Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift? Helst ikke nøttebunn men sånn bunn som det er på vanlige ostekaker.. :)

candyqueen_83
Skrevet

Gå inn på www.detsoteliv.no og trykk på iskaker. Der er det en med nøttebunn og en med marengsbunn hvertfall.

Du kan jo lage fyllet til disse kakene,og bare knuse en pakke bixitkjeks og blande med bittelitt smeltet smør til bunn? Det er jo ostekakebunn

Skrevet

Iskake med kjeksbunn, høres det godt ut da ?

Du må bruke marengsbunn til iskaken m/dajm.

Skrevet

Iskake med kjeksbunn, høres det godt ut da ?

Du må bruke marengsbunn til iskaken m/dajm.

Jeg er ikke særlig glad i nøttebunn så tenkte lage med ostekakebunn for det liker jeg.. :)

Skrevet

Gå inn på www.detsoteliv.no og trykk på iskaker. Der er det en med nøttebunn og en med marengsbunn hvertfall.

Du kan jo lage fyllet til disse kakene,og bare knuse en pakke bixitkjeks og blande med bittelitt smeltet smør til bunn? Det er jo ostekakebunn

Det er sant... Smart :)

Skrevet

Her er min dajmkake:

3 eggehviter og 1 1/2 dl sukker stivpiskes. 100 g hakkede mandler blandes forsiktig i. Stekes i kakeform med bakepapir i Stekes ved 150 grader i 1 1/2 t.

Krem.

1 boks kremfløte 3 eggeplommer 120 g sukker 2 doble dajm

Pisk eggeplommer og sukker. Pisk fløten og bland forsiktig med eggedosis og dajm. Settes i fryseren. Kan evt pyntes med sjokolade

Skrevet

Her er min dajmkake:

3 eggehviter og 1 1/2 dl sukker stivpiskes. 100 g hakkede mandler blandes forsiktig i. Stekes i kakeform med bakepapir i Stekes ved 150 grader i 1 1/2 t.

Krem.

1 boks kremfløte 3 eggeplommer 120 g sukker 2 doble dajm

Pisk eggeplommer og sukker. Pisk fløten og bland forsiktig med eggedosis og dajm. Settes i fryseren. Kan evt pyntes med sjokolade

Takk! Kan jeg lage den dagen før og la den stå i fryseren hele natten? Og hva med restene? Tilbake i fryseren? Hvor lenge holder den seg? :)

Skrevet

Takk! Kan jeg lage den dagen før og la den stå i fryseren hele natten? Og hva med restene? Tilbake i fryseren? Hvor lenge holder den seg? :)

Den kan stå i fryseren i flere måneder (tror jeg, jeg spiser den opp mye fortere).

Jeg fryser alltid resten igjen, når gjestene ikke spiser opp hele iskaken.

Skrevet

Som sagt før så holder kaka seg lenge i fryseren. Det har hendt at jeg har satt den tilbake i fryseren, men den blir som regel spist opp først..Det må jo bety at det er andre enn meg som er glad i denne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...