Gå til innhold

Når huset er bombet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... og det flyter av rot overalt....og det ringer på døra....Hva gjør du da?

Hvis du åpner, og personen utenfor tydeligvis vil inn på besøk, ber du ham/hun inn?

Hvis du ber ham/hun inn, og vedkommende har lyst å se hele huset fordi han/hun ikke har vært hos deg før, viser du ham/hun rundt da?

Hva er verst, en kvinnelig eller en mannlig uventet gjest som gjerne vil se hvordan du har det?

Som dere sikkert skjønner, var jeg ute for dette nylig. Jeg ba ham inn, viste ham rundt, og unnskyldte selvfølgelig rotet. Var likevel glad for at det var en mann og ikke en kvinne som så bombenedslaget.... Fortalte dette til ei venninne. Hun syntes det var verst med menn som kom uventet på besøk når rotet fløt....

Hva med dere?

Skrevet

Jeg kan jo liksom ikke nekta dem å komme inn, selv om jeg har lyst når det ser slik ut.

Men jeg synes absolutt det er verst om det er en dame jeg må vise katastrofeområdet til. Og da helst litt eldre slektninger e.l. Venninner er det ikke så nøye med i så måte. Og kompisene til samboeren er det enda mindre nøye med.

Men nå må det sies at det er sjelden det ser helt jævlig ut her. Er egentlig ganske flink til å få ting unna etterhvert.

Skrevet

Kommer de ubedt og vil ha omvisning så har de seg selv å skylde på om det er bomba. :o)

Jeg pleide å si:"Ikke se på rotet" når min mor kom på besøk og da svarte hun bare:"Jeg skal ikke rydde jeg." :o)

Skrevet

Å ikke invitere folk inn fordi det ikke er ryddig syns jeg er dustete. Likeså er det unødvendig med kommentarer som 'ja, det er litt rotete hehehe, men kom inn'. Alle kan jo se at det ikke err ryddet :)

Gjest Shira12
Skrevet

Har du solbriller med deg? For da ser du ikke alt rotet så godt. Det sier ofte jeg ;o)

Ellers så sier jeg, ikke se på rotet, og får som oftes til svar at det er meg de vil besøke, ikke rotet mitt.

Egentlig det samme hvem som kommer, eller akkurat kameratene til sambo,de med familie, da synes jeg det er litt ille.

Men tåler de ikke rotet mitt, får de komme anmeldt på besøk med tre dagers varsel, eller la være og komme :o)

Gjest rydder litt hele tiden
Skrevet

Verst om en kvinne kommer. Jeg ville ikke hatt omvisning om det ikke var ok. Opplevde at en ny venninne ville se seg om da hun var her, og det var kaos på soverommet vårt. En annen åpnet kjellerdøren og ned på rotet der (og der er det mye skrot fra tidligere leieboer som ikke er ryddet/kastet).

Gjest rydder litt hele tiden
Skrevet

Kommer de ubedt og vil ha omvisning så har de seg selv å skylde på om det er bomba. :o)

Jeg pleide å si:"Ikke se på rotet" når min mor kom på besøk og da svarte hun bare:"Jeg skal ikke rydde jeg." :o)

Jeg synes det er litt stressende å ha foreldrene mine her, for de kan nevne at jeg f.eks. må støvsuge gangen eller rydde på kjøkkenet..... Som om de har noe med det. Jeg føler f.eks. at moren min studerer alt nøye slik at jeg sitter på nåler.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg er som deg. De fleste menn er som min mann, de ser ikke rotet.

Men jeg viser ikke rundt, samme søren. Ihvertfall får de ikke komme opp i andre etasje. Det er som oftest der det er rotete med klestørk og diverse.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det ville vært best om det kom en mann. Men både damer og menn får komme inn, men omvisning blir det ikke nei.

Skrevet

Kommer folk plutselig på døra så unnskylder jeg rotet (selv om jeg synes det er litt flaut da at det ser ut som det gjør...) Leiligheten vår ser ut som et bombenedslag nå etter uker med oppussing. Og det ser ikke ut til bedring på noen uker ennå. De fleste som dukker opp her vet at vi pusser opp, så da er det greit.

Skrevet

Jeg kan jo liksom ikke nekta dem å komme inn, selv om jeg har lyst når det ser slik ut.

Men jeg synes absolutt det er verst om det er en dame jeg må vise katastrofeområdet til. Og da helst litt eldre slektninger e.l. Venninner er det ikke så nøye med i så måte. Og kompisene til samboeren er det enda mindre nøye med.

Men nå må det sies at det er sjelden det ser helt jævlig ut her. Er egentlig ganske flink til å få ting unna etterhvert.

Jeg synes det er enklere med menn, for _ofte_ ser de ikke rotet.... :-)

Er enig med deg at eldre slektninger helst ikke bør få innblikk i bombenedslaget....

Skrevet

Min mor rydder litt, men ikke mye når hun er hos oss.

Svigermor holder det strøkent :-)

Merker at det er noen uker siden hun var hos oss nå.....!

Skrevet

Å ikke invitere folk inn fordi det ikke er ryddig syns jeg er dustete. Likeså er det unødvendig med kommentarer som 'ja, det er litt rotete hehehe, men kom inn'. Alle kan jo se at det ikke err ryddet :)

Ja, jeg synes ikke jeg kunne presse ham ut... Han skulle følge jenta si bort til oss for at hun skulle leke med mine jenter, og så ville hun at han skulle være der litt.

Og når han først var hos oss, "kunne han jo se hvordan vi hadde det....." :-P

Men - jeg tror kanskje ikke han reagerte så veldig på rotet. Han var i alle fall veldig til å rose oss på løsninger, fargevalg og sånn :-)

Skrevet

Har du solbriller med deg? For da ser du ikke alt rotet så godt. Det sier ofte jeg ;o)

Ellers så sier jeg, ikke se på rotet, og får som oftes til svar at det er meg de vil besøke, ikke rotet mitt.

Egentlig det samme hvem som kommer, eller akkurat kameratene til sambo,de med familie, da synes jeg det er litt ille.

Men tåler de ikke rotet mitt, får de komme anmeldt på besøk med tre dagers varsel, eller la være og komme :o)

Det med solbriller var lurt!

Han var bare en "ufarlig" nabo og pappa til de jentene mine leker mest med... så det var jo ganske greit. Men det hadde jo vært litt bedre om han hadde sett huset i litt bedre stand enn akkurat onsdag morgen (hadde jobbet mandag og torsdag og hatt kveldsmøter begge kveldene og det var rot overalt)!

Skrevet

Verst om en kvinne kommer. Jeg ville ikke hatt omvisning om det ikke var ok. Opplevde at en ny venninne ville se seg om da hun var her, og det var kaos på soverommet vårt. En annen åpnet kjellerdøren og ned på rotet der (og der er det mye skrot fra tidligere leieboer som ikke er ryddet/kastet).

Jeg synes det er verst med kvinner, ja. Vil liksom ikke falle helt gjennom i husmorrollen, selv om jeg slett ikke er noen husmor..!

Skrevet

Jeg er som deg. De fleste menn er som min mann, de ser ikke rotet.

Men jeg viser ikke rundt, samme søren. Ihvertfall får de ikke komme opp i andre etasje. Det er som oftest der det er rotete med klestørk og diverse.

Han her så alle rom i hele huset. Det var like ille overalt!

Sendte melding til kona hans etterpå (venninna mi) og spurte om han var sjokkskadet!

På toppen av alt oppdaget jeg da han var godt at blusen min var på vranga... :-P

Skrevet

Det ville vært best om det kom en mann. Men både damer og menn får komme inn, men omvisning blir det ikke nei.

Men hvis de så tydelig viser at de har lyst til å se huset da? Sier du nei?

Skrevet

Kommer folk plutselig på døra så unnskylder jeg rotet (selv om jeg synes det er litt flaut da at det ser ut som det gjør...) Leiligheten vår ser ut som et bombenedslag nå etter uker med oppussing. Og det ser ikke ut til bedring på noen uker ennå. De fleste som dukker opp her vet at vi pusser opp, så da er det greit.

Når dere pusser opp, er dere jo unnskyldt!!!!

Skrevet

Jeg synes det er litt stressende å ha foreldrene mine her, for de kan nevne at jeg f.eks. må støvsuge gangen eller rydde på kjøkkenet..... Som om de har noe med det. Jeg føler f.eks. at moren min studerer alt nøye slik at jeg sitter på nåler.

*nikker gjenkjennende*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...