Gå til innhold

white russian

Anbefalte innlegg

Skrevet

til white russian, har det mye å si om man bruker kremfløte, matfløte, eller kaffefløte da?

Skrevet

Kremfløte er vel det vanligste? Men jeg bruker helmelk og synes det er like godt. Blir ikke såå mektig.

Gjest the great lebowski
Skrevet

Så du på film på nrk2 i går og ble inspirert?

Skrevet

nope. hvilken film?

hare1365380455
Skrevet

nope. hvilken film?

H*n mener nok "The big Lebowski" som gikk på nrk2 (om jeg ikke husker feil).

Skrevet

H*n mener nok "The big Lebowski" som gikk på nrk2 (om jeg ikke husker feil).

ah,. ser nicket nå :) den har jeg ikke sett.

hare1365380455
Skrevet

ah,. ser nicket nå :) den har jeg ikke sett.

Den må du nesten se! :)

Skrevet

Den må du nesten se! :)

da får jeg vel det da, siden du sier det :)

Skrevet

Men jeg så på tv, på en av mine favorittskuespillere, og lurte som pokker på hva det var han drakk.

Hva er white russian? Vodka med fløte, eller? Jeg brekker meg! Det høres verre ut enn baileys (eller hvordan det skrives).

:P

Skrevet

Så håper jeg du liker den, men ellers får du glemme ut at det var jeg som ba deg se den....;)

http://www.imdb.com/title/tt0118715/

Hehe. jeg nevnte det for sambo. Vi har visst filmen liggende her et sted. og han ble plutselig helt i ekstase, to av favorittskuespillerne hans er med (stormare og buscemi), og mente den var absolutt severdig. Så den skal nok ses. Litt travel denne helgen, men kanskje neste. eller en dag i uka :)

Skrevet

Men jeg så på tv, på en av mine favorittskuespillere, og lurte som pokker på hva det var han drakk.

Hva er white russian? Vodka med fløte, eller? Jeg brekker meg! Det høres verre ut enn baileys (eller hvordan det skrives).

:P

vodka, kahlua og fløte.. tror jeg. kanskje noe annet også? Vet ikke. aldri laget. bare smakt såvidt en gang. det er sambo som er vill etter hvite russere :)

Skrevet

Klart det har. Bruker du noe annet enn kremfløte, blir drinken en helt annen - altså, ikke en White Russian. (Det minner meg om noen gjøker på en fest, som drakk "Black Russian" - med Gin (!) i stedet for vodka!)

Oppskriften, slik den SKAL lages:

Vodka: 4 cl.

Kahlua: 2 cl.

Kremfløte: 2 cl.

Bygges i old-fashioned glass m/is. Hell fløten på til slutt slik at den flyter på toppen. Serveres med kort rørepinne.

NB! Dette er en offisiell IBA (International Bartender's Association) drink.

"........................................"

Skrevet

vodka, kahlua og fløte.. tror jeg. kanskje noe annet også? Vet ikke. aldri laget. bare smakt såvidt en gang. det er sambo som er vill etter hvite russere :)

Det er veldig godt. Står "oppskrift" på Kahlua-flaska. Men er utrolig enkelt.

hare1365380455
Skrevet

Hehe. jeg nevnte det for sambo. Vi har visst filmen liggende her et sted. og han ble plutselig helt i ekstase, to av favorittskuespillerne hans er med (stormare og buscemi), og mente den var absolutt severdig. Så den skal nok ses. Litt travel denne helgen, men kanskje neste. eller en dag i uka :)

Hehe, så bra da! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...