Gå til innhold

Ikke normalt å ringe å sjekke?

Anbefalte innlegg

Gjest MiaMariaa
Skrevet

http://tinyurl.com/oeh7y

Dette er selvsagt en tragedie og hjemmehjelptjenesten har så absolutt ikke gjort jobben sin.

Men hva med datteren? Ærlig talt, har du dødssyke foreldre ringer du da hjem en gang i løpet av ferien! Og tar de ikke telefonen, ringer du igjen. Og til slutt tar du kontakt med noen som kan sjekke hvorfor de ikke tar telefonen! Om man da har et normalt forhold til foreldrene sine.

Skrevet

Enig.

Litt pussig dette sitatet også:

"- Men det er uverdig at de skal ligge i tre uker og nesten gå i oppløsning uten at hjemmehjelpen eller andre i helsevensenet reagerer. Den 22. september ble politiet tilkalt fordi naboene ragerte på lukt, forteller Nina Karlsen."

Jeg mener det er svært spesiell uttalelse, fra en som også burde reagert.

Skrevet

Må være årets "kjærligste" datter...

Må være pga egen skyldfølelse at hun vil klandre noen andre!

*gjør meg kvalm*

Skrevet

Men hjemmesykepleien gjør ikke jobben sin så hvorfor skal de alltid late som om dette er engangstilfelle. Og de har hemmelig nummer slik at man ikke kan ringe hvis man blir dårlig.

Nå døde faren min for 11 mnd siden med trygghetalarmen rundt halsen og han hadde også besøk en gang i uka. Burde han ha ventet to dager med å dø slik at hjemmesykepleien hadde vært der kanskje?

Skrevet

*gjør meg kvalm*

Tror du alle dolerne ringer foreldrene sine hver dag?

Det tror ikke jeg og jeg kjenner ingen i RL som gjør det heller.

Nå ringte vi litt på omgang vi da til faren min og det var tanta mi som oppdaget at han ikke tok telefonen. Det tok et døgn før dattera mi hadde tid å dra opp å sjekke og da hadde han vært død et døgn.

Skrevet

Men hjemmesykepleien gjør ikke jobben sin så hvorfor skal de alltid late som om dette er engangstilfelle. Og de har hemmelig nummer slik at man ikke kan ringe hvis man blir dårlig.

Nå døde faren min for 11 mnd siden med trygghetalarmen rundt halsen og han hadde også besøk en gang i uka. Burde han ha ventet to dager med å dø slik at hjemmesykepleien hadde vært der kanskje?

Ville du ha reist på tre ukers ferie når din far var dødssyk uten å ringe?

Skrevet

Ja, jeg har hatt døds syke foreldre, og jeg kan skrive under på hvor vondt og vanskelig det er. De er begge døde og jeg er nå 37 år, det er 2 og 3 år siden. Jeg var i den heldige situasjonen å ha ett godt og nært forhold til mine foreldre og søsken. Derfor ble denne ventetiden melleom liv og død brukt til å være mest mulig sammen. På godt og vondt. Ikke kritiser andre for hvordan de oppfører seg mot sine foreldre. Det kan være ulike årsaker at denne damen har tatt seg 3 uker ferie. Det er nemlig ikke slik at du får sykemelding pga. av at du selv er utslitt av syke foreldre, som gjerne har vært dødssyke i mange år, og mange er svært pleietrengende. Tenk dere selv hvor slitsomt dette er ! Been there!!!. Det er slitsomt, på alle måter. jeg har selv mann og små barn, og full jobb. Ikke døm alle andre så lett.

Skrevet

Denne damen hadde tydeligvis vært veldig syk lenge. Gamle folk som får kreft, kan være syke veldig lenge, det er vanskelig å si når folk skal dø.

Skrevet

Jeg ville nok ringt men hva skulle jeg ha gjort hvis han ikke svarte? Brukt mange dager for å overtale Bestillerenheten til å overtale hjemmesykepleien til å låse seg inn? Hadde faren min dødd tre mnd seinere så hadde ikke dattera mi vært hjemme og da vet jeg ikke hvor lang tid det hadde gått før noen hadde låst seg inn.

Jeg tviler på at noen av venninnene mine hadde turt? Hadde du gjort det for venninna di hvis hun hadde spurt? Hadde du gjort det for meg :o)

Skrevet

Denne damen hadde tydeligvis vært veldig syk lenge. Gamle folk som får kreft, kan være syke veldig lenge, det er vanskelig å si når folk skal dø.

Vi visste ikke at faren min var så syk at han skulle dø. Han hadde hatt kols i mange år og jeg trodde at de med kols fikk oksygen når de ble skikkelig dårlige. Jeg hadde ventet at han skulle leve en stund til ja.

Gjest blomsterløk
Skrevet

*gjør meg kvalm*

Kanskje ikke hver dag.

Men hvis foreldrene er svært syke ringer du iallefall en gang i uka. Selv når du er på ferie.

For meg ville det iallfall vært naturlig.

Skrevet

Ja, jeg har hatt døds syke foreldre, og jeg kan skrive under på hvor vondt og vanskelig det er. De er begge døde og jeg er nå 37 år, det er 2 og 3 år siden. Jeg var i den heldige situasjonen å ha ett godt og nært forhold til mine foreldre og søsken. Derfor ble denne ventetiden melleom liv og død brukt til å være mest mulig sammen. På godt og vondt. Ikke kritiser andre for hvordan de oppfører seg mot sine foreldre. Det kan være ulike årsaker at denne damen har tatt seg 3 uker ferie. Det er nemlig ikke slik at du får sykemelding pga. av at du selv er utslitt av syke foreldre, som gjerne har vært dødssyke i mange år, og mange er svært pleietrengende. Tenk dere selv hvor slitsomt dette er ! Been there!!!. Det er slitsomt, på alle måter. jeg har selv mann og små barn, og full jobb. Ikke døm alle andre så lett.

Men selv om man har behov for en pause, om det er det som er tilfellet her, så ønsker man vel en viss "kontroll" over hvordan det står til med dem man er glad i? Det er ikke slikt man kan ta pause fra?

Jeg syns dette er rart, men jeg vet jo ingenting om bakgrunnen.

Gjest blomsterløk
Skrevet

*gjør meg kvalm*

Var ikke til deg, men til Dorthe's svar til deg.

Sorry!!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Nå ringte vi litt på omgang vi da til faren min og det var tanta mi som oppdaget at han ikke tok telefonen. Det tok et døgn før dattera mi hadde tid å dra opp å sjekke og da hadde han vært død et døgn.

Kanskje ikke hver dag.

Men hvis foreldrene er svært syke ringer du iallefall en gang i uka. Selv når du er på ferie.

Skrevet

Kanskje ikke hver dag.

Jeg ringte oftere enn det. Men problemet er jo hvis de ikke svarer, hva gjør man da?

Jeg har opplevd at venninna prøvde å ta livet av seg og vi ringte politiet og de ville ikke hjelpe oss så vi brøt oss inn i leiligheten. Vi rakk det såvidt, skulle vi ventet på noen andre, hadde hun dødd.

Skrevet

Jeg ville nok ringt men hva skulle jeg ha gjort hvis han ikke svarte? Brukt mange dager for å overtale Bestillerenheten til å overtale hjemmesykepleien til å låse seg inn? Hadde faren min dødd tre mnd seinere så hadde ikke dattera mi vært hjemme og da vet jeg ikke hvor lang tid det hadde gått før noen hadde låst seg inn.

Jeg tviler på at noen av venninnene mine hadde turt? Hadde du gjort det for venninna di hvis hun hadde spurt? Hadde du gjort det for meg :o)

Jeg hadde gjort det for deg, ja. Hvis min mor var dødssyk og ikke svarte på telefonen i løpet av en dag eller to hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse.

Skrevet

Jeg ringer heller ikke til min mor hver dag, men hun er ikke dødssyk. Synes det er en forskjell.

Skrevet

Jeg hadde gjort det for deg, ja. Hvis min mor var dødssyk og ikke svarte på telefonen i løpet av en dag eller to hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse.

Da er du en av de få. De fleste er redde for døde mennesker og tør ikke face døden.

Jeg hadde selvfølgelig dratt opp til faren min sjøl men det var ikke heis der så jeg kom ikke opp.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg ringte oftere enn det. Men problemet er jo hvis de ikke svarer, hva gjør man da?

Jeg har opplevd at venninna prøvde å ta livet av seg og vi ringte politiet og de ville ikke hjelpe oss så vi brøt oss inn i leiligheten. Vi rakk det såvidt, skulle vi ventet på noen andre, hadde hun dødd.

Nei, det er klart.

Er du i utlandet og ikke får svar, så er det ikke så enkelt å vite hva du skal gjøre.

Hvis man ikke har alliert seg med venner/slektninger som tar en tur å sjekker. Og det er ikke sikkert det er det enkleste å få til.

Synes så klart at hjemmetjenesten skulle ha reagert her da. Når de tre fredager på rad var der uten at noen åpnet.

Skrevet

Jeg ringer heller ikke til min mor hver dag, men hun er ikke dødssyk. Synes det er en forskjell.

Exsvigerfaren min var dødssyk i tre år, exen bodde sammen med ham men måtte ha pause innimellom og dro på ferie men de bodde ikke i Oslo og der kunne man ringe hjemmesykepleien og de kom flere ganger i løpet av dagen.

Det er en helt annen situasjon enn i Oslo som har en helt annen policy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...