Gå til innhold

Det skumleste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg helt utelatt, har nemlig aldri opplevd noe sånt overnaturlig...

Annet enn rett etter jeg har sett skumle filmer selffølgelig.

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• ShitDiddelyDo

9

• morsan

6

• Piraye

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg var alene i byen og ventet på trikken engang, det var bekmørkt og stille, og jeg delte trikkeholdeplassen med en dame som så åpenbart forvirret ut..Snakket med seg selv med flere forskjellige stemmer..Kranglet og gråt og forsvarte seg på samme tid. Det var guffent.

Så, jeg er glad når trikken kommer. Jg kjører flere stopp før jeg går av..Det er fortsatt et stykke å rusle hjem, jeg går i egne tanker før jeg blir avbrutt av en illevarslende slags hvesing ca 5 cm unna ryggen min..! :-o

Jeg bråsnur meg, og der er denne samme damen, rablende sinnsyk og ca seksti år, vil jeg tro..Hun å ha _listet_ seg etter meg, og det må ha foregått helt stille, for dette er en lydløs, sen Oslo høstnatt..Brr..Jeg fikk gåsehud og totalt innover rygg, og det blir ikke bedre av at hun plutselig sier med lys, helt autentisk småpike stemme "hjelp meg..Mamma kan ikke"

Det var sikkert bare en harmløs gærning hun hadde det nok kjipt også, men jeg tror jeg nesten aldri har blitt så overumplet og dritskremt! :-o

Eller jo..Vi lekte med ouijabrett og spiritisme når jeg var tidlig tenåring...Og grøss som det skremte oss..Jeg kunne fortelle mange ting der som jeg knapt hadde trodd på om jeg ikke hadde vært der. Det kan selvsagt være noe massehypnose og suggesjon blandt tenåringer, men gud bedre så redd jeg var! :-o

Også er det skummelt når pusene får strittehale og nistirrer på ting jeg ikke ser og lager sånn illevarslende strupelyd. Da blir jeg mørkredd! ;-)

Hun dama hørtes lite artig ut. Jeg har sett så mange splatterfilmer at jeg er helt sikker på at jeg hadde slått.

Det hadde blitt avisoppslag og gode greier. SDD bura inn for å banke dritten ut av en 80 år gammel dement utgave av en kvinne.

laguna1365380434
Skrevet

Hun dama hørtes lite artig ut. Jeg har sett så mange splatterfilmer at jeg er helt sikker på at jeg hadde slått.

Det hadde blitt avisoppslag og gode greier. SDD bura inn for å banke dritten ut av en 80 år gammel dement utgave av en kvinne.

Hehe! Ja det skulle tatt seg ut! :-D

laguna1365380434
Skrevet

jeg har en sånn dame vandrende rundt i min hjemby. totalt fraværende i vår alles virkelighet, men dog vandrende rundt i den... det å møte på slike, og endog oppfatte at de har bitt seg merke i nettopp deg er bare jævlig skummelt!!! denne dama jeg sikter til har tydeligvis en multippel personlighet, og kommuniserer innsides med alle sine stemmer, samtidig som hun er utaggerende og aggressiv. og tatt i betraktning de salvene hun utgyter, kan jeg ikke klandre henne heller- det har tydeligvis vært mangt et overtramp som har blitt henne til del. det jeg ikke skjønner er at hun bare kan vandre rundt, mad all sin eder og galle og skremme vannet av sine omgivelser?!

en gang var hun i et særdeles dårlig humør, og skulle tydeligvis straffe alle hæstkuker av noen mannfolk som hadde forvoldt henne skade... fektet rundt seg og beskyldte kvinner for å være horer og "tjuvfitter", alt mens hun stirret meg i øynene... totalt hinsides. da hun oppsøkte min oppmerksomhet ble jeg mer enn redd,

gåsehuden brer seg når du står ansikt til ansikt med galskapen, og ikke vet hvordan du skal takle et eventuelt angrep... det er min største redsel, denne uforutsigbsre

galskapen. og det er jo kanskje det som er frykten jeg kjenner for eventuelle voldtektsforbrytere også. men disse gir deg sjelden en mulighet til å være forutinntatt.

en annen gang var jeg vitne til at en totalt hinsides og voldelig mann

godt oppe i årene gikk til angrep på en familie av indisk avstamning - med fekting og skjellsord. da ingen andre så ut til å bryte inn, følte jeg selvfølgelig at jeg måtte

avhjelpe dem... med det resultat at denne vanskapningen vender sitt utaggerende hat mot meg. jeg måtte springe derfra med ham i hælene, han kastet til og med steiner etter meg!! ... og jeg som bare var atten år og trodde det lønte seg å si ifra... :-( trodde jeg skulle få støtte fra andre rundt meg, så ville vi fått denne idioten til å rømme... men folk er jammen feige!

det har jeg også erfart ved de to anledninger jeg har brutt inn i slosskamper. menn står der, totalt ubrukelige og skjelvne... livredde for å påkalle harme.

men slår vi oss sammen, alle vi som ferdes ute etter mørkets frembrudd,

kan vi bare overse og overkomme disse sinnsyke eller voldelige kreftene. politiiet hadde kanskje endog vært overflødige i et par tilfeller der borgervernet trådte inn?

Uff, ja det er klart det er både synd og skam at folk som åpenbart trenger hjelp ikke får det. Mange triste tilfeller.

I de fleste tilfellene er det jo tross alt snakk om ufarlige gærninger som bareoppfattes som nifse for andre, men det er klart de skulle ha hjelp for sin egen del. Det er skammelig at de ikke får det.

Innimellom ser en jo også eksempler på folk som ikke er harmløse heller, der hjelpen er nødvendig både for deres egen del og for det større publikum.

Psykiatrien i Norge er et pinlig kapittel!

:-)

Skrevet

Skummelt og skummelt, vi har akkurat flyttet inn i splitterny leilighet. Her knirker det fælt om natta. Det hadde kanskje ikke vært så merkelig hadde det ikke vært for at det er et murhus.

Jeg våknet en natt av lyden av at noen lukket igjen soveromsdøra. Tuslet rundt hele leiligheten uten å finne noe.

Også er det noen som hvisker til oss når vi sover alene (den andre har stått opp). Det har vi opplevd begge to.

Sheila sover nå konsekvent med lyset på når hun er alene.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Skummelt og skummelt, vi har akkurat flyttet inn i splitterny leilighet. Her knirker det fælt om natta. Det hadde kanskje ikke vært så merkelig hadde det ikke vært for at det er et murhus.

Jeg våknet en natt av lyden av at noen lukket igjen soveromsdøra. Tuslet rundt hele leiligheten uten å finne noe.

Også er det noen som hvisker til oss når vi sover alene (den andre har stått opp). Det har vi opplevd begge to.

Sheila sover nå konsekvent med lyset på når hun er alene.

Åh mamma! Stakkars dere, da. *nervøs latter*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg tør nesten ikke å si det, for egentlig så tror jeg ikke så mye på denslags - men har man erfart det så har man erfart det...

Eldstejenta prata veldig tidlig, så hun klarte å gi uttrykk for det meste rundt ett og et halvtårs alderen. Min morfar døde når jeg var to mnd på vei med henne, så hun hadde selvsagt aldri sett ham.

En gang viste jeg bilde av ham og sa at det var oldefar. Da lyst hun opp og sa at "fa" var der inne (pekte mot gangen som hun brukte som lekerom). Hun brukte også tegnspråk, så tegnet hun brukte var tegnet for "oldefar". Gjennom flere episoder viste hun oss hvordan han gikk (hendene på ryggen, strak i kroppen, labbet litt hardt i gulvet). Hun gikk presis som han hadde gjort...

Hun klappa seg selv oppå hodet og sa at "fa gjøl sånn", noe han alltid gjorde med små barn...

Vi måtte også gi oldefar tran om kveldene. Hun visste akkurat hvor skeia skulle føres. I omtrent samme høyde som han hadde...

Det var dunkene i senga som vekket meg den natta. Uten dunkene er det ikke sikkert jenta mi hadde levd idag... Kan oldefar være hennes "hjelper" (for de som tror på slikt...). Var det han som vekket meg?

Mannen min fortvilte litt over disse greiene her. Han slet med å finne en naturlig forklaring... Fornuften hans ville bare ikke akseptere at dette skjedde. Den dagen han virkelig skjønte at hun så noe vi ikke så, glemmer han (og jeg) aldri!

Vesla hadde lagt seg for kvelden (soveromsdøra vendte ut mot "lekerommet" der oldefar tilsynelatende alltid var ;-)). Mannen min gikk for å se om vesla hadde sovna. Han åpna døra til soverommet og hun stod i senga og titta ham henrykt over skuldra: "Pappa, se! Der fa!". Hun så helt tydelig noe vi ikke kunne se...

Når vesla runda toårsdagen sa hun aldri noe mer om oldefar og nå har hun glemt det hele.

I ettertid har jeg lest at helt små barn er så lite påvirket av "vår verden" at de er åpne for alle inntrykk. Når de når en viss alder (oftest før de begynner å prate), er de såpass påvirket at de ikke lenger enser "utenomjordiske" ting lengre...

Jeg hadde forresten en kollega som tilsynelatende har spesielle evner. Episodene med datteren min hadde jeg aldri fortalt henne. Hun fikk hilse på datteren min en dag og utbrøt: "Åh, se på de øynene! Hun kan "se".....

Vel, foreløpig har jeg ikke merket noe til det - og ikke vil jeg hun skal vite om dette heller...

Folk her får tro hva de vil. Jeg sier bare hva vi har opplevd :-)

Togli, innlegget ditt ga meg gåsehud! Bra at oldefaren er snill og hjelpsom iallfall, men det er skummelt med unger og dyr som ser ting som ikke er der! Ser hun ham fortsatt, eller har hun vokst det av seg?

Skrevet

Togli, innlegget ditt ga meg gåsehud! Bra at oldefaren er snill og hjelpsom iallfall, men det er skummelt med unger og dyr som ser ting som ikke er der! Ser hun ham fortsatt, eller har hun vokst det av seg?

Nei, det stoppa når hun var rundt to år gammel og etter den tid har hun vært "normal" ;-)

Jeg husker godt et par ganger vi kjørte forbi en gammel murbygning i jugendstil (Jugendbyen Ålesund). Hun var da nesten to år gammel og sa: "Mej bodde dæl føl mej dødde!" (Jeg bodde der før jeg døde) *grøsser*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, det stoppa når hun var rundt to år gammel og etter den tid har hun vært "normal" ;-)

Jeg husker godt et par ganger vi kjørte forbi en gammel murbygning i jugendstil (Jugendbyen Ålesund). Hun var da nesten to år gammel og sa: "Mej bodde dæl føl mej dødde!" (Jeg bodde der før jeg døde) *grøsser*

Grøsser også! Håper jeg ikke får en sånn unge hvis jeg får barn en gang. Ikke misforstå meg, altså. ;)

Skrevet

Grøsser også! Håper jeg ikke får en sånn unge hvis jeg får barn en gang. Ikke misforstå meg, altså. ;)

Hehe, skjønner hva du mener ;-)

Jeg var en smule bekymra for at jeg kanskje hadde født en "ny" Margit Sandemo, men heldgvis går det bedre nå *ler*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe, skjønner hva du mener ;-)

Jeg var en smule bekymra for at jeg kanskje hadde født en "ny" Margit Sandemo, men heldgvis går det bedre nå *ler*

Hehe. Grunn til bekymring først når hun kjøper seg skrivemaskin og begynner å skrive om jomfruer og demoner. ;)

Skrevet

FLISA!!!

Herregud, hjerteklapp! *denger flisa med en ost*

Ekkelt...

Skrevet

Hehe. Grunn til bekymring først når hun kjøper seg skrivemaskin og begynner å skrive om jomfruer og demoner. ;)

*biter negler*

ylvali1365381015
Skrevet

Uff, ja det er klart det er både synd og skam at folk som åpenbart trenger hjelp ikke får det. Mange triste tilfeller.

I de fleste tilfellene er det jo tross alt snakk om ufarlige gærninger som bareoppfattes som nifse for andre, men det er klart de skulle ha hjelp for sin egen del. Det er skammelig at de ikke får det.

Innimellom ser en jo også eksempler på folk som ikke er harmløse heller, der hjelpen er nødvendig både for deres egen del og for det større publikum.

Psykiatrien i Norge er et pinlig kapittel!

:-)

så avgjort! også med tanke på den behandlingen som tilbys, ikke akkurat innovativ. gammeldags maktbruk og massiv medisinering er fremdeles utbredt. men nå er jeg ingen kjenner på dette området- bare oppgitt over de tilfellene jeg har lest om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...