Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei jente på 26 år som har mistet over halvparten av håret mitt og det faller fortsatt. Dusjen,senga, hele leilighten er full av hår.Det er diffust over hele hodet, ingen flekker. Har vært til fastlege, hudlege, hormonlege og homeopat og det er tatt all mulig slags prøver, men alt ser ut til å være bra.Progesteronverdiene mine var de eneste som var litt lave,også i de perioder de skal være høy,men dette var også i orden sist(10 mnd siden). Det hele startet ca 4 måneder etter at jeg sluttet på p-piller og legene tror kanskje det har en sammenheng, men synes det er rart at det ikke har blitt bedre enda.Jeg har jo fundert mye på dette og synes jo det er litt rart at ingen kan si hva det er, og at legene ikke har vært borti håravfall som har vart så lenge når alle prøvene er bra.Jeg lurer på om noen har vært borti noe lignede, vet av noen som kan hjelpe osv? kan det være at kroppen min reagerer på testosteron selv om verdiene er normale? Noe som hører til historien er at jeg hadde et lignende håravfall for 3 år siden også, men da trudde legene det hadde med kyssesyken å gjøre(jeg var nesten ikke dårlig under kyssesyken), men jeg slo meg til ro med det.Jeg tror at jeg i den perioden også sluttet på p-piller. Det virker ihvertfall som jeg holder meg frisk når jeg går på p-piller, men har ikke lyst til å bruke p-piller igjen hvis det er grunnen til at det blir sånn når jeg slutter. Ikke vet jeg om det er noe hold i det jeg sier om p-pillene heller, men en begynner jo å tenke på alt når ingen kan gi noen svar.

Håper noen har opplevd noe lignede og har en løsning på dette. Begynner å slite litt på humøret fordi det ikke er like lett å skjule det lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248703-h%C3%A5ravfall-i-15-m%C3%A5neder/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg mistet veldig mykje hår i en periode på 6mnd.For en mnd siden begynte jeg med hår vitaminkapsler som heter Arcon-Tisane som kjøpes på helsekostforetning,no er det kjekt å vaske håret igjen uten at det ligger igjen mykje hår etter vask:)

heisann!!

Jeg kjenner meg sånn igjen i deg på mange måter. Jeg har også håravfall,mest oppe på issen og i front som ingen finner noen vettug grunn for at jeg skal ha. Alle prøver er fine men det hjelper ikke meg mye. Frustrerende, og til tider til å gråte av :( jeg har prøvd alt fra helsekost til alternativt men har dessverre ikke funnet noen løsning op problemet. Jeg er også bare 26år, men har hatt dette problemet i nesten 10år! For håpe noen finner en løsning før de neste 10år er gått...ellers blir det parykk på meg! Lykke til til deg,og håper noen finner en løsning,og hvis så,la meg få høre :)

Jeg synes du bør ta en hårmineralanalyse.

Det høres ut som hormonelle, eller mineralubalanser. Begge kan gi slike symptomer/plager og alltid er det en sammenheng mellom de to.

Har du sjekket jernlagrene dine? Uansett synes jeg ikke det er noen dum idè av deg å gå på naturlig progesteron et halvt års tid...

• 2 uker senere...
cosnor1365380715

Hei!

Jeg mistet veldig mykje hår i en periode på 6mnd.For en mnd siden begynte jeg med hår vitaminkapsler som heter Arcon-Tisane som kjøpes på helsekostforetning,no er det kjekt å vaske håret igjen uten at det ligger igjen mykje hår etter vask:)

Løsningen på håravfallsproblemer er det faktisk ingen som har kommet opp med dessverre. Jeg har holdt på i årevis og har lest og forsøkt det meste. Ett råd kan jeg gi hvis dere ikke har hørt det før, nemlig å kjøpe Rogaine på apoteket og ha i hodebunnen hver morgen og kveld. En får da tynne hårstrå, men det er bedre enn nesten ingenting. Ulempen med det er at en må fortsette for ellers faller hårene av igjen. Det må også tålmodighet til for det tar tre,fire mndr. før det begynner å synes noe. Jeg har brukt det i ca. tre år og fortsetter. For å dekke nesten bare områder kan en kjøpe enten Nanogen spray eller Dermatch over internett fra England. Jeg bruker Dermatch, to forskjellige farger, som jeg blander. Den er billigst og helt grei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...