Gå til innhold

kan man bare hente resept?

Anbefalte innlegg

Gjest pillepiken
Skrevet

Er tilknyttet et legesenter for studenter og lurer på om det er mulighet for å bare droppe innom og hente ny resept eller om man må ha legetime?

Skrevet

Trolig må du ha legetime. Men det kommer kanskje an på om du er pasient der fra før eller ikke, og om du har fått medisinen (der) før, om det er fast medisin osv.

Ta en telefon. :)

Gjest Baugspryden
Skrevet

Resept må bestilles på forhånd. Det tar gjerne en dag. Du kan bestille resept over tlf. eller mail, i tilleg til pers. oppmøte. (Dette gjelder hvis det er en medisin du allerede bruker, altså fornyelse av resept).

Ved andre tilfeller må du inn til lege først.

Gjest pillepike
Skrevet

Resept må bestilles på forhånd. Det tar gjerne en dag. Du kan bestille resept over tlf. eller mail, i tilleg til pers. oppmøte. (Dette gjelder hvis det er en medisin du allerede bruker, altså fornyelse av resept).

Ved andre tilfeller må du inn til lege først.

.

Skrevet

Du trenger ikke legetime hvis det er faste medisiner du bruker. Da holder det å ringe, og legekontoret kan faxe resepten til ditt nærmeste apotek.

Visse regler gjelder for sterkere medisiner (A og B gruppen)da kan kun minste pakning faxes, men du kan hente respten hos legen uten time, såfremt det er medisiner du og legen har avtale om.

Medisiner du ikke har brukt før krever alltid legetime...

Gjest pillepiken
Skrevet

Du trenger ikke legetime hvis det er faste medisiner du bruker. Da holder det å ringe, og legekontoret kan faxe resepten til ditt nærmeste apotek.

Visse regler gjelder for sterkere medisiner (A og B gruppen)da kan kun minste pakning faxes, men du kan hente respten hos legen uten time, såfremt det er medisiner du og legen har avtale om.

Medisiner du ikke har brukt før krever alltid legetime...

Vel, det er det siste som angår meg, jeg vil bytte p-pillemerke så da må jeg vel belage meg på å bestille en time da. Får håpe jeg ikke må vente lenge ettersom jeg er på dag 2 med mens....men takk for svar!

Skrevet

Vel, det er det siste som angår meg, jeg vil bytte p-pillemerke så da må jeg vel belage meg på å bestille en time da. Får håpe jeg ikke må vente lenge ettersom jeg er på dag 2 med mens....men takk for svar!

Skifte av p-pillen kan du ta over telefon med legen, om han har telefontid....

Gjest pillepike
Skrevet

Oi, går det an? Åååå, håper det, så slipper jeg å trekke fra de legekronene fra et allerede stramt budsjett....

Gjest pillepiken
Skrevet

oi, her er jeg litt inkonsekvent på nick altså, men jeg er både pillepike og pillepiken, for ordens skyld:)

Skrevet

Oi, går det an? Åååå, håper det, så slipper jeg å trekke fra de legekronene fra et allerede stramt budsjett....

Du må antageligvis betale et gebyr og det kan variere litt. Her er det 85 kr. for fax og 35 kr. hvis du henter resepten på legekontoret...

Gjest pillepiken
Skrevet

Du må antageligvis betale et gebyr og det kan variere litt. Her er det 85 kr. for fax og 35 kr. hvis du henter resepten på legekontoret...

Ok, men det er da absolutt å foretrekke! Satser på å hente jeg da. Nå ble jeg veldig glad. Spent på å høre om de har tid når jeg i ringer i morgen tidlig:)

candyqueen_83
Skrevet

Forrige gang jeg skulle bestille ny resept(par mnd siden),måtte jeg komme og hente den selv. Fikk beskjed om at de ikke lenger hadde lov til å faxe den over til apoteket.

Skrevet

Forrige gang jeg skulle bestille ny resept(par mnd siden),måtte jeg komme og hente den selv. Fikk beskjed om at de ikke lenger hadde lov til å faxe den over til apoteket.

jeg fikk faxet over til apotek for bare en drøy uke siden eller noe sånn. kostet 125 kroner da. grøss. dyrt. Betaler 30 når jeg henter selv. Men det hadde jeg ikke anledning til pga legen er på en annen kant av landet...

Skrevet

Da bryter i så fall min lege loven daglig... Selvfølgelig har de lov til å faxe resepter. Men det gjelder gjerne faste medisiner. Nye pasienter må alltid ha legetime først.

Og ikke alle bor rett i nærheten av fastlegen sin, så de bare kan hente den der, da er det praktisk å faxe resepten til nærmeste apotek.

Skrevet

Jeg ringte legen her om dagen og ba om resept. Fikk blå resept på tabletter og har aldri vært hos denne legen før, hun har aldri skrevet ut resept til meg og har heller ikke min journal. Hun tok mitt ord på at jeg hadde brukt medisinen i flere år.

Vil absolutt tro at du ikke behøver å bruke en legetime på å si at du vil bytte p-piller.

candyqueen_83
Skrevet

Da bryter i så fall min lege loven daglig... Selvfølgelig har de lov til å faxe resepter. Men det gjelder gjerne faste medisiner. Nye pasienter må alltid ha legetime først.

Og ikke alle bor rett i nærheten av fastlegen sin, så de bare kan hente den der, da er det praktisk å faxe resepten til nærmeste apotek.

Ja jeg vet ikke jeg.. Det var bare den beskjeden jeg fikk fra kontorsøstra hos legen min. Skulle ha ny resept på p-piller jeg har brukt de 5 siste årene. Måtte komme innom og hente den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...