Gå til innhold

Ikke normalt å ringe å sjekke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er klart.

Er du i utlandet og ikke får svar, så er det ikke så enkelt å vite hva du skal gjøre.

Hvis man ikke har alliert seg med venner/slektninger som tar en tur å sjekker. Og det er ikke sikkert det er det enkleste å få til.

Synes så klart at hjemmetjenesten skulle ha reagert her da. Når de tre fredager på rad var der uten at noen åpnet.

Vi fant faren min død og ga beskjed til hjemmesykepleien men det tragikomiske var at de ringte på døra hans to dager etterpå og fortalte meg at han ikke åpnet døra. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine.

Skrevet

Da er du en av de få. De fleste er redde for døde mennesker og tør ikke face døden.

Jeg hadde selvfølgelig dratt opp til faren min sjøl men det var ikke heis der så jeg kom ikke opp.

Jeg kritiserte ikke deg en plass, men synes det er merkelig av denne datteren at hun ikke ringte en gang i løpet av tre uker...Moren var jo dødssyk! Og så klager hun på helsevesenet på toppen av det hele!

Det var det jeg reagerte på.

Er ikke redd for døden, det er en naturlig del av det å leve.Din far ble funnet etter ett døgn pga familien og det er jo fint.

Ingen av oss vet når døden inntreffer, om personen ikke er på sukehus og legen forteller at det snart er slutt. Dere gjorde alt det som kan forventes!

Gjest Baugspryden
Skrevet

Kanskje du har forandret deg og det er positivt i så fall. Ønsker deg velkommen jeg.

Takk for velkomsten!

:)

Skrevet

Jeg kritiserte ikke deg en plass, men synes det er merkelig av denne datteren at hun ikke ringte en gang i løpet av tre uker...Moren var jo dødssyk! Og så klager hun på helsevesenet på toppen av det hele!

Er ikke redd for døden, det er en naturlig del av det å leve.Din far ble funnet etter ett døgn pga familien og det er jo fint.

Ingen av oss vet når døden inntreffer, om personen ikke er på sukehus og legen forteller at det snart er slutt. Dere gjorde alt det som kan forventes!

Jeg skjønner hvorfor hun klager. Hjemmetjeneste i Oslo er faktisk helt på trynet og antagelig er det andre ting på forhånd som gjør at hun reagerer så sterkt.

Nei, jeg vet du ikke kritiserer. Vi gjorde det vi kunne og jeg har ingen dårlig samvittighet.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vi fant faren min død og ga beskjed til hjemmesykepleien men det tragikomiske var at de ringte på døra hans to dager etterpå og fortalte meg at han ikke åpnet døra. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine.

Uff, nei, slikt er jo helt tragisk. Har ikke ord for hva en skal si når slikt kan skje.

Skrevet

Jeg tenkte akkurat det samme - at det var rart at datteren ikke hadde ringt en eneste gang i løpet av tre uker.

Men jeg synes likevel det er grunn til å klandre hjemmetjenesten fordi de ikke undersøkte nærmere da ingen åpnet døra da de ringte på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...