Gjest scratch Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 fant i forgårs noen hvite larver krypende i kjøkken taket. eg tok no de vekk og tenkte ikke mer over det. i går kom det igjen krypende 2-3 larver snikende i kjøkken taket.knertet dem og hev dem i bosset. i dag har eg allerede knertet 11 ekkle hvite larver! søkte på google, for det første som slo meg var at det var åtselslarver.kanskje naboen lå på kjøkkenet over meg stein dau..neida,men noe muffins måtte det jo være. fikk opp noen sider og fant ut at dette var tørrfruktslarver. tørrfruktslarver? ikke har eg frukt eller noe sånnt på kjøkkenet.kun mel, sukker osv. ja åsså larver.. prøvde å finne ut hvor de kom fra og fant ut at de kom fra taklisten oppe i ene skapet hvor jeg har tallerkner. *klør på hele kroppen* hva i all verden gjør de i taket mitt og kan det være mulig de kommer fra naboen oppe? klør bare av å tenke på dem!! de er hvite med svart hode for de som lurer 0 Siter
flisa Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 æææsj.-du MÅ bare snakke med naboen din 0 Siter
flisa Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 http://www.skadedyr.no/content/category/4/18/86/ 0 Siter
mrxx Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Ble litt usikker på slutten av innlegget ditt om det er larvene eller naboen som er hvite med svart hode. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Æsj! Ring nummeret du fikk av flisa. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Ble litt usikker på slutten av innlegget ditt om det er larvene eller naboen som er hvite med svart hode. LOL 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 En jeg kjenner fikk slike på badet, først nå få, men så kom det en hel koloni *grøsser* Det viste seg at det lå en død rotte på loftet, og larver kom inn via luftekanalen. Jeg ville ringt med en gnag det nr som flisa gav deg! 0 Siter
Gjest scratch Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 http://www.skadedyr.no/content/category/4/18/86/ tuuuusen takk for ditt innlegg. brukte hele fredagen omtrent på å utrydde dem og kilden. det viste seg at de kom fra en pose med fugle mat som lå øverst i skapet. da er de borte vekke og eg kan leve normalt igjen takket være infosiden og nummeret du ga:):) fra og med i dag av blir det tupperweare på alle tørr produkter. mel sukker, frokostblanding osv. fikk beskjed om at slike larver og biller følger støvet fra industrien og legger seg ofte i kartongen. det gjelder alle kartonger forøvrig. fikk litt å tenke på etter dette ja. men med litt ettertanke så ser det faktisk finere ut med plastbokser i nøytrale farger enn div kartonger i skapet:) 0 Siter
Elis31 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 tuuuusen takk for ditt innlegg. brukte hele fredagen omtrent på å utrydde dem og kilden. det viste seg at de kom fra en pose med fugle mat som lå øverst i skapet. da er de borte vekke og eg kan leve normalt igjen takket være infosiden og nummeret du ga:):) fra og med i dag av blir det tupperweare på alle tørr produkter. mel sukker, frokostblanding osv. fikk beskjed om at slike larver og biller følger støvet fra industrien og legger seg ofte i kartongen. det gjelder alle kartonger forøvrig. fikk litt å tenke på etter dette ja. men med litt ettertanke så ser det faktisk finere ut med plastbokser i nøytrale farger enn div kartonger i skapet:) Elsker tupperware, men de har også noen fine gjennomsiktige plastbokser på IKEA, disse bruker jeg til pasta. Bra du ikke gikk sporenstreks til naboen da 0 Siter
flisa Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 tuuuusen takk for ditt innlegg. brukte hele fredagen omtrent på å utrydde dem og kilden. det viste seg at de kom fra en pose med fugle mat som lå øverst i skapet. da er de borte vekke og eg kan leve normalt igjen takket være infosiden og nummeret du ga:):) fra og med i dag av blir det tupperweare på alle tørr produkter. mel sukker, frokostblanding osv. fikk beskjed om at slike larver og biller følger støvet fra industrien og legger seg ofte i kartongen. det gjelder alle kartonger forøvrig. fikk litt å tenke på etter dette ja. men med litt ettertanke så ser det faktisk finere ut med plastbokser i nøytrale farger enn div kartonger i skapet:) Bare hyggelig - leser her med ståpels på ryggen. 0 Siter
Gjest scratch Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Bare hyggelig - leser her med ståpels på ryggen. ståpels hehe...ja det var ikke noe koselige husdyr nei. usj! 0 Siter
Gjest scratch Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Elsker tupperware, men de har også noen fine gjennomsiktige plastbokser på IKEA, disse bruker jeg til pasta. Bra du ikke gikk sporenstreks til naboen da godt naboen e vekke hehe...ellers hadde eg tatt meg en nabotur. ja de har masse fine plast oppbevarings bokser rundt om kring. har no gått til innkjøp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.