Gå til innhold

Krafttak mot kriminalitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I statsbudsjettet økes opptaket ved politihøgskolen fra neste år med 72 studieplasser. Hva betyr dette i praksis for de polititjenestene som skal leveres det norske folk?

For å ha 1 polititjenestemann i døgnkontinuerlig tjeneste 24/7/365 så trenger man 8 årsverk. Dette skyldes arbeidstidsbestemmelser, fri, ferie, sykdom, kurs osv. Men det trengs altså 8 årsverk for å ha 1 mann ute i gata 24 timer, 7 dager i uka, 365 dager i året.

Det betyr at dersom man deler 72 stillinger på 8, så får vi altså 9 ekstra døgnbemannede stillinger fordelt på hele Kongeriket. Fantastisk!!!

Samtidig vet vi at bilpatruljer stort sett alltid bemannes med 2 mann/kvinner. Årsaken burde være åpenbar, så den sier jeg ikke mere om.

Mine enkle matematisk kunnskaper forteller meg da at vi sitter igjen med 4,5 ekstra patruljer i Norge. Styrking??? NOT. Justisministeren satt på TV tidligere i uka og fortalte hvor viktig det var å tilføre politiet KRAFT iform av mannskap, fordi kampen mot orgnisert krimimalitet var så ressurskrevende.

Situasjonen blir bare enda mere latterlig når man vet at denne fantastiske økningen i opptak kommer fra neste høst, og at det tar 3 år å utdanne disse folkene som skal bemanne disse 4,5 bilpatruljene.

Jeg fatter ikke at folk finner seg i dette lenger.

I kveld er jeg forbanna.

Skrevet

Du trodde vel ikke noe annet med denne regjeringen?

Jeg har mistet tiltroen til politikere for lengst, uavhengig av politisk farge.

Skrevet

Det var da et utrolig merkelig utsagn. Kan vi klare oss uten da,tror du`? :D

Skrevet

Det har vært flere enn 1 blå regjering i løpet av mine mange år i etaten. Det var ikke bedre da heller.

Skrevet

De beste og mest handlekraftige politikerene er de som til en hver tid ikke sitter i regjering. Så fort man kommer i regjering forstår man at penger ikke vokser på trær og at alle vil ha mer enn det som finnes:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

I fjor raste jeg mot regjeringen fordi statsbudsjettet raserte inntektsgrunnlaget vårt.

I år er det en annen sektor jeg er involvert i som får pengeposen sterkt redusert.

Men nå blir jeg bare resignert.

Hold fast på sinnet ditt, jeg tror det er en mye sunnere reaksjon.

Skrevet

De beste og mest handlekraftige politikerene er de som til en hver tid ikke sitter i regjering. Så fort man kommer i regjering forstår man at penger ikke vokser på trær og at alle vil ha mer enn det som finnes:-)

I Norge vokser faktisk penger å trær.

Brutte løfter er regelen, ikke unntaket.

Skrevet

I Norge vokser faktisk penger å trær.

Brutte løfter er regelen, ikke unntaket.

Politikere er de som faktisk ikke duger til å gjøre noe nyttig arbeid, veit du.

:-)

Skrevet

Særdeles godt sagt, citygirl!

Skrevet

I fjor raste jeg mot regjeringen fordi statsbudsjettet raserte inntektsgrunnlaget vårt.

I år er det en annen sektor jeg er involvert i som får pengeposen sterkt redusert.

Men nå blir jeg bare resignert.

Hold fast på sinnet ditt, jeg tror det er en mye sunnere reaksjon.

Føler ikke for å resignere i hvertfall.

Her blir folk rett og slett lurt og kastet blår i øynene.

.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Føler ikke for å resignere i hvertfall.

Her blir folk rett og slett lurt og kastet blår i øynene.

.

"Her blir folk rett og slett lurt og kastet blår i øynene. ."

Og det tragiske er at det hverken er første eller siste gang.

Skrevet

De er fullt i stand til å gjøre narr av folk.

Jeg venter nå bare på at borgervernet her skal få tak i en gjeng østeuropeere som går inn i huset til folk mens de sover. Uten at politiet kan gjøre noe. Det er snakk om flere titalls grove tyverier.

Hittil er en tyv slått med snekkehammer i hodet så blodet skvatt, og vi vet ikke om han er levende eller død. De andre tyvene kjørte avgårde med han etter at han stupte inn i en bil.

Det fins våpen i nesten hvert hus, da dette er en jegerkommune. Jeg bare venter på å høre skudd om natta, og her bommer ikke folk....

I Boxholm i Sverige tok borgervernet affære, 50 rasende svensker veltet en bil, grisebanket passasjerene og helte bensin over det hele. Neste gang tenner de på.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...