Gå til innhold

Reklame på leie-DVD, det er for frekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 ulike vanlige produktreklamer før jeg får se filmen. 3 før jeg får velge språk, og 5 etter. Så først da får jeg velge "play movie".

Og det skal jeg betale full pris for? Billig er det heller ikke.

Skrevet

kan du ikke bare hoppe over de reklamene da? Gå like til hovedmenyen???

Skrevet

kan du ikke bare hoppe over de reklamene da? Gå like til hovedmenyen???

Nei. Først kommer 3 reklamer. Når jeg trykker Meny, så hopper det fram til Velg språk. Når jeg så trykker Enter, så starter 5 nye reklamer. Når jeg da trykker Meny så starter de 5 reklamene på nytt. Jeg er nødt til å trykke kapittelknapp 5 ganger for å komme til Start Movie. Etter det kommer 5 firmavignetter, så begynner filmen.

Etter noe banning og trykking så begynte filmen, men uten norsk tekst. Dermed måtte jeg tilbake og velge språk, da språkknappen ikke virket på denne platen. Dermed måtte jeg gjennom alle på nytt.

Da var jeg så sur at jeg har mest lyst til å få igjen penga.

Neste gang skal de få peke ut alle filmer uten reklame.

En sutreklage til TV2 Hjelper deg er under utarbeiding.

Skrevet

Hehe, må le litt jeg. Men jo, når man blir "tvunget" til å se reklame er det irriterende. Men kanskje en av dem var fra HM? Musikken de bruker er så fin ;)

Nei, gleder meg til det blir bannlyst av tv2 hjelper deg!

God helg!

Skrevet

Ennå værre når det er slik tvungen reklame på DVD'er man faktisk har /kjøpt/.

Skrevet

Ennå værre når det er slik tvungen reklame på DVD'er man faktisk har /kjøpt/.

Da hadde jeg gått tilbake med den og forlangt reisepenger i tillegg.

Skrevet

Jeg spoler alltid raskt forbi dette, jeg. Gidder da vel ikke å se på slikt. Men at det er frekt at de lager det slik, det er jeg helt enig i!

Skrevet

Det ville irritert meg også, var *veldig* i overkant av det ein kan forvente å måtte lide seg gjennom, spesielt når det ikkje er "andre filmar" reklame ein gong. Men eg har enda meir imot reklame på noko eg har kjøpt ærleg og redeleg til odel og eige.

Skrevet

Det ville irritert meg også, var *veldig* i overkant av det ein kan forvente å måtte lide seg gjennom, spesielt når det ikkje er "andre filmar" reklame ein gong. Men eg har enda meir imot reklame på noko eg har kjøpt ærleg og redeleg til odel og eige.

Reklame på en DVD uten at du er blitt gjort oppmerksom på det må være brudd på "lov om markedsføring og avtalevilkår" §2 og 2a.

Reklamen må oppfattes som en reduksjon av verdien, og når du ikke har fått beskjed, så du kan evt velge det bort, mener jeg det er brudd på loven.

Jeg mener jeg husker et firma som la med en plastfigur i en pakke med tørrmat, og inkluderte den i vekta på innholdet/maten. Altså innholdet ble redusert tilsvarende vekta på figuren. Det var ikke oppgitt på pakken, og de ble dømt til ta produktet vekk eller øke vekta på innholdet.

Kunden har da fått noe kunden ikke har bedt om og ikke vet om.

Skrevet

Reklame på en DVD uten at du er blitt gjort oppmerksom på det må være brudd på "lov om markedsføring og avtalevilkår" §2 og 2a.

Reklamen må oppfattes som en reduksjon av verdien, og når du ikke har fått beskjed, så du kan evt velge det bort, mener jeg det er brudd på loven.

Jeg mener jeg husker et firma som la med en plastfigur i en pakke med tørrmat, og inkluderte den i vekta på innholdet/maten. Altså innholdet ble redusert tilsvarende vekta på figuren. Det var ikke oppgitt på pakken, og de ble dømt til ta produktet vekk eller øke vekta på innholdet.

Kunden har da fått noe kunden ikke har bedt om og ikke vet om.

Synes du har grunn til å bli skuffa. Kanskje den holdningen til utgiver kan provosere noen til ulovlig kopiering av filmer, f.eks. for å slippe reklame om de vil se en gang til ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...