Gå til innhold

Hva spiser man alene på en fredagskveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lagde noe kjempegodt i går. Bare mikset noe sammen, og det ble GODT.

Stekte svinekjøtt (kan bruke kylling også) med godt krydder (vi brukte thailandsk wokkrydder, salt og pepper), hadde oppi litt hvitløk, paprika, sjampinjong, hermetiske tomater, litt buljongvann og matfløte. Ris til. Nam!

hare1365380455
Skrevet

Jeg ble skikkelig sulten av hele tråden jeg.

I kveld tror jeg vi skal ha kyllingfilet i strimler, med masse masse masse kyllingkrydder på. Og diverse tilbehør.

Jeg skal på jobb i kveld, men jeg lager kanskje noe lettvint når jeg kommer hjem. :)

hare1365380455
Skrevet

Nachos er snadder. Sambo liker det ikke så godt, så det lager jeg meg når han ikke er hjemme.

Mannen min liker ikke taco, men det er også godt!

Skrevet

mmm.. da blir det vel kylling i ovnen eller taco..

Nå viser det seg at jeg kanskje får besøk av en kompis og da må jeg vel lage litt skikkelig mat..

Gjest Shira12
Skrevet

Mannen min liker ikke taco, men det er også godt!

Hm, ikke like taco, går det an da? ;o)

Da hadde jeg kjøpt en slik fersk pizza på Rema, er fort og steke, så kan dere spise taco.

Jeg vet ikke om jeg er alene i helgen eller ikke, så matplanen er ikke helt klar. Blir jeg og guttungen alene, blir det noe enkelt lørdagskvelden. Det er jakt nå, så jeg aner ikke når sambo er hjemme eller ikke :o)

hare1365380455
Skrevet

Hm, ikke like taco, går det an da? ;o)

Da hadde jeg kjøpt en slik fersk pizza på Rema, er fort og steke, så kan dere spise taco.

Jeg vet ikke om jeg er alene i helgen eller ikke, så matplanen er ikke helt klar. Blir jeg og guttungen alene, blir det noe enkelt lørdagskvelden. Det er jakt nå, så jeg aner ikke når sambo er hjemme eller ikke :o)

Er han på jakt i nærheten eller reiser han litt bort?

Når vi har taco tar jeg av litt kjøttdeig før jeg tar krydderet i, og så spiser han det han vil i pitabrød eller tortilla. :)

hare1365380455
Skrevet

Nå viser det seg at jeg kanskje får besøk av en kompis og da må jeg vel lage litt skikkelig mat..

God helg! :)

hare1365380455
Skrevet

Da lager man pizza av restene. Kjøttdeigen, mais, løk, tacosausen, knuser skjellene og har ost på.

Og rømme på toppen når den skal spises. Kjempegodt! :o)

Alt du kan! *litt imponert*

Gjest er det tex mex?
Skrevet

Nachos er snadder. Sambo liker det ikke så godt, så det lager jeg meg når han ikke er hjemme.

Trodde du snakket om nachos chips, jeg. Hvordan _lager_ du nachos?

Skrevet

taco?! Er det noe som passer dårligere å spise alene? Du blir jo sittende igjen med rester for en uke fremover. Taco er typisk sosial mat synes jeg. Da kan man ha ekstra mye tilbehør.

Man trenger da ikke lage så mye tilbehør!

Og vedr kjøttedeigen: Kan steke opp hele og fryse ned det man ikke trenger. Eventuelt kan man la være å krydre deler av den, dersom man tror at den stekte kjøttdeigen skal brukes til noe annet enn taco neste gang.

Og dersom man har rester dagen derpå, så er det jo veldig godt å lage gratinert nachos til lunsj! ;-)

Skrevet

Shira12 får snakke for seg selv, men jeg lager nachos som oftest slik:

Sprer nacho-chips utover en tallerken, har på tacokrydret kjøttdeig og ost, setter hele greia inn i microen til osten har smeltet.

Heller på salsa, rømme og gjerne purreløk og jalapenos.

Gjest Shira12
Skrevet

Er han på jakt i nærheten eller reiser han litt bort?

Når vi har taco tar jeg av litt kjøttdeig før jeg tar krydderet i, og så spiser han det han vil i pitabrød eller tortilla. :)

Han er i nærheten, men på en hytte på fjellet. Vi har støl som de bruker.

Gjest Shira12
Skrevet

Alt du kan! *litt imponert*

*småflau* Næsj, jeg kan da ikke så mye.

Gjest Shira12
Skrevet

Det er mange måter og lage det på, så egentlig lager du det slik du har lyst.

Jeg steker kjøttdeig og har tacokrydder på, blander salsa, mais og løk.

Har det sammen med nachochips i en ildfastform, ost på toppen, og gratinerer i ovnen.

Har rømme til.

Noen ganger har jeg bønner oppi.

Skrevet

Shira12 får snakke for seg selv, men jeg lager nachos som oftest slik:

Sprer nacho-chips utover en tallerken, har på tacokrydret kjøttdeig og ost, setter hele greia inn i microen til osten har smeltet.

Heller på salsa, rømme og gjerne purreløk og jalapenos.

Å hellandussen, det fikk jeg grisemye lyst på!!

Skal lage det senere i uken :)

Skrevet

Kan jeg og få komme? Har lyst på noe godt, men orker ikke lage selv :)

Skrevet

Jeg skal ha kylling, kjøpte to fileter i går som var marinert med hvitløk og urter. Til det har jeg nok ris og baker fileten i ovnen på en seng av broccoli og blomkål. Tror jeg.

Takk for forslaget. Jeg har alle ingredienser og lurte på hva jeg skulle lage ut av det:o)

Skrevet

Da ble det taco på meg idag!

Kanskje jeg lager meg litt nachos av restene.. MMM

Skrevet

taco?! Er det noe som passer dårligere å spise alene? Du blir jo sittende igjen med rester for en uke fremover. Taco er typisk sosial mat synes jeg. Da kan man ha ekstra mye tilbehør.

Jeg kan spise tacorester hele kvelden og dagen etter. Her går ingenting til spille...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...