Gå til innhold

Hva er luksusmatvarer for deg?

Anbefalte innlegg

Gjest dame i familie
Skrevet

Det er for meg å f.eks. kjøpe inn til salat (det gjør jeg av og til), kjøpe ferske reker (ikke på boks), en pakke ciabatta, ikke kun en pakke servelat men også noen andre pakker kjøttpållegg, fersk fisk.

Gjest minesti
Skrevet

Biff,hjemmelaget saus,fløtegratinerte poteter og hærlige grønnsaker

Kaffe,baylis og sukessterte

Herlige kaker fra favoritt konditoriet.

spennende tapas

Skrevet

Salat er iallefall ikke luksus for meg. Isåfall bader vi i luksus her! Salat har vi ved siden av middagen oftere enn vi ikke har det. God salat med bl.a. feta, pinjekjerner og krutonger i tillegg til "grønnsakene". Og vi tar gjerne salat som selve middagen også, da med egg og pasta for å gjøre litt mer mat ut av det, og hvitløksbrød til.

Luksusmatvarer for meg, hva kan det være? Safran! Jeg har ennå ikke kjøpt det pga jeg er usikker på hvordan det smaker, men har mange oppskrifter liggende med safran. Verdens dyreste krydder. Det må være luksus, det. En gang skal jeg prøve det.

Kommer ikke på noe mer

Gjest dame i familie
Skrevet

Biff,hjemmelaget saus,fløtegratinerte poteter og hærlige grønnsaker

Kaffe,baylis og sukessterte

Herlige kaker fra favoritt konditoriet.

spennende tapas

Biff er luksus her også, samt kjøtt som lammelår osv.

Gjest Elextra
Skrevet

Mye av det du nevner regner jeg faktisk mer som hverdagsvarer, evt. varer vi kjøper inn til helgen, men ikke direkte luksusvarer.

Luksusvarer for meg er hummer, russisk/ukrainsk kaviar, champagne, dyre skinker (pata negra)...

Skrevet

Mye av det du nevner regner jeg faktisk mer som hverdagsvarer, evt. varer vi kjøper inn til helgen, men ikke direkte luksusvarer.

Luksusvarer for meg er hummer, russisk/ukrainsk kaviar, champagne, dyre skinker (pata negra)...

champagne, ja, det er også luksus for meg :)

Gjest amparro...
Skrevet

Det må være hummer og annen dyr sjømat. Champagne også. Noen veldig dyre oster er også luksus her. Sjelden jeg kjøper det.

Biff, og alt det andre er "vanlig" helgemat.

Skrevet

Luksus for meg er f.eks. kamskjell, hummer, kaviar, gåselever (med sautern!), gode franske viner. Mmmmm....

Helgegodt er f.eks.lammelår, oksefilet, reker/scampi. Mmm... Godt det og! Starter helgen i dag :o)

Skrevet

Salat er iallefall ikke luksus for meg. Isåfall bader vi i luksus her! Salat har vi ved siden av middagen oftere enn vi ikke har det. God salat med bl.a. feta, pinjekjerner og krutonger i tillegg til "grønnsakene". Og vi tar gjerne salat som selve middagen også, da med egg og pasta for å gjøre litt mer mat ut av det, og hvitløksbrød til.

Luksusmatvarer for meg, hva kan det være? Safran! Jeg har ennå ikke kjøpt det pga jeg er usikker på hvordan det smaker, men har mange oppskrifter liggende med safran. Verdens dyreste krydder. Det må være luksus, det. En gang skal jeg prøve det.

Kommer ikke på noe mer

Vi spiser også salat så godt som hver dag.

Safran er faktisk ikke så dyrt i bruk. Riktignok er kiloprisen helt sinssyk, men man trenger så veldig lite av det i en matrett, at utgiften som sådan slett ikke er avskrekkende. Det er feks veldig godt til sjømat. Vi bruker det i saus til laks og i en type fiskesuppe.

Skrevet

Salat er hverdagsmat her.

Ciabatta, godt kjøttpålegg og sånt er helgemat.

Luksusmat er tja...foie gras (slafse), kamskjell og denslags lekkerbiskener.

Skrevet

Vi spiser også salat så godt som hver dag.

Safran er faktisk ikke så dyrt i bruk. Riktignok er kiloprisen helt sinssyk, men man trenger så veldig lite av det i en matrett, at utgiften som sådan slett ikke er avskrekkende. Det er feks veldig godt til sjømat. Vi bruker det i saus til laks og i en type fiskesuppe.

Jeg har prøvd å spørre mor hvordan det smaker, men hun bare sier at "jammen du kan bare bruke gurkemeie i stedet"... så jeg lurer, er det bare fargen som teller? Jeg undres over hvordan det smaker. Er det likt gurkemeie i smak? Gurkemeie er noe jeg bare bruker for farge iallefall. Syns ikke det smaker så mye.

Skrevet

Jeg har prøvd å spørre mor hvordan det smaker, men hun bare sier at "jammen du kan bare bruke gurkemeie i stedet"... så jeg lurer, er det bare fargen som teller? Jeg undres over hvordan det smaker. Er det likt gurkemeie i smak? Gurkemeie er noe jeg bare bruker for farge iallefall. Syns ikke det smaker så mye.

Nei, det er ikke det samme, smaksmessig. Safran har en myyyye sterkere og "renere" smak. Men neiggu om jeg vet hvordan jeg skal beskrive den...

Det er i hvert fall veldig godt, men må brukes med forsiktighet, for om det blir for mye, blir det veldig dominerende.

Skrevet

en pakke koster kanskje 20 kroner - så du kan vel bare prøve? :)

Skrevet

en pakke koster kanskje 20 kroner - så du kan vel bare prøve? :)

jada, jeg har nå kjøpt safran nå for et par timer siden. Hehe. En bitteliten rød boks med safran i et stort krydderglass til 19 kr. Vet ikke når jeg skal få prøvd det ut, da. Litt travel i dagene fremover, så blir vel mest ferdigmat. Får vel prøve å lage noe med safran neste uke :) spennende! Her blir det luksus!

Gjest dame med samboer
Skrevet

grønnsaker er dyrt!Men det er høyt prioritert her, så vi spiser mye salat. Til hverdags spiser vi gjerne svensk kyllingfilet og frossen laksefilet. Synes frossenfisk er bedre, det er mye dårlig "fersk" fisk

NORSK kyllingfilet er luksus-priset. Ellers synes jeg det er dyrt å kjøpe parmaskinke, bøffelmozarella, parmesan og pinjekjerner.

Skrevet

Ser flere nevner hummer, ekte kaviar etc. som luksusvarer. For meg er det_ så_ luksus at jeg ikke har råd til å tenke på det engang...

Har smakt hummer i selskap og det var deilig. Ekte kaviar har jeg aldri smakt, men skulle gjerne!

Så da blir luksusmat for meg indrefilèt, hjortefilèt og lammelår. Nam, nam...

Skrevet

Halomiost og stykker med parmensanost. Rakørret er luksus og det å kjøpe ferdige middager på Deli di Luka. Roastbiff er også luksus.

Hummer er for meg også slik luksus at jeg ikke tenker på det engang.

Skrevet

Halomiost og stykker med parmensanost. Rakørret er luksus og det å kjøpe ferdige middager på Deli di Luka. Roastbiff er også luksus.

Hummer er for meg også slik luksus at jeg ikke tenker på det engang.

Har spist hummer en gang,- og jeg syntes ikke det var så fantastisk... Krabbe syntes jeg var bedre. (med forbehold om den ene hummeren var spesielt lite god...)

Skrevet

De der scampiene i chilisaus som de har i ferskvare disken ( i noen Meny-butikker), koster kr 299,- pr kg. Altså kommer en liten putt på ca femtilappen...da synes jeg at jeg luxer meg veldig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...