Gå til innhold

Ble litt sjokkert - ang. homofile:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to uttalelser fra en nabo og en kollega - så klarer jeg ikke lenger la være å skrive et innlegg om dette...

Følgelde uttalelser kom fra min nabo:

"jeg hadde ikke klart å snakke med homofile, fordi de er syke oppe i hodet.. og er redd for hva de kan gjøre meg....?!?!

Hun kjenner ingen homofile (tror hun) - og ville aldri bli kjent med noen heller, fordi de er "ekle" som hun sier...

Min kollega sier følgende:

"Det må jo være noe galt oppe i hodet på de... en genfeil fra de blir født.. nesten som en utviklingshemming. Dei er jo sjuke!"

Da spør jeg dere.... Finnes det faktisk folk (unge folk) som har en slik holdning til homofile ennå?!?

Trodde det bare hang igjen i den eldste generasjonen mennesker - å ha en slik holdnning til medmennesker?

Kunne vært artig å høre om noen her har en slik holdning til homofile... og hvordan de kan forsvare enn slik holdning?!

Synes det er ufattelig trist...

Skrevet

Det finnes dessverre folk som har den type oppfatninger om både homofile, fargede og kvinner!

Skrevet

Det finnes dessverre folk som har den type oppfatninger om både homofile, fargede og kvinner!

Men - helt tilsynelatende oppegående, snille og kjekke folk... Forstår ikke at det er mulig..?!

Skrevet

Sjelden man hører noen som tør å si det høyt i alle fall. Men vi får jo håpe på at de er en utdøende "rase"...

Gjest Tror ikke det er mange som mener slikt
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å snakke med min nabo eller kollega igjen. Aldri. Jeg har aldri hørt slike holdninger fra noen (unntatt idioter eller provokatører/troll her på DOL).

Gjest Persille
Skrevet

Sjelden man hører noen som tør å si det høyt i alle fall. Men vi får jo håpe på at de er en utdøende "rase"...

Men det må jo være et tegn på at de skjønner det ikke er normalt å tenke sånn? Om de ikke tør å si det høyt?

Skrevet

Det finnes så mange mennesker med fordommer at jeg blir helt matt. Javel, så synes de det er rart og annerledes at noen er homofile, men de kan i det minste holde kjeft om det? Det er mye folk gjør som jeg synes er rart og merkelig, men jeg kaller de da ikke syke og det som verre er av den grunn.

For et par uker siden var jeg og samboeren min + en kompis av han ute på byen (Oslo). Vi tok bare et par øl hver og skulle ta trikken hjem i 1-tiden. På Stortorvet hørte vi plutselig et svare leven like foran oss, og fikk øye på to menn som lå på bakken. En annen mann sto over dem og ropte "Slå meg, homsejævler. Få se hvor tøffe dere er!". Mennene på bakken kom seg etterhvert opp og nærmest flykta derfra, uten å ha gjort motstand mot han som sto over dem og ropte. Da de hadde kommet seg et stykke unna, kom han ropende karen løpende etter dem og begynte å slå og sparke mot dem slik at begge havnet på bakken. Og han fortsatte å sparke, mot hodene deres. Det var helt grusomt å se på, men alt skjedde så fort at ingen nådde å reagere.

Etter å ha gitt de to et par saftige spark, gikk han (ifølge med ei dame og en kompis) bare derfra, som om ingenting hadde skjedd. Heldigvis tok samboeren min og en kompis affære og løp etter dem samtidig som politiet kom til og pågrep ham.

Det viste seg i ettertid at det eneste "gale" de som ble overfalt hadde gjort, var å gå hand i hand. De var her på ferie fra Frankrike, og ble overfalt og sparka halvt ihjel fordi de var homofile. Jeg fikk ikke sove den natta, og jeg tenker enda mye på det. De forsto jo ikke et ord av hva han ropte til dem og hvorfor de plutselig ble overfalt.

Jeg fatter rett og slett ikke at noen kan ha så mye imot mennesker som faktisk ikke har valgt å være "annerledes". At de kan sitte der på hesten sin og si at slik DE lever er den eneste rette måten. Jeg håper at ting forandrer seg etter som nye generasjoner vokser opp. Men jeg tviler. Han som overfalt de franske mennene, var ikke fylt 30.

Skrevet

Det finnes så mange mennesker med fordommer at jeg blir helt matt. Javel, så synes de det er rart og annerledes at noen er homofile, men de kan i det minste holde kjeft om det? Det er mye folk gjør som jeg synes er rart og merkelig, men jeg kaller de da ikke syke og det som verre er av den grunn.

For et par uker siden var jeg og samboeren min + en kompis av han ute på byen (Oslo). Vi tok bare et par øl hver og skulle ta trikken hjem i 1-tiden. På Stortorvet hørte vi plutselig et svare leven like foran oss, og fikk øye på to menn som lå på bakken. En annen mann sto over dem og ropte "Slå meg, homsejævler. Få se hvor tøffe dere er!". Mennene på bakken kom seg etterhvert opp og nærmest flykta derfra, uten å ha gjort motstand mot han som sto over dem og ropte. Da de hadde kommet seg et stykke unna, kom han ropende karen løpende etter dem og begynte å slå og sparke mot dem slik at begge havnet på bakken. Og han fortsatte å sparke, mot hodene deres. Det var helt grusomt å se på, men alt skjedde så fort at ingen nådde å reagere.

Etter å ha gitt de to et par saftige spark, gikk han (ifølge med ei dame og en kompis) bare derfra, som om ingenting hadde skjedd. Heldigvis tok samboeren min og en kompis affære og løp etter dem samtidig som politiet kom til og pågrep ham.

Det viste seg i ettertid at det eneste "gale" de som ble overfalt hadde gjort, var å gå hand i hand. De var her på ferie fra Frankrike, og ble overfalt og sparka halvt ihjel fordi de var homofile. Jeg fikk ikke sove den natta, og jeg tenker enda mye på det. De forsto jo ikke et ord av hva han ropte til dem og hvorfor de plutselig ble overfalt.

Jeg fatter rett og slett ikke at noen kan ha så mye imot mennesker som faktisk ikke har valgt å være "annerledes". At de kan sitte der på hesten sin og si at slik DE lever er den eneste rette måten. Jeg håper at ting forandrer seg etter som nye generasjoner vokser opp. Men jeg tviler. Han som overfalt de franske mennene, var ikke fylt 30.

Sånt er bare trist å høre om.

Huff, verden går virkelig mye saktere framover enn man kunne ønske.... :-(

Skrevet

Sånt er bare trist å høre om.

Huff, verden går virkelig mye saktere framover enn man kunne ønske.... :-(

Ja, jeg var helt ute av meg i flere dager etterpå.

Skrevet

Jeg er skilt og i følge Nye Testamentet stilles jeg på lik linje med homofile, alkoholikere, løgnere etc. Jeg tror på NT, så de homofile er i godt selskap av svært mange mennesker.

Blir derfor forbauset når skilte kristne tror de stiller bedre enn homofile....

Skrevet

Folk under 60 som har slike holdninger i dag er det neppe noe håp for. En solid omgang grisejuling hver gang de åpner kjeften er det eneste som hjelper :-)

"..........................................."

Skrevet

Det var bra politiet fikk pågrepet dem, da. Får håpe nok folk er villige til å vitne, da. Ikke så sannsynlig, med tanke på for noen ynkelige feiginger 99% av folk er i slike sammenhenger.

"........................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har vært med en homofil kompis og et par lesbevenninner på en halvhomsested ved noen anledninger i det siste, og har tenkt litt på den slags episoder. Man hører jo ikke rent sjelden om homser som blir banka opp.

Og der står jeg utenfor dette relativt kjente halvhomsestedet og røyker. Man får jo faktisk en del blikk fra folk som går forbi.

Jeg tror jeg hadde rabla fullstendig om jeg hadde opplevd at noen hadde flydd på meg eller andre der. Slått til faenskapene ikke var til å kjenne igjen.

Jeg fatter ikke hva som feiler enkelte folk. Jeg kan unnskylde, eller i det minste forklare, en bestemor med den typen steinalderholdninger, men relativt unge folk? Det er ikke mulig å forklare det.

Skrevet

Det var bra politiet fikk pågrepet dem, da. Får håpe nok folk er villige til å vitne, da. Ikke så sannsynlig, med tanke på for noen ynkelige feiginger 99% av folk er i slike sammenhenger.

"........................................"

Jeg, samboeren, kameraten hans og en annen som var så alt, vitnet. Han som gjorde det påsto dagen etter at han ikke husket noe og bla bla bla.

Skrevet

Jeg har vært med en homofil kompis og et par lesbevenninner på en halvhomsested ved noen anledninger i det siste, og har tenkt litt på den slags episoder. Man hører jo ikke rent sjelden om homser som blir banka opp.

Og der står jeg utenfor dette relativt kjente halvhomsestedet og røyker. Man får jo faktisk en del blikk fra folk som går forbi.

Jeg tror jeg hadde rabla fullstendig om jeg hadde opplevd at noen hadde flydd på meg eller andre der. Slått til faenskapene ikke var til å kjenne igjen.

Jeg fatter ikke hva som feiler enkelte folk. Jeg kan unnskylde, eller i det minste forklare, en bestemor med den typen steinalderholdninger, men relativt unge folk? Det er ikke mulig å forklare det.

Vi får ta en tur på Sjokoladekoppen en helg, og se om vi kan "lokke til oss" noen av disse homsebankerne. Lenge siden jeg har fått trimmet Død (høyre knyttneve) og Bedervelse (venstre knyttneve) :-)

Skrevet

Jeg, samboeren, kameraten hans og en annen som var så alt, vitnet. Han som gjorde det påsto dagen etter at han ikke husket noe og bla bla bla.

"Han som gjorde det påsto dagen etter at han ikke husket noe og bla bla bla."

Selvfølgelig.

"............................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi får ta en tur på Sjokoladekoppen en helg, og se om vi kan "lokke til oss" noen av disse homsebankerne. Lenge siden jeg har fått trimmet Død (høyre knyttneve) og Bedervelse (venstre knyttneve) :-)

Jepp. Begynner å bli noen år siden her også. Men for en god sak er det greit å få litt varme i lanken. :)

Skrevet

Jeg har bare kommunisert med en slik person og det var heldigvis over nettet. Særlig etter at han kalte barnet mitt en sosial degenerasjon ettersom han er født utenfor ekteskap...

Skrevet

Ja, hadde jeg veid 50 kilo mer og vært 20 cm. høyere, hadde jeg grepet inn. Men det skjedde uansett så fort at jeg ikke tror noen fikk tid til å reagere ordentlig.

Jeg hadde skjønt det om disse homsene var noen som bevisst gjorde noe for å provosere. Men disse var kanskje i 50-årene og gjorde ingenting annet enn å holde hverandre i hånda.

Men han som gjorde det hadde fortjent noe langt mer enn å havne på glattcella for en natt. Et par velretta spark mot sin egen kropp hadde gjort seg.

Gjest pøøhh
Skrevet

Det er da ikke noe nytt at folk sier sånt. Nesten over alt finner du sånne utsagn om alle minoriteter, demografiske grupperinger, og interessegrupper. Homofile er nok ikke bare offre for skittslenging, har opplevd homofile slenge slitt selv også.

Det gjelder bare å tillegge meningsmotstandere sånne egenskaper for å provosere og få dem satt ut i diskusjoner og muligheter til å oppnå fordeler. Denne metoden har vært benyttet i lange baner på alle slags diskusjonsfora på nettet, i aviser og etermedia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...