Gå til innhold

Nervøs

Anbefalte innlegg

Gjest stikninger
Skrevet

Huff ..... i tre uker nå har jeg hatt småstikninger ved høyre bryst, litt over inn mot armhulen ..... kjenner veldig godt etter smerter utover i armen også (kommer fra en skikkelig hjertetrøbbelfamilie), men kjenner ikke noe til det.

Har vært veldig trøtt og sliten den siste måneden .....

Er en røykende dame tidlig i 40 åra.

Legekontoret hos oss har ikke åpent hver dag ..... lurer på om jeg må ringe imorgen å bestille meg en time ......

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Du skal ikke lure på om skal bestille deg time hos legen....du SKAL bestille deg time hos legen!

Og det gjør du i morra tidlig...ikke sant?

Time skal du ha kjapt...det er noe som heter akutt-time!

Gjest til legen
Skrevet

Det kan være stress... eller tegn på at det er noe med hjertet kanskje. Siden du vet om farer med røyking og har familiehistorie med hjerteproblemer synes jeg du bør vurdere å stumpe røyken.

Skrevet

Har du tatt mammografi?

Stikninger i høyre bryst og armhule høres ikke ut som hjerteplager, da ville vel plagene vært på venstresiden?

Undersøk armhulen og bryst nøye, ved forandringer i brystet vil du ofte kjenne kul som forstørret lymfekjertel under armen.

Og kom deg til lege raskt. Sannsynligvis vil legen berolige deg med at det er noe helt ufarlig, men om det skulle være noe ondartet er det viktig å komme til behandling så raskt som mulig.

Gjest stikninger
Skrevet

Du skal ikke lure på om skal bestille deg time hos legen....du SKAL bestille deg time hos legen!

Og det gjør du i morra tidlig...ikke sant?

Time skal du ha kjapt...det er noe som heter akutt-time!

Greit :)

Jeg skal bestille meg en time.

Gjest stikninger
Skrevet

Det kan være stress... eller tegn på at det er noe med hjertet kanskje. Siden du vet om farer med røyking og har familiehistorie med hjerteproblemer synes jeg du bør vurdere å stumpe røyken.

Huff ja ..... jeg har sluttet en gang ..... la så på meg at fysj og fy, ikke noe særlig det når en var overvektig i utgangspunktet.

Gjest stikninger
Skrevet

Har du tatt mammografi?

Stikninger i høyre bryst og armhule høres ikke ut som hjerteplager, da ville vel plagene vært på venstresiden?

Undersøk armhulen og bryst nøye, ved forandringer i brystet vil du ofte kjenne kul som forstørret lymfekjertel under armen.

Og kom deg til lege raskt. Sannsynligvis vil legen berolige deg med at det er noe helt ufarlig, men om det skulle være noe ondartet er det viktig å komme til behandling så raskt som mulig.

Nei, jeg har aldri vært på mammografi.

Godt mulig det er venstresiden en merker det på når det er hjerteproblemer, noe i hodet mitt sier høyrearmen ..... men jeg vet ikke.

Gjest til legen
Skrevet

Huff ja ..... jeg har sluttet en gang ..... la så på meg at fysj og fy, ikke noe særlig det når en var overvektig i utgangspunktet.

Du vil få bedre kondis etter hvert, så du kan gå turer osv. for å få trent litt.

Skrevet

Greit :)

Jeg skal bestille meg en time.

Symptomer på hjerteplager hos kvinner kan også være mer diffuse og atypiske enn hos menn, derfor blir kvinner oftere feildiagnostisert. Så, ikke vær redd for å fortelle legen om alle plager du har, selv om du ikke tror de kan være relevante ift. hjerteplager, det kan allikevel være det.

http://www.helsenytt.no/artikler/kvinner_hjertekar.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...