Gå til innhold

Hvilken Internett leverandør er best?

Anbefalte innlegg

Gjest -extras
Skrevet

Jeg har nå Telenor, men ønsker å bytte til noe rimeligere.Har ikke fasttelefon.

Trenger ikke en superkjapp linje,brukes mest til surfing og lese nyheter..

Skrevet

Hm, kanskje ikke telepriser.no sier noe om hva som er BEST, som du jo spør etter i overskriften. Var kanskje litt kjapp der. Men prisen kan du iallefall finne ut av.

Gjest upc ja...
Skrevet

Vi har UPC, er kjempefornøyd. Du kan sjekke om det er tilgjengelig hos deg på hjemmesiden www.upc.no

Skrevet

Kanskje du finner noe fornuftig her: http://www.telepriser.no/

Selv har jeg vurdert ADSL via kabel-tv, men har ikke mulighet her jeg bor...

"Selv har jeg vurdert ADSL via kabel-tv"

Uhm...ADSL er en protokoll for telelinjer. Internett via kabel er internett via kabel.

"......................................."

Skrevet

Telenor er stort sett bra, tjenestemessig. Ikke billigst, men ikke dyrest heller. UPC har jeg veldig god erfaring med mht. stabilitet og kvalitet. Men de var litt dyrere enn Telenor da jeg hadde dem. NextGenTel er av de billigste, men kvaliteten er VELDIG varierende. Og fortsatt - etter mange år - har de null kundeservice.

Husk på at ALLE ADSL-leverandører (med unntak av NGT) har et tillegg hvis du ikke har fasttelefon. Telenor tar 60,-. Tele2 tar 80,- tror jeg. BlueCom tar 100,-.

"........................................"

Skrevet

"Selv har jeg vurdert ADSL via kabel-tv"

Uhm...ADSL er en protokoll for telelinjer. Internett via kabel er internett via kabel.

Øh, ja det var sånn det var.

Uansett hadde det vært kjekt om noen kunne gitt meg en bittelitt mer stabil internettlinje enn det jeg har nå.

*abstinenser*

Skrevet

Øh, ja det var sånn det var.

Uansett hadde det vært kjekt om noen kunne gitt meg en bittelitt mer stabil internettlinje enn det jeg har nå.

*abstinenser*

Og nå har du?

".................................."

Skrevet

Og nå har du?

".................................."

Jeg har telenor. Delvis ufrivillig da vi var Tiscali-kunder og de ble kjøpt opp av Telenor. Står selvsagt fritt til å bytte, men det er bare Telenor som har linjer her tror jeg, så alle andre leverandører som kan gi meg adsl må bruke telenors linjer, og så lenge det er linja som ofte faller ut kan jeg ikke skjønne at vi har noe å tjene på å bytte leverandør. Jeg syns de har god kundestøtte og vi har fått hjelp hver gang, men det løser seg ofte av seg selv før de rekker å sjekke det. Men det er allikevel frustrerende å være en halvtime uten nett hver ettermiddag, en helg uten nett hver mnd osv osv.

Etter tordnevær for ei uke siden har det bare blitt kaos, men nå fant vi ut at det sannsynligvis har vært kortslutning i stua vår da, så akkurat i dag har det vært bra.

Ja, dette ble jo en lang avhandling, det var jo slettes ikke meningen. Men jeg skulle ønske at kabeltv-selskapet kunne tilby oss internett. Desverre bor vi såpass langt utpå landet at naboen ikke engang er tilknyttet det kommunale kloakknettet, så det er ikke bare å velge og vrake.

Skrevet

Jeg har telenor. Delvis ufrivillig da vi var Tiscali-kunder og de ble kjøpt opp av Telenor. Står selvsagt fritt til å bytte, men det er bare Telenor som har linjer her tror jeg, så alle andre leverandører som kan gi meg adsl må bruke telenors linjer, og så lenge det er linja som ofte faller ut kan jeg ikke skjønne at vi har noe å tjene på å bytte leverandør. Jeg syns de har god kundestøtte og vi har fått hjelp hver gang, men det løser seg ofte av seg selv før de rekker å sjekke det. Men det er allikevel frustrerende å være en halvtime uten nett hver ettermiddag, en helg uten nett hver mnd osv osv.

Etter tordnevær for ei uke siden har det bare blitt kaos, men nå fant vi ut at det sannsynligvis har vært kortslutning i stua vår da, så akkurat i dag har det vært bra.

Ja, dette ble jo en lang avhandling, det var jo slettes ikke meningen. Men jeg skulle ønske at kabeltv-selskapet kunne tilby oss internett. Desverre bor vi såpass langt utpå landet at naboen ikke engang er tilknyttet det kommunale kloakknettet, så det er ikke bare å velge og vrake.

"men det er bare Telenor som har linjer her tror jeg, så alle andre leverandører som kan gi meg adsl må bruke telenors linjer, og så lenge det er linja som ofte faller ut kan jeg ikke skjønne at vi har noe å tjene på å bytte leverandør"

Det er jo ingen andre enn Telenor som har telelinjer, så det gjelder jo alle steder. (Kobberet i hele Norges land har blitt betalt for av abonentene siden Televerket så dagens lys - og regjeringen var "snille" nok til å gi det privatiserte Telenor eierskapet av linjene.) Det er derfor det (med unntak av NGT) koster 60-100 kr. ekstra hvis man ikke har fasttelefon, fordi Telenor da må "aktivere" linjen, uavhengig av hvilken leverandør som skal bruke den.

Men det er dårlige linjer en del steder. Her jeg bor er vi tre hus/leiligheter i rekke, og det er kun mulig å få ETT ADSL abo. De påstår at kobberet inn til huset ikke er bra nok til å ha mer. I andre tilfeller kan det vel være sentralen som ikke er utbygd, men det begynner vel å bli ganske bra på det området nå tror jeg.

Det som er så "fint" med StjeleHor, er at de har - etter loven - leveringsplikt på analoge sentraler og linjer, med en minimum overføringskapasitet på 1kb/s eller noe sånt. Dermed er de ikke forpliktet til å bygge ut linjer og sentraler for ADSL, og følgelg driter de i det på steder hvor de ikke tjener på det. Med regjeringenes stadige lovnader om satsing på IT og infrastruktur, synes jeg de burde pålegge Telenor å bygge ut for ADSL over absolutt hele landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...