Gå til innhold

Er jeg røykefanatisk??

Gjest fanatisk å fanatisk fru blom...

Anbefalte innlegg

Gjest fanatisk å fanatisk fru blom...
Skrevet

Vi har ett vennepar, der både hun og mannen er rimelig storrøykere. Greit nok, det er jo ikke mitt problem. Å røyke er jo en privatsak. Men, så lar jeg meg allikevel provosere, da de uten å ta hensyn til barna, røyker inne. Den minste poden har vært syk helt fra babystadiet (hun røykte MYE under svangerskapet).Den eldste har hostet så lenge jeg kan huske, den minste har gått på utallige kurer for lungebetennelser og falsk krupp. Han er konstant forkjølt og hoster veldig. Det er rett å slett umulig for meg å kommentere dette, særlig når vi sitter i forening og hun syter over sine syke barn. Vi er 2 som ikke røyker i foreningen, og vi sier som vi mener til henne; at vi synes hun er egoistisk. Røyke må hun bare gjøre, men å gå utenfor huset, så ungene slipper røyken, det synes jeg faktisk er det minste de kan gjøre. Men hun mener hun ikke utsetter sine barn for noe, da hun røyker inne KUN etter de har lagt seg. Jeg har vært bortom å sett de under kjøkkenviften, mens ungene springer rundt. Jeg mener det er å stikke hodet i sanden, ungene lukter røyk av klær og hår.

Selvsagt er det ikke mitt problem. Og hun synes vi er kjempefanatiske. Jeg mener det er lov å bli provosert, i 2006, når en til de grader utsetter barn for røyk. Hun har ingen dårlig samvittighet sier hun.

Synes dere jeg er fanatisk? Da ville jeg vel ikke engang godtatt at min kjære koste seg med fest-røyken engang?

Selv synes jeg slike røykere som henne, bruker ordet fanatisk med engang de får kritikk...

Skrevet

Hun må jo være stokk dum. Antagelig vet hun hva hun gjør, men hun er så avhengig at hun nekter å innse det.

Det hun og faren gjør grenser sterkt til omsorgssvikt all den tid ungene tydelig er syke og ikke akkurat blir friskere av inneklimaet der.

Skrevet

Jeg trodde ikke det fantes slike uvitende og idiotiske foreldre lenger.

Barn er kronisk syke (og kan bli sykere, få astma, som i verste fall kan medføre døden), men hun gidder ikke skjerpe seg?

Huff, tragisk!

Skrevet

Det synes jeg faktisk er utrolig sløvt. En ting er å røyke mens man har barn, det må folk få lov til, men at de ikke kan stikke hodet ut døra er bare latskap.

Gjest fanatisk å fanatisk fru blom
Skrevet

Det synes jeg faktisk er utrolig sløvt. En ting er å røyke mens man har barn, det må folk få lov til, men at de ikke kan stikke hodet ut døra er bare latskap.

De er faktisk gørr late! Huset flyter, og der sitter de i sin egen røyksky! Huff, jeg har da røykt jeg også, men sluttet i det jeg visste jeg var gravid. Siden er det utenkelig å starte igjen, unger og røyk er for meg helt utelukket. Og skulle de eller jeg blitt syke, ville det vært grusomt å levt med samvittigheten om at det kanskje var jeg selv som påførte dem/meg dette. Jeg ønsker å være et godt forbilde for mine barn...

Skrevet

Det finnes dumme folk, dessverre.

Husker et par damer bak meg på en togtur - den ene var gravid og beklaget seg til den andre over at hun hadde fått "kjeft" av legen sin fordi hun ikke hadde kuttet ut røyken.

Hun fikk massiv støtte fra venninnen om at det var uhørt av leger å irettesette folk på den måten: "Du er da et voksent menneske og kan velge selv! Hva har legen med å fortelle deg hva du skal gjøre? bla bla bla...."

Trist.

Skrevet

Det finnes dumme folk, dessverre.

Husker et par damer bak meg på en togtur - den ene var gravid og beklaget seg til den andre over at hun hadde fått "kjeft" av legen sin fordi hun ikke hadde kuttet ut røyken.

Hun fikk massiv støtte fra venninnen om at det var uhørt av leger å irettesette folk på den måten: "Du er da et voksent menneske og kan velge selv! Hva har legen med å fortelle deg hva du skal gjøre? bla bla bla...."

Trist.

Haha, er ikke det typisk venninner? Jatter med uansett hva faen man klager over.

Skrevet

Haha, er ikke det typisk venninner? Jatter med uansett hva faen man klager over.

Ja, det er i grunnen sant! ;)

Føler meg litt "guilty as charged" selv til tider - det er ikke alltid at man "sier sannheten" og "setter folk på plass" og slikt.

Men det skal man vel i grunnen være glad for - hadde blitt utribelig hvis alle og enhver alltid skulle bare buse ut med akkurat det de mente - uten å legge fingra i mellom! ;-)

Skrevet

Jeg trodde ikke det fantes slike uvitende og idiotiske foreldre lenger.

Barn er kronisk syke (og kan bli sykere, få astma, som i verste fall kan medføre døden), men hun gidder ikke skjerpe seg?

Huff, tragisk!

Eksen min var sånn -helt til i mai i år - da ble han syk -og redd.....

Skrevet

Hun må jo være stokk dum. Antagelig vet hun hva hun gjør, men hun er så avhengig at hun nekter å innse det.

Det hun og faren gjør grenser sterkt til omsorgssvikt all den tid ungene tydelig er syke og ikke akkurat blir friskere av inneklimaet der.

Sånn var det jo hjemme hos de aller fleste for en 15-20 år siden - men vi har vel kommet litt lenger - noen av oss.

Skrevet

Føler meg litt "guilty as charged" selv til tider - det er ikke alltid at man "sier sannheten" og "setter folk på plass" og slikt.

Men det skal man vel i grunnen være glad for - hadde blitt utribelig hvis alle og enhver alltid skulle bare buse ut med akkurat det de mente - uten å legge fingra i mellom! ;-)

Jeg er litt sånn fra levra, desverre. Men det er mange som sier at det er det de liker ved meg faktisk, selv om det ikke alltid er like hyggelig.

Men hvis det er et kjedelig tema, og jeg ikke orker å prate så himla mye om det, så hender det at jeg også bare "fy søøøren, ja det skjønner jeg" =p

Skrevet

Derfor jeg har så få venner, da tenker jeg -hehe

Skrevet

Jeg er litt sånn fra levra, desverre. Men det er mange som sier at det er det de liker ved meg faktisk, selv om det ikke alltid er like hyggelig.

Men hvis det er et kjedelig tema, og jeg ikke orker å prate så himla mye om det, så hender det at jeg også bare "fy søøøren, ja det skjønner jeg" =p

Mine "jattinger" kan også være i den kategorien - "bli ferdig med temaet"! ;-)

Og så kan det noen ganger være av typen "uviktige ting" (i mine øyne), som f eks når folk beklager seg veldig over hva au paier deres gjør og ikke gjør. (Denne kategorien overlappes av og til av forannevnte kategori).

Og så er det en kategori som går mer på "nødløgner", som f eks at folk er fine på håret og at gaven de ga bort er fin og at maten de lagde smaker fortreffelig! ;-)

Skrevet

Derfor jeg har så få venner, da tenker jeg -hehe

Pøh! ;-) Jeg er sikker på at du sensurere deg selv litt du også! ;-)

Men det er forskjell på folk, og langvarig praksis med å buse ut med sannheter gir vedkommende større spillerom enn mer forsiktige folk.

F eks kan jeg høre "sannheter" fra en super-busende venninne som jeg "tåler" (blir i høyden kanskje litt snurt der og da, men glemmer fort og skriver det på konto for "ja ja slik er nå engang hun").

Men dersom en venninne som er hennes rake motsetning hadde kommet med noe tilsvarende en dag, tror jeg at jeg hadde gått i dørken av sjokk! *he he* Da hadde jeg nok tatt det _meget_ alvorlig og bestilt time til psykoterapi! ;-)

Skrevet

Mine "jattinger" kan også være i den kategorien - "bli ferdig med temaet"! ;-)

Og så kan det noen ganger være av typen "uviktige ting" (i mine øyne), som f eks når folk beklager seg veldig over hva au paier deres gjør og ikke gjør. (Denne kategorien overlappes av og til av forannevnte kategori).

Og så er det en kategori som går mer på "nødløgner", som f eks at folk er fine på håret og at gaven de ga bort er fin og at maten de lagde smaker fortreffelig! ;-)

Ja, i siste kategori jatter jeg også. Eller sier ingenting, later som jeg ikke ser det =p Er man på butikken, er det helt greit å si "nei, den passa du ikke så godt i", men med en gang den er kjøpt: "ååå, så fin ny bukse...!"

Skrevet

Ja, i siste kategori jatter jeg også. Eller sier ingenting, later som jeg ikke ser det =p Er man på butikken, er det helt greit å si "nei, den passa du ikke så godt i", men med en gang den er kjøpt: "ååå, så fin ny bukse...!"

He he. Det dummeste er ihvertfall dem som kommenterer at noe er nytt, uten å si noe pent om det etterpå! ;-)

Eks:

A: Har du nettopp klipt deg?

B: Ja, jeg var hos frisøren i går.

A: Åja..

*knis*

Skrevet

He he. Det dummeste er ihvertfall dem som kommenterer at noe er nytt, uten å si noe pent om det etterpå! ;-)

Eks:

A: Har du nettopp klipt deg?

B: Ja, jeg var hos frisøren i går.

A: Åja..

*knis*

Hahaha! Finnes det noen som gjør det?

Skrevet

Sjefen min....og så sier han, litt bekymret -"Hva syns Flisgubben da?"

hehe

HVER JÆVLA GANG!

Skrevet

Ja, jeg har hørt folk snakke om det, ja!

Skrevet

Barn av røykere stinker selv om foreldrene sitter med hodet ut av vinduet og røyker. Den lukta setter seg i klær og hår. Røykerne merker det ikke selv.

Stakkars barn, klart de er syk fordi foreldrene røyker inne. Det er nok ikke lenge før det blir mulig å anmelde sånne for barnemishandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...