Gå til innhold

BH-str igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve en 75E (gulp) i dag. Prøvde først 80D og den passet fint, men jeg frykter at den fort blir for vid rundt om den blir litt slitt. Så jeg spurte etter 75E, men fikk bare en kort hånlatter til svar....

Bye bye til Cubus for min del heretter.

Skrevet

Har du prøvd hos She i Folkets Hus? Der har de godt utvalg av BHer i både E og F. Og de ler garantert ikke av deg, det er dyktige og hyggelige folk der.

Skrevet

Hånlatter til svar er jo mildt sagt uprofft og simpelt. Send klage per e-mail til ledelsen!

Men hvorfor vil du gå fra D til E, det er jo en mellomstørrelse DD mellom de to. Den er det også lettere å få tak i vil jeg tro. I alle fall på Ellos/Josefssons, men sikkert i butikker med litt utvalg også.

Tror forresten Lindex er bedre enn Cubus på undertøy, hvis du vil holde deg til kjedebutikker. Spesialiserte undertøysbutikker vil jo ha mye større utvalg og bedre service da. Men også høyere priser, men kanskje er det verdt det?

Gjest misunne...
Skrevet

Når man har 75DD, har man da store bryster og er smal rundt livet/generelt spinkel?

Skrevet

Når man har 75DD, har man da store bryster og er smal rundt livet/generelt spinkel?

Jeg er ikke spesielt smal rundt brystkassen, men det er jo et forhold mellom cup'en og vidden rundt, slik at 75D er mindre i cupen enn 85D f.eks.

Jeg synes 80D ble på kanten vidt og jeg vet fra tidligere bh'er at 75D er knapt både rundt og i cupen. Derfor tenkte jeg å prøve 75E, evt. 75DD.

Skrevet

Hånlatter til svar er jo mildt sagt uprofft og simpelt. Send klage per e-mail til ledelsen!

Men hvorfor vil du gå fra D til E, det er jo en mellomstørrelse DD mellom de to. Den er det også lettere å få tak i vil jeg tro. I alle fall på Ellos/Josefssons, men sikkert i butikker med litt utvalg også.

Tror forresten Lindex er bedre enn Cubus på undertøy, hvis du vil holde deg til kjedebutikker. Spesialiserte undertøysbutikker vil jo ha mye større utvalg og bedre service da. Men også høyere priser, men kanskje er det verdt det?

Butikken hadde ikke større i 75 enn D-cup såvidt jeg kunne se.

Og ja, jeg er sterkt inne på tanken på å sende en mail til ledelsen...

Gjest et forslag
Skrevet

Du vet at du skal feste den ytterst og ikke inderst bak? Så inderst når den er slakkere. (Jeg gjorde feil før.)

Skrevet

Har du prøvd hos She i Folkets Hus? Der har de godt utvalg av BHer i både E og F. Og de ler garantert ikke av deg, det er dyktige og hyggelige folk der.

Jeg skal prøve She neste gang - kanskje jeg tar meg en tur innom alt i morgen etter jobb.

Jeg skulle mer enn gjerne hatt litt hjelp til å finne en bh-str som virkelig passer altså! Det er så vanskelig synes jeg. Bh'en kan se helt grei ut i butikken, men etter at jeg har hatt den på en stund så tyter det ut både her og der føles det som. *Sukk*

Skrevet

Om man bruker 75DD i bh-størrelse er man i teorien 72-77 cm rundt rett under puppa.

Skrevet

Jeg skal prøve She neste gang - kanskje jeg tar meg en tur innom alt i morgen etter jobb.

Jeg skulle mer enn gjerne hatt litt hjelp til å finne en bh-str som virkelig passer altså! Det er så vanskelig synes jeg. Bh'en kan se helt grei ut i butikken, men etter at jeg har hatt den på en stund så tyter det ut både her og der føles det som. *Sukk*

Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg må ha E eller F størrelse i BH, men det er så stor forskjell fra merke til merke så man må nesten prøve de før man vet. Noen sa at DD var det samme som E, så jeg kjøpte noen billige i DD på Sparkjøp. Det ble faktisk et ganske dyrt kjøp for jeg kunne ikke bruke noen av de. Bedre å betale noen kroner ekstra for kvalitet og kunnskap hos de som selger varen ble lærdommen.

Skrevet

Du vet at du skal feste den ytterst og ikke inderst bak? Så inderst når den er slakkere. (Jeg gjorde feil før.)

Da må jeg ha 75DD eller 75E. Jaja, jeg får bruke 80D'en til den er utslitt da. :o)

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg må ha E eller F størrelse i BH, men det er så stor forskjell fra merke til merke så man må nesten prøve de før man vet. Noen sa at DD var det samme som E, så jeg kjøpte noen billige i DD på Sparkjøp. Det ble faktisk et ganske dyrt kjøp for jeg kunne ikke bruke noen av de. Bedre å betale noen kroner ekstra for kvalitet og kunnskap hos de som selger varen ble lærdommen.

Jeg kjøper ikke bh'er uten å prøve dem først lenger. Har alt for mange bomkjøp liggende. Dessverre hender det at det blir bomkjøp selv om jeg har prøvd dem også.

Skrevet

Nå har jeg sendt dem en mail, det tok litt tid å finne mailadressen, men jeg fant en til slutt.

Lindex har jeg prøvd, men jeg tror jeg skal prøve en undertøysforretning der de har personale som kan sine saker. Er litt lei av tyggegummislafsende ekspeditører som tror en bh er en bh er en bh liksom...

Skrevet

Sendte klagen til hovedkontoret i Norge, fant ingen annen mailadresse og nå har jeg fått svar. :o) De tok det meget seriøst, sendte klagen videre til regionkontoret som igjen skal formidle videre til butikken og de ansatte der. *Fornøyd*

Men i ettermiddag prøver jeg nok en seriøs undertøysforretning tror jeg. Om motet holder til da. ;o) Puppene er liksom så private...

Skrevet

Sendte klagen til hovedkontoret i Norge, fant ingen annen mailadresse og nå har jeg fått svar. :o) De tok det meget seriøst, sendte klagen videre til regionkontoret som igjen skal formidle videre til butikken og de ansatte der. *Fornøyd*

Men i ettermiddag prøver jeg nok en seriøs undertøysforretning tror jeg. Om motet holder til da. ;o) Puppene er liksom så private...

Så bra at du fikk et raskt svar og at de tar saken alvorlig!

Joda, jeg kan være enig med deg at pupper er fryktelig privat, men de som jobber i undertøysforretninger har nok et helt profft forhold til å hjelpe kvinner å finne riktig bh til pupper i alle størrelser og fasonger.

:-)

Skrevet

Cubus har jeg gitt opp. Ble møtt av ei dame i undertøysavdelingen som mente at jeg ba om feil str. Dette kunne hun se(!) på tross av at jeg hadde på meg både genser og jakke... For hun hadde vært på BH-kurs så dette visste hun!

Jeg fortalte at jeg allerede har kjøpt flere BH-er i den str. hun kom med, og de sitter så dårlig at jeg ikke kan bruke dem. Det øret ville hun ikke høre på..

Syns de var mye hyggeligere på lindex. Dessverre er BH-ene ikke så gode der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...