Gå til innhold

Det skumleste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jammen morsan da. Irrasjonell frykt tar da vel ikke hensyn til om det er sannferdig eller ikke. ;)

Det har du jo selvsagt rett i.

Men jeg tror bare ikke på spøkelser altså.

jeg er sikker på at de aller fleste "overnaturlige" ting har en naturlig forklaring. Ala det med dama med nikkers - hadde vi ikke sett henne ville vi jo hatt et slags "bevis" på at det spøkte der, for det knirket jo i døra! ;-)

Det eneste "spøkelset" jeg av og til later som om jeg tror på, er faren min. Jeg liker å tenke på at han svever rundt meg og passer på meg, selv om jeg egentlig ikke tror at det er slik.

det er bare en hyggelig tanke. Og med så hyggelige spøkelser kan jeg jo ikke være redd! :-)

Men nå har jeg ikke tid til å snakke med deg mer - skal ut på middag! :-)

Men kan gjerne snakke mye om skeptikeren morsan senere en gang, vhis det er av interesse! :-)

ha en hyggelig aften! *S*

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• ShitDiddelyDo

9

• morsan

6

• Piraye

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde faktisk lyst til være med deg på hytta, men det var helt til nå. :)

Du kan jo bli med en tur allikevel. Jeg regner med at vi kan skremme bort spøkelset med min berømte Tacosuppe....

Skrevet

Enig med Peach. Mennesker kan man hamle opp med. Eller i det minste forsøke å hamle opp med.

Men spøkelser? Hvordan i helvete hamler man opp med et spøkelse? Det nytter ikke å kakke ham i hodet med noe hardt engang. Han har kanskje ikke engang hode!

Det vet du vel ingen ting om - om han har hode eller ikke! ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde en islending på besøk. Plutselig pekte hun på et hjørne i stuen og sa -der står en gammel indianer..

Jeg kikket forskrekket bort i hjørnet, men jeg så jo ingenting. -Han er der for å passe på deg, sa hun videre -han er din vokter.

Må innrømme at jeg stadig vekk kikker i det hjørnet. Irriterende å ha noen der som ser og hører alt jeg gjør...

Men nå tror ikke jeg på sånt.

Hehe. Det var det pappa sa til meg da jeg var liten. Om sommeren bodde vi i en gammel slektnings store ville fra 1700-tallet. Huset ser til og med ut som et spøkelseshus, og familien har bodd og dødd der i alle år.

Han sa: Det er ingenting å være redd for, SDD, spøkelsene her er ikke farlige. Det er dine slektninger, og de er bare her for å passe på deg.

Er det rart jeg blei vettskremt? Jeg fikk jo for faen en bekreftelse på at de var der - om de var aldri så gode. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det har du jo selvsagt rett i.

Men jeg tror bare ikke på spøkelser altså.

jeg er sikker på at de aller fleste "overnaturlige" ting har en naturlig forklaring. Ala det med dama med nikkers - hadde vi ikke sett henne ville vi jo hatt et slags "bevis" på at det spøkte der, for det knirket jo i døra! ;-)

Det eneste "spøkelset" jeg av og til later som om jeg tror på, er faren min. Jeg liker å tenke på at han svever rundt meg og passer på meg, selv om jeg egentlig ikke tror at det er slik.

det er bare en hyggelig tanke. Og med så hyggelige spøkelser kan jeg jo ikke være redd! :-)

Men nå har jeg ikke tid til å snakke med deg mer - skal ut på middag! :-)

Men kan gjerne snakke mye om skeptikeren morsan senere en gang, vhis det er av interesse! :-)

ha en hyggelig aften! *S*

Kos deg! :)

(Egentlig tror jeg ikke på spøkelser sånn egentlig, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke kan være redd for dem for det...) ;)

Skrevet

Da hadde jeg blitt sur! Kunne holdt kjeft om den indianeren da vel!

Får håpe det er en snill indianer da iallfall. :)

Ja, han skulle jo passe på meg i følge henne...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, han skulle jo passe på meg i følge henne...

Ja, det var da fornøden det da...

Kunne uansett bare latt være å si noe, synes jeg. :)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor mye jeg tror på sånne ting, men har opplevd et par ting som har vært litt ekkelt.

Den ene gangen var jeg og en venninne ute i mørket. Plutselig ser vi begge i øyekroken en kvinne kledd i hvitt og skvetter til, akkurat samtidig. Når vi snur oss helt rundt, så er hun borte.

En annen gang satt vi barnevakt. Vi sto ute på verandaen, når jeg så en skygge bevege seg inne i stua. Vi kommer inn dit og det er en kvist i sofaen. Det er selvøflgelig usikkert om den har vært der fra før av, men det var merkelig. Så har jeg ungen på armen og går ned trappa. Barnet peker opp på sofaen og sier: "Mannen" flere ganger. Vi kommer ned i underetasjen og ser at en av lekene som før var inne på badet, nå ligger i gangen utenfor soverommet hans. Barnet hadde ikke vært der alene.

Det var ganske ekkelt :(

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor mye jeg tror på sånne ting, men har opplevd et par ting som har vært litt ekkelt.

Den ene gangen var jeg og en venninne ute i mørket. Plutselig ser vi begge i øyekroken en kvinne kledd i hvitt og skvetter til, akkurat samtidig. Når vi snur oss helt rundt, så er hun borte.

En annen gang satt vi barnevakt. Vi sto ute på verandaen, når jeg så en skygge bevege seg inne i stua. Vi kommer inn dit og det er en kvist i sofaen. Det er selvøflgelig usikkert om den har vært der fra før av, men det var merkelig. Så har jeg ungen på armen og går ned trappa. Barnet peker opp på sofaen og sier: "Mannen" flere ganger. Vi kommer ned i underetasjen og ser at en av lekene som før var inne på badet, nå ligger i gangen utenfor soverommet hans. Barnet hadde ikke vært der alene.

Det var ganske ekkelt :(

Grøss, ganske ekkelt er bare fornavnet!

Jeg og har begynt å se mye rart i øyekroken som er borte når jeg snur meg. Vet ikke hva det betyr, men.

Skrevet

Grøss, ganske ekkelt er bare fornavnet!

Jeg og har begynt å se mye rart i øyekroken som er borte når jeg snur meg. Vet ikke hva det betyr, men.

Ja, hender jeg ser ting i øyekroken, men som oftest bare lysforandringer eller noe sånt. Vi så denne kvinnen ganske tydelig, men det kan jo ha vært en slags felles hallusinasjon, tenker jeg?

Skrevet

Vel, her om natta hørte jeg noen stønne bak meg i et stort bygg jeg vandret i. Ordentlige menneskestønn.

Så jeg gikk i stønneretningen for å se om det var noen der, men det var det ikke.

Jeg tror det spøker der.

"stønneretningen"

*lol*

Skrevet

Skummelt!

Huff, nå angrer jeg nesten litt på at jeg startet denne tråden. Samboeren dro akkurat på jobb, det blir mørkt etterhvert og ute blåser det... :D

Hehe. Neida, dt er ikke farlig.

Forresten her da jeg var yngre skulle vi få hjelperen vår til å vri på en bøyd strippa ledning vi holdt. Ei vennine av meg skulle bevise for meg at hjelpere eksisterte. For å si det sånn: JEG tror på hjelpere hvertfall! :) Det er litt freaka å sitte å se noe røre seg uten at det pr definisjon burde det.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, hender jeg ser ting i øyekroken, men som oftest bare lysforandringer eller noe sånt. Vi så denne kvinnen ganske tydelig, men det kan jo ha vært en slags felles hallusinasjon, tenker jeg?

Ja, jeg ser ikke tydelige personer sånn som dere så, men skygger som rører seg eller noe. Tror ofte det er kattene, men så er det ingen ting. Merkelig nok blir jeg ikke redd av det, så kanskje det bare er noen små nisser som tuller med meg. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Forresten her da jeg var yngre skulle vi få hjelperen vår til å vri på en bøyd strippa ledning vi holdt. Ei vennine av meg skulle bevise for meg at hjelpere eksisterte. For å si det sånn: JEG tror på hjelpere hvertfall! :) Det er litt freaka å sitte å se noe røre seg uten at det pr definisjon burde det.

Kan du holde meg i hånda i natt du da? :)

Nå er det mørkt ute også... :P

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, du vet å skremme livskiten ut av deg....he, he

Jepp, greide det helt fint i kveld ja. :)

Skrevet

Kan du holde meg i hånda i natt du da? :)

Nå er det mørkt ute også... :P

Hehe. Jada, det kan jeg gjøre. Går så fint atte. Ikkeno å være redd for!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe. Jada, det kan jeg gjøre. Går så fint atte. Ikkeno å være redd for!

Takk, nå føler jeg meg mye tryggere. :)

Skrevet

En dame påviste en gang 7 hjelpere hos meg, men min venninne, som jeg stoler mye mer på, fant bare tre. :o)

To eldre kvinner (tror jeg det var) og en yngre, liten mann. Han har jeg på en måte alltid visst om og han er en ertekrok. :o) Har ofte sett ham i øyekroken, men nå er det lenge siden, men alikevel er jeg sikker på at han og de andre er der et sted i nærheten av meg.

Gjest Klara Thommesine
Skrevet

Det skumleste? Det må være alle de gangene de ulike leieboerne her har hylt og blitt skrekkslagne over å ha hørt meg gå opp og ned trappene (i serken min) de siste 400 årene...

Synes det er så ekkelt og skikkelig skummelt når de hyler sånn, og at ansiktene deres forandres på den måten...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...