Gjest Frustrert frue Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Kom med dine beste lage-ute-mat... På grill, bål eller sånn kokeapparat (husker ikke hva det heter) Jeg vil på tur med barna og lage gode retter i skogen:o) Gleder meg allerede til mange gode tips:o) 0 Siter
Gjest Baugspryden Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 http://www.anis.no/mat-og-drikke/turmat/ Her finner du mye godt å lage ute! 0 Siter
Gjest theoline Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Pinnebrød! http://www.anis.no/mat-og-drikke/turmat/pinnebroed.asp Det var en sikker vinner da jeg var liten, og jeg kan tenke meg at det er det blant unger i dag også. Personlig er jeg ikke glad i pølser, men med pinnebrød kan jeg spise en og kanskje to... 0 Siter
flisa Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Vaffelrøre på en tom melkekartong - og sånt gammeldags vaffeljern til å snu - oppå bålet 0 Siter
Atene Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Vaffelrøre på en tom melkekartong - og sånt gammeldags vaffeljern til å snu - oppå bålet Har du prøvd dette? Er det noe spesielt man bør huske på? Har et gammelt vaffeljern hengende, og har så lyst til å forsøke. 0 Siter
flisa Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Har du prøvd dette? Er det noe spesielt man bør huske på? Har et gammelt vaffeljern hengende, og har så lyst til å forsøke. En venn av meg gjorde sånt stadig vekk - jeg ble aldri bedt med Du må sikkert ha med smør eller sånn spraysmøring - fett.. 0 Siter
songbirdy Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 En venn av meg gjorde sånt stadig vekk - jeg ble aldri bedt med Du må sikkert ha med smør eller sånn spraysmøring - fett.. Vi puttet gjerne risgrøt-rester oppi vaffelrøra, så ble det mer mat i dem. Deilig å spise rett fra bålet en hustrig høstdag. Nam. 0 Siter
Gjest m/salat Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Ta med fiskekaker eller karbonader + pitabrød eller noe. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg pleier å bake grove horn fylt med ost og skinke, eller tomatsaus, kjøttdeig og løk, eller fetaost og spinat...altså hva man liker. Fryser dem ned, og tar dem opp før vi skal på tur. Så kan de grilles på pinne på bålet. Veldig godt og lettvint (når man først har en haug i fryseren). 0 Siter
calendula Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Har du prøvd dette? Er det noe spesielt man bør huske på? Har et gammelt vaffeljern hengende, og har så lyst til å forsøke. Ta 50g mer smør i røret, da slipper du å smøre jernet når du er ute 0 Siter
Gjest tuppen&lillemor Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Vaffelrøre på en tom melkekartong - og sånt gammeldags vaffeljern til å snu - oppå bålet Det blir litt mindre søl hvis du tar med rørea på en tom brusflaske. Husk å ha i mye smør. Kan jo også ha med pannekakerøre og lapperøre. Pinnebrød er bra. Pytt i panne. Wok. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 rødløk, kylling, paprika + det du liker, i biter. Ha det i en lefse eller deig. stek over bål. nam! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.