Gå til innhold

Bukse

Anbefalte innlegg

Gjest Vinteren
Skrevet

Hvor vanskelig skal det være å få tak i en god bukse?

Alt jeg ber om er en dongri-bukse som sitte godt over rumpa, som ikke er vasket i all slags tigerflekker, og som ikke vier seg så mye ut, at buksa blir totalt baggy etter noen dager.

Hvor vanskelig skal det være?

lalala1365380457
Skrevet

heeeelt umulig ;)

dessverre...

finner aldri noen gode bukser jeg heller =/

Skrevet

Det _er_ vanskelig. Jeg har brukt flere dager på å finne en dongeri som er slik jeg vil ha den. En som forhåpentligvis ikke har blitt et nummer større i løpet av noen timer :o)

Gjest Vinteren
Skrevet

heeeelt umulig ;)

dessverre...

finner aldri noen gode bukser jeg heller =/

Fornarina hadde eg modell for et år år siden. Den var helt perfekt. Desverre oppdaget ikke jeg den før de hadde sluttet å lage modellen, at jeg fikk bare den lyse "versjonen", og den er helt utslitt nå...

Skrevet

Men det er jo ikke vanskelig. Det finnes jo masse flotte dongeri bukse. Jeg finner alltid bukser som sitter flott. Har du prøvd ulike merker?

jeg har masse ulike lee modeller, 572 i levis, c-girl bukser, miss sixty bukser, diesel. De fleste i dongeri stretch, da er de ekstra behagelig også.

Gjest Vinteren
Skrevet

Men det er jo ikke vanskelig. Det finnes jo masse flotte dongeri bukse. Jeg finner alltid bukser som sitter flott. Har du prøvd ulike merker?

jeg har masse ulike lee modeller, 572 i levis, c-girl bukser, miss sixty bukser, diesel. De fleste i dongeri stretch, da er de ekstra behagelig også.

de vier seg ikke ut? Har prøvd en lee-bukse, og den ble så stort:(

Skrevet

de vier seg ikke ut? Har prøvd en lee-bukse, og den ble så stort:(

jeg er høy og normalt bygg, buksene sitter alltid perfekt på meg. Høres kanskje litt innbilsk ut, men er det noe jeg er fornøyd med så er det nettopp hvor godt alle bukser sitter. Får mye skryt av rumpa:)

Gjest lykke til
Skrevet

Noen tips: Jeans med mye stretch vier seg ofte mye ut. Det samme gjelder lyse jeans eller de som er tynne i stoffet som da er behandlet mye. Du må finne balansen mellom å kjøpe en som er trang nok til at den ikke blir for stor etter bruk, men den kan ikke være FOR trang heller for da vier den seg ut mere på de stedene den er TRANG. Hvis du kjøper jeans med 100% bomull (altså uten stretch) er det lettere å unngå at den utvider seg. Og tørk jeans i tørketrommelen og ikke vask jeans med tøymykner, det sier seg selv ;)

Den beste jeansen jeg har er en fra H&M med 1% elastan som jeg kjøpte bare litt trang. Kunne hatt en str mindre men da hadde den blitt vond å ha på de første timene. Den holder seg utrolig bra etter vask. Vasker ikke jeansene mine ofte, så jeg liker å finne jeans jeg kan bruke mange ganger og som da ikke utvider seg.

Noen helt enkle, fine jeans kan du finne hos de store kjedene som feks H&M og Vero Moda, men også bra merker som Lee, Levis, Diesel, Acne, Denimbirds, Replay, Tiger of Sweden osv.

Spør de som jobber i butikken. De virker kanskje klysete og overlegne, men de kan ofte mye om det de selger så det kan hjelpe deg mye :)

Lykke til :)

Gjest lykke til
Skrevet

Noen tips: Jeans med mye stretch vier seg ofte mye ut. Det samme gjelder lyse jeans eller de som er tynne i stoffet som da er behandlet mye. Du må finne balansen mellom å kjøpe en som er trang nok til at den ikke blir for stor etter bruk, men den kan ikke være FOR trang heller for da vier den seg ut mere på de stedene den er TRANG. Hvis du kjøper jeans med 100% bomull (altså uten stretch) er det lettere å unngå at den utvider seg. Og tørk jeans i tørketrommelen og ikke vask jeans med tøymykner, det sier seg selv ;)

Den beste jeansen jeg har er en fra H&M med 1% elastan som jeg kjøpte bare litt trang. Kunne hatt en str mindre men da hadde den blitt vond å ha på de første timene. Den holder seg utrolig bra etter vask. Vasker ikke jeansene mine ofte, så jeg liker å finne jeans jeg kan bruke mange ganger og som da ikke utvider seg.

Noen helt enkle, fine jeans kan du finne hos de store kjedene som feks H&M og Vero Moda, men også bra merker som Lee, Levis, Diesel, Acne, Denimbirds, Replay, Tiger of Sweden osv.

Spør de som jobber i butikken. De virker kanskje klysete og overlegne, men de kan ofte mye om det de selger så det kan hjelpe deg mye :)

Det skulle så klart være IKKE tørk jeans i tørketrommelen ;)

Gjest Vinteren
Skrevet

Tusen takk for langt svar! Jeg skal følge dem:)

Skrevet

Skulle ikke tro det, men en av de beste dongeribukse jeg har kjøpt var på Cubus til kr 99. Men det var også der jeg kjøpte den dårligste.

Det er ikke alltid hvor mye elasthan som forteller om hvor mye buksa går ut i bruk. Stoffet generelt har mye å si.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Henry Choice-buksa mi var billig, men veldig bra. Ellers bruker jeg dyrere (800,-). Noen kjøper jeans til 2.000,- og det skjønner jeg ikke vitsen med. Men kjøper du i kjedebutikk som vivikes (litt tante) så synes jeg buksene er kjedelige og man blir tantete selv.

Jeg må innrømme at jeg kjøper ei god bukse når jeg finner den, hvis jeg prøver 2-3- stk. i samme butikk, og den ene koster 500 og den andre 900 tar jeg den som ser bra ut uansett, selv om jeg gremmes over prisen.

5 % strech synes jeg er bra, ellers må jeg ha litt større størresle for at det ikke skal være ubehagelig trangt. Er de for trange i linningen trer jeg dem innpå en stolrygg etter vask, så de får strukket seg ut litt. Så slipper jeg å få pusteproblemer.

Lykke til med alle rådene du har fått i tråden. bare prøv mange nok så finner du sikkert en som sitter bra :)

Skrevet

Du må kjøpe olabuksene bittelitt for trange. De vider seg nemlig ut etter bruk!

Selv har jeg gode erfaringer med olabukser fra "Blend".

Gjest lykke til
Skrevet

Skulle ikke tro det, men en av de beste dongeribukse jeg har kjøpt var på Cubus til kr 99. Men det var også der jeg kjøpte den dårligste.

Det er ikke alltid hvor mye elasthan som forteller om hvor mye buksa går ut i bruk. Stoffet generelt har mye å si.

Ja, enig. Derfor skrev jeg: "Jeans med mye stretch vier seg ofte(!!) mye ut. Det samme gjelder lyse jeans eller de som er tynne i stoffet som da er behandlet mye."

Jeans som er mørke, litt tykke i stoffet som også er trange når de kjøpes vier seg som oftest minst ut. :)

Gjest Vinteren
Skrevet

jeg er høy og normalt bygg, buksene sitter alltid perfekt på meg. Høres kanskje litt innbilsk ut, men er det noe jeg er fornøyd med så er det nettopp hvor godt alle bukser sitter. Får mye skryt av rumpa:)

Er godt å få høre komplimenter=)

Jeg burde jo ikke ha problemer med å finne bukser, jeg heller, men det har jeg, altså.

lalala1365380457
Skrevet

Fornarina hadde eg modell for et år år siden. Den var helt perfekt. Desverre oppdaget ikke jeg den før de hadde sluttet å lage modellen, at jeg fikk bare den lyse "versjonen", og den er helt utslitt nå...

sånt er så kjipt =/

en av bikbokmodellene sitter kjempegodt på meg, men kun i en farve..spørs om det er brukt annet stoff på de andre farvene lr no =/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...