier. Dette er gjennomsnittlige tall, selvfølgelig. Så da har du rett i at rødvin er noe av det bedre, gitt :-) "........................................" Oi!! jeg hadde rett.. hurra! Og godt er det ettersom jeg konsumerer jo en_del_vin 0 Siter
Gjest Baugspryden Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Oi!! jeg hadde rett.. hurra! Og godt er det ettersom jeg konsumerer jo en_del_vin Skål! ;D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.