Gå til innhold

Å male noen ....

Anbefalte innlegg

Gjest heffalumpen
Skrevet

...gamle oppslagstavler (fra Ikea), sånne med ramme og kork der du stifter opp postkort, oppskrifter, osv. HAR DU PRØVD? Hvordan iallverden maler man korken, uten å få store hull for hver stift man setter inn og tar ut?

Beis? Oljemaling ... ehh..nei? Vannbasert maling? Fortynnet oljemaling?

Kanskje en dødfødt tanke?

Skrevet

Dødfødt tror jeg.

Kork brukes jo nettopp fordi den "husker" den opprinnelige formen, dvs hullet lukker seg. Maling lukker seg ikke. Du kan evt bruke en stålplate og magneter. Men magneter forsvinner - som kjent.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Dødfødt tror jeg.

Kork brukes jo nettopp fordi den "husker" den opprinnelige formen, dvs hullet lukker seg. Maling lukker seg ikke. Du kan evt bruke en stålplate og magneter. Men magneter forsvinner - som kjent.

Det er et levende materiale, mao. Du har nok rett. Kanskje trekke flaten med hvit tekstil, tynn, men govt vevet. Hmm... æsj! Har så lyst å henge opp små sitater, kloke ord og kule bilder, på do.

Skrevet

Det er et levende materiale, mao. Du har nok rett. Kanskje trekke flaten med hvit tekstil, tynn, men govt vevet. Hmm... æsj! Har så lyst å henge opp små sitater, kloke ord og kule bilder, på do.

Lag en list med gardinklyper?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Lag en list med gardinklyper?

Vil ikke bare ha det bortover, liksom... Ellers takk :)

Skrevet

Vil ikke bare ha det bortover, liksom... Ellers takk :)

Hvorfor bortover?

Du får en ørliten gardinklype i plast med et øye. Den klyper du fast i bildet, avisklippet eller hva det er. Så banker du inn knappenåler eller x-stift i veggen, evt bøyer ut øyet på gardinklypa for å få hengt den innpå stiften. Stiftene kan du også slå inn i ei list, som du så henger på skrå. Ved å henge den på skrå, så bryter du opp ulikhetene i størrelse og form på det du henger opp.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hvorfor bortover?

Du får en ørliten gardinklype i plast med et øye. Den klyper du fast i bildet, avisklippet eller hva det er. Så banker du inn knappenåler eller x-stift i veggen, evt bøyer ut øyet på gardinklypa for å få hengt den innpå stiften. Stiftene kan du også slå inn i ei list, som du så henger på skrå. Ved å henge den på skrå, så bryter du opp ulikhetene i størrelse og form på det du henger opp.

Ja, det er mange måter. Fordelen med oppslagstavleprinsippet er at kort og avisutklipp ikke krøller og bukter seg.

Kunne laget collage også, men meningen er at det skal være dynamisk, man kan supplere og skifte ut etterhvert. Men jeg finner nok en god løsning. Tusen takk for din brainstorming, det er alltid nyttig vettu :)

Skrevet

Ja, det er mange måter. Fordelen med oppslagstavleprinsippet er at kort og avisutklipp ikke krøller og bukter seg.

Kunne laget collage også, men meningen er at det skal være dynamisk, man kan supplere og skifte ut etterhvert. Men jeg finner nok en god løsning. Tusen takk for din brainstorming, det er alltid nyttig vettu :)

Jeg sitter nå her....

Skrevet

Det fins noe du kan spraye på, det heter visst permalim. Det danner et permanent klebrig lag for å klebe opp papir på, så du kan trekke det av igjen.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Det fins noe du kan spraye på, det heter visst permalim. Det danner et permanent klebrig lag for å klebe opp papir på, så du kan trekke det av igjen.

sånn gule-lapper-lim? men tenk på alt støvet som vil lime seg fast.. =|

Skrevet

sånn gule-lapper-lim? men tenk på alt støvet som vil lime seg fast.. =|

Å fysj :-)

Nei det er visst antistatisk, og er akkurat så lite klebrig at det ikke fester seg støv tror jeg. I hvert fall når det er loddrett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...