Gå til innhold

Det skumleste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det tenkte jeg også. :P

Når jeg stod og dusja nå, så måtte jeg synge celine dion kjempehøyt, for jeg begynte å tenke "bloody mary" inne i hodet mitt, og så tenkte jeg hjelp, tenk om det gjelder når man bare tenker det også, hvor mange ganger har jeg tenkt det nå?

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• ShitDiddelyDo

9

• morsan

6

• Piraye

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Syns egentlig ikke det er skummelt, men det beviser at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet.

Min tante var barnevakt for et barnebarn. Barnebarnet lå å sov. Ute var det et fryktelig vær, det blåste og regnet pisket på vinduene.

Plutselig reiser hun seg og roper på barnebarnet (det var flere som var tilstede som trodde det hadde klikka for henne). De beroliget henne med at XXX lå å sov, men tante gav seg ikke. Hun sprang rett ned og ut og fant ungen ca 200 m fra huset i nattdress og støvler, skrikende...

Etterpå fortalte hun at det var noen som hadde sagt det til henne...

Oi, det var mystisk! Men bra at "noe" ga henne beskjed så det ikke gikk galt med barnet. Gode hjelpere?

Gjest ikke i dag tror jeg
Skrevet

Oi, det var mystisk! Men bra at "noe" ga henne beskjed så det ikke gikk galt med barnet. Gode hjelpere?

Ja, heldigvis. Barnet stod på en bilvei, ikke veldig trafikert, men de kjører fort de få som kjører der..

Gjest Princess Peach
Skrevet

Samme her. Finnes ikke redd for mennesker.

Men spøkelser, som jeg ikke engang vet om jeg tror for, er jeg livredd for.

Ja, akkurat sånn tenker jeg også.

Tror det har noe med å gjøre at mennesker er håndgripelige ting som man vet hvordan man kan håndtere, mens med spøkelser og denslags har man null kontroll over situasjonen.

Ja, akkurat som om jeg hadde hatt kontroll hvis en gærning kom etter meg med kniv, men jeg hadde iallfall visst hva det var jeg dealet med. :)

Skrevet

Jeg husker godt at vi drev og "hisset" hverandre opp da vi var barn, og til slutt så vi spøkelser på høylys dag! ;-)

En gang skulle vi liste oss bort til en hytte der vi hadde hørt at det spøkte. Det var skare, og vi forsøkte så godt vi kunne å holde oss oppå skaren uten å falle gjennom.

Så derfor krøp vi på alle fire bortover - ytterst forsiktig.

Nesten helt framme ved hytta hørte vi en lyd, og vi hylte opp og forsøkte å løpe tilbake - men vi sank bare ned i dypsnøen!

Og bra var det, for da fikk vi set at lyden kom fra en dame med nikkers og beksømsko på vei ut til utedoen. Hun lurte nok følt på hva alle disse ungene gjorde i snøen utenfor hytta hennes! ;-)

- - -

En annen gang drev vi med ouija-brett. For å få det skikkelig mørkt og skummelt gikk vi ned i kjelleren. Der begynte vi å fortelle "sanne" historier om alt mulig skrekkelig som hadde skjedd i forbindelse med slike aktiviteter.

Som f eks at en skal ha spurt "hvor er djevelen?", hvorpå brettet "svarte": "Se bak døra!". Mannen reiste seg og kikket bark døra - og DA! falt han død om!!

Ett eneste lite knirk fra vinden el lign var nok til at hele ungegjengen løp hylende opp fra kjelleren! *he he*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, heldigvis. Barnet stod på en bilvei, ikke veldig trafikert, men de kjører fort de få som kjører der..

Det er da man blir så utrolig lettet over at det går bra!

Skrevet

Jeg har også vært sånn i halvsøvne, du vet i den tilstanden du kan være i når du legger deg og er veldig trøtt - men før du virkelig sovner, hvor jeg ikke har vært klar over at jeg allerede drømmer så smått - men åpenbart allerede har vært på vei inn i drømmeverdenen, hvor jeg har sett en liten jente ligge ved siden av meg i senga og stirre på meg med store øyne.

Den er ille!

Jeg er livredd for små spøkelsesjenter.

Og dette er en sånn drøm jeg må overbevise meg selv om at faktisk var en drøm, for jeg sov ikke skikkelig.

Om du er livredd for små spøkelsesjenter så kan du desvverre ikke bli med meg på hytta noengang. Der er det ei lita jente som ikke har kommet videre. Hun bruker å sitte oppå vedkassen ved ovnen. Jeg har aldri sett henne, men pappa gjorde det. Han sa han snakket til henne, og da hoppet hun ut i lufta og forsvant i hoppet.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg husker godt at vi drev og "hisset" hverandre opp da vi var barn, og til slutt så vi spøkelser på høylys dag! ;-)

En gang skulle vi liste oss bort til en hytte der vi hadde hørt at det spøkte. Det var skare, og vi forsøkte så godt vi kunne å holde oss oppå skaren uten å falle gjennom.

Så derfor krøp vi på alle fire bortover - ytterst forsiktig.

Nesten helt framme ved hytta hørte vi en lyd, og vi hylte opp og forsøkte å løpe tilbake - men vi sank bare ned i dypsnøen!

Og bra var det, for da fikk vi set at lyden kom fra en dame med nikkers og beksømsko på vei ut til utedoen. Hun lurte nok følt på hva alle disse ungene gjorde i snøen utenfor hytta hennes! ;-)

- - -

En annen gang drev vi med ouija-brett. For å få det skikkelig mørkt og skummelt gikk vi ned i kjelleren. Der begynte vi å fortelle "sanne" historier om alt mulig skrekkelig som hadde skjedd i forbindelse med slike aktiviteter.

Som f eks at en skal ha spurt "hvor er djevelen?", hvorpå brettet "svarte": "Se bak døra!". Mannen reiste seg og kikket bark døra - og DA! falt han død om!!

Ett eneste lite knirk fra vinden el lign var nok til at hele ungegjengen løp hylende opp fra kjelleren! *he he*

Hehe, kjenner meg absolutt igjen i situasjonen. Skrekkblandet fryd som gikk over i hysteriblandet redsel for min del. ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Om du er livredd for små spøkelsesjenter så kan du desvverre ikke bli med meg på hytta noengang. Der er det ei lita jente som ikke har kommet videre. Hun bruker å sitte oppå vedkassen ved ovnen. Jeg har aldri sett henne, men pappa gjorde det. Han sa han snakket til henne, og da hoppet hun ut i lufta og forsvant i hoppet.

Wæææææh! Håper jeg ikke kjenner deg og blir med deg på hytta noen gang. Huttetu!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Når jeg stod og dusja nå, så måtte jeg synge celine dion kjempehøyt, for jeg begynte å tenke "bloody mary" inne i hodet mitt, og så tenkte jeg hjelp, tenk om det gjelder når man bare tenker det også, hvor mange ganger har jeg tenkt det nå?

*LOL*

Var ikke meningen å skremme deg så veldig altså! Jeg har en ting med å dusje også nemlig, det er en av de skumleste tingene jeg gjør når jeg er alene hjemme. Hadde heller gått ut udusjet hvis jeg måtte dusje alene i mørket!

Skrevet

Ja, akkurat sånn tenker jeg også.

Tror det har noe med å gjøre at mennesker er håndgripelige ting som man vet hvordan man kan håndtere, mens med spøkelser og denslags har man null kontroll over situasjonen.

Ja, akkurat som om jeg hadde hatt kontroll hvis en gærning kom etter meg med kniv, men jeg hadde iallfall visst hva det var jeg dealet med. :)

Det er ingen grenser for hva mennesker kan finne på å gjøre mot andre.

Men har man noengang hørt _troverdige_ historier om spøkelser som har gjort noe slemt?

Tips til film: se "hånden som rører vuggen" - den synes jeg er ekstremt mye mer scary enn noen spøkelsesfilm!!

Skrevet

Hehe, kjenner meg absolutt igjen i situasjonen. Skrekkblandet fryd som gikk over i hysteriblandet redsel for min del. ;)

En annen gang så en venninne og jeg en spennende skyformasjon. Vi bestemte oss for ikke å snakke om det, men gå inn og tegne den hver for oss og sammenligne tegninger.

Hun tegnet en klumpete sky som _kanskje_ kunne ligne en ufo hvis du var i det humoristiske hjørnet.

_Jeg_ derimot tegnet et komplett romskif med lys og landingshjul og det hele! *ha ha* Lot nok fantasien og lysten til å tegne ta litt overhånd, der gitt!

Skrevet

Wæææææh! Håper jeg ikke kjenner deg og blir med deg på hytta noen gang. Huttetu!

Det er aldri noen skummel stemning der. Hadde pappa vært en tøysekopp hadde jeg trodd han drev ap med meg, men han var ikke sånn. Han trodde i utgangspunktet ikke på spøkelser, men dette fikk ham til å tvile

Gjest Princess Peach
Skrevet

En annen gang så en venninne og jeg en spennende skyformasjon. Vi bestemte oss for ikke å snakke om det, men gå inn og tegne den hver for oss og sammenligne tegninger.

Hun tegnet en klumpete sky som _kanskje_ kunne ligne en ufo hvis du var i det humoristiske hjørnet.

_Jeg_ derimot tegnet et komplett romskif med lys og landingshjul og det hele! *ha ha* Lot nok fantasien og lysten til å tegne ta litt overhånd, der gitt!

Hehe ja. Ufoer og slikt synes jeg ikke er noe skummelt faktisk. Heldigvis en ting jeg ikke har hangup på. ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men har man noengang hørt _troverdige_ historier om spøkelser som har gjort noe slemt?

Tips til film: se "hånden som rører vuggen" - den synes jeg er ekstremt mye mer scary enn noen spøkelsesfilm!!

Jammen morsan da. Irrasjonell frykt tar da vel ikke hensyn til om det er sannferdig eller ikke. ;)

Skrevet

Hadde en islending på besøk. Plutselig pekte hun på et hjørne i stuen og sa -der står en gammel indianer..

Jeg kikket forskrekket bort i hjørnet, men jeg så jo ingenting. -Han er der for å passe på deg, sa hun videre -han er din vokter.

Må innrømme at jeg stadig vekk kikker i det hjørnet. Irriterende å ha noen der som ser og hører alt jeg gjør...

Men nå tror ikke jeg på sånt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig med Peach. Mennesker kan man hamle opp med. Eller i det minste forsøke å hamle opp med.

Men spøkelser? Hvordan i helvete hamler man opp med et spøkelse? Det nytter ikke å kakke ham i hodet med noe hardt engang. Han har kanskje ikke engang hode!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er aldri noen skummel stemning der. Hadde pappa vært en tøysekopp hadde jeg trodd han drev ap med meg, men han var ikke sånn. Han trodde i utgangspunktet ikke på spøkelser, men dette fikk ham til å tvile

Ja, men det er jo alltid skumlere når folk som er utrolig jordnære "ser" slike ting. *brr*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hadde en islending på besøk. Plutselig pekte hun på et hjørne i stuen og sa -der står en gammel indianer..

Jeg kikket forskrekket bort i hjørnet, men jeg så jo ingenting. -Han er der for å passe på deg, sa hun videre -han er din vokter.

Må innrømme at jeg stadig vekk kikker i det hjørnet. Irriterende å ha noen der som ser og hører alt jeg gjør...

Men nå tror ikke jeg på sånt.

Da hadde jeg blitt sur! Kunne holdt kjeft om den indianeren da vel!

Får håpe det er en snill indianer da iallfall. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hadde faktisk lyst til være med deg på hytta, men det var helt til nå. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...