Gå til innhold

Ble litt sjokkert - ang. homofile:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dessverre finnes sånne holdninger fremdeles - og i altfor stor utstrekning.

Nå som det (heldigvis) er ganske så ukorrekt å ytre slike ting, er det imidlertid endel tilsynelatende oppegående mennesker som har tatt med seg holdningene sine "under jorden", så det synes ikke alltid like godt.

Jeg var på en vennefest for etpar år siden, hvor jeg fikk et lite sjokk i så måte. Vi var en god blanding av legninger der, og utpå kvelden hadde ei inngiftet venninne (altså gift med en av gutta i gjengen) fått litt mer å drikke enn hun tålte. Da kom det plutselig frem både det ene og det andre om hvor unaturlig og ekkelt homofili var.

Triste greier. Vi har alle et ansvar for å si ifra når folk ytrer slike ting.

Skrevet

Det er da ikke noe nytt at folk sier sånt. Nesten over alt finner du sånne utsagn om alle minoriteter, demografiske grupperinger, og interessegrupper. Homofile er nok ikke bare offre for skittslenging, har opplevd homofile slenge slitt selv også.

Det gjelder bare å tillegge meningsmotstandere sånne egenskaper for å provosere og få dem satt ut i diskusjoner og muligheter til å oppnå fordeler. Denne metoden har vært benyttet i lange baner på alle slags diskusjonsfora på nettet, i aviser og etermedia.

Det var et meningsfyllt innlegg i saken, du...

"........................................"

Skrevet

Men - helt tilsynelatende oppegående, snille og kjekke folk... Forstår ikke at det er mulig..?!

Jeg kjenner ei grepandes kjekk, ung dame med slike holdninger til homofile. Hun er helt steil og vi har vel på en måte blitt enige om at vi ikke diskuterer homofili når vi prater sammen. Vi blir desverre aldri enige uansett. Jeg skjønner henne bare ikke!!!

Skrevet

Jeg kjenner ei grepandes kjekk, ung dame med slike holdninger til homofile. Hun er helt steil og vi har vel på en måte blitt enige om at vi ikke diskuterer homofili når vi prater sammen. Vi blir desverre aldri enige uansett. Jeg skjønner henne bare ikke!!!

Men togli, bare sånn av nysgjerrighet: hvor nære venner er dere? Og dersom en av dine nærmeste var homse - hadde dere da klart å bli enige om å være uenige og bare unngå å nevne det?

Skrevet

Hun er ingen nær venninne, men en jeg kjenner og prater med en gang i blant.

Forøvrig har jeg homofile venner, men de kjenner heldigvis ikke henne ;)

Skrevet

Men togli, bare sånn av nysgjerrighet: hvor nære venner er dere? Og dersom en av dine nærmeste var homse - hadde dere da klart å bli enige om å være uenige og bare unngå å nevne det?

Hun er ingen nær venninne, men en jeg kjenner og prater med en gang i blant.

Forøvrig har jeg homofile venner, men de kjenner heldigvis ikke henne ;)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det gjør nok desverre det på sammemåte som det finnes en rekke rasister i vår generasjon...

Skrevet

Jeg har aldri møtt noen med slike holdninger, heldigvis.

Skrevet

Det finnes så mange mennesker med fordommer at jeg blir helt matt. Javel, så synes de det er rart og annerledes at noen er homofile, men de kan i det minste holde kjeft om det? Det er mye folk gjør som jeg synes er rart og merkelig, men jeg kaller de da ikke syke og det som verre er av den grunn.

For et par uker siden var jeg og samboeren min + en kompis av han ute på byen (Oslo). Vi tok bare et par øl hver og skulle ta trikken hjem i 1-tiden. På Stortorvet hørte vi plutselig et svare leven like foran oss, og fikk øye på to menn som lå på bakken. En annen mann sto over dem og ropte "Slå meg, homsejævler. Få se hvor tøffe dere er!". Mennene på bakken kom seg etterhvert opp og nærmest flykta derfra, uten å ha gjort motstand mot han som sto over dem og ropte. Da de hadde kommet seg et stykke unna, kom han ropende karen løpende etter dem og begynte å slå og sparke mot dem slik at begge havnet på bakken. Og han fortsatte å sparke, mot hodene deres. Det var helt grusomt å se på, men alt skjedde så fort at ingen nådde å reagere.

Etter å ha gitt de to et par saftige spark, gikk han (ifølge med ei dame og en kompis) bare derfra, som om ingenting hadde skjedd. Heldigvis tok samboeren min og en kompis affære og løp etter dem samtidig som politiet kom til og pågrep ham.

Det viste seg i ettertid at det eneste "gale" de som ble overfalt hadde gjort, var å gå hand i hand. De var her på ferie fra Frankrike, og ble overfalt og sparka halvt ihjel fordi de var homofile. Jeg fikk ikke sove den natta, og jeg tenker enda mye på det. De forsto jo ikke et ord av hva han ropte til dem og hvorfor de plutselig ble overfalt.

Jeg fatter rett og slett ikke at noen kan ha så mye imot mennesker som faktisk ikke har valgt å være "annerledes". At de kan sitte der på hesten sin og si at slik DE lever er den eneste rette måten. Jeg håper at ting forandrer seg etter som nye generasjoner vokser opp. Men jeg tviler. Han som overfalt de franske mennene, var ikke fylt 30.

Dette er utrolig trist lesning. Håper det går bra med dem.

Gjest pøøhh
Skrevet

Det var et meningsfyllt innlegg i saken, du...

"........................................"

Skal homser ha mer skjerming mot drittslenging enn dem du slenger skitt til ? :)

Gjest Glad jeg er hetro, lettere liv
Skrevet

Søsteren min er lesbisk. Det er utrolig mye dritt man må tåle fra alle kanter når man ikke har den legninga som gjennomsnittet har.

Så ja, MANGE med slike holdninger, også i dag.

Skrevet

Uff - er vi virkelig ikke kommet lenger????

Trodde slike holdninger var utdøende....

Gjest Bare megem
Skrevet

Jeg er skilt og i følge Nye Testamentet stilles jeg på lik linje med homofile, alkoholikere, løgnere etc. Jeg tror på NT, så de homofile er i godt selskap av svært mange mennesker.

Blir derfor forbauset når skilte kristne tror de stiller bedre enn homofile....

"Blir derfor forbauset når skilte kristne tror de stiller bedre enn homofile"

Finnes kristne homofile også. En "synd" på lik linje med andre synder....

Skrevet

Jeg har bare kommunisert med en slik person og det var heldigvis over nettet. Særlig etter at han kalte barnet mitt en sosial degenerasjon ettersom han er født utenfor ekteskap...

huff. En jeg kjenner kunnne ikke sørge over verdens snilleste mann siden han gjorde det mot seg selv. Og han burde ikke få ligge i vigslet jord.

hun er 80 da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...