Gå til innhold

Noen slanketips til meg?

Anbefalte innlegg

Gjest sliter bmi 34
Skrevet

Det viser seg at årene går, og at jeg står bom fast eller har vel rettere sagt økt noen kg.

Jeg trenger hjelp til å komme igang.

Et av de største problemene er vel tidsklemma grunnet barn og full jobb. Liker å gå med staver men litt styrketrening må kanskje også til.

Alle gode slanketips tas imot med takk!!

Hvordan klarte du det?

Gjest innersvingen
Skrevet

Hvor i landet bor du?

Sirkeltrening er en fin måte å starte på - det er lagt opp på en enkel og lettvindt måte som alle klarer, og kombinerer styrke med kondisjon. På en skånsom måte.

Undersøk om der er noe som heter Innersvingen sirkeltrening der du bor =)

Gjest et tips til deg
Skrevet

Kjøp en trimsykkel som du kan bruke når du ser nyheter om kvelden.

Gjest innersvingen
Skrevet

trengs også.

Når det gjelder mat så er det vel ganske obvious - spis frukt hver gang du ellers ville spist kaker og snop - og prøv å lage all middag fra bunnen av. Unngå for mye fett og sukker og salt.

Drikk mye vann, ha med deg en flaske over alt - de gangene du tror du er sulten, er du kanskje faktisk bare tørst - og vannet vil da øke metthetsfølelsen.

Se forøvrig på diverse slankeprogram på tv, de kommer jo med mange gode råd her =)

Gjest et tips til deg
Skrevet

trengs også.

Begynn dagen med et glass vann før frokost. Ikke hopp over frokosten... Spis regelmessig og sunt, spis gjerne vanlig middag men mindre saus/smør og mer grønt. Prøv med en kopp te i uken i steden for brus. Kos deg litt lørdagen, men med måte. Du skal kunne holde kostholdet slik framover også, så jeg tror ikke det er vits i å ha det for strengt.

Gjest spiolina
Skrevet

Reductil kan vel være en drahjelp for å komme i gang. Hva med å nevne det for legen din.

Skrevet

Du må bruke mer enn du spiser, enkelt og greit.

Lykke til!

Gjest sliter bmi 34
Skrevet

Du må bruke mer enn du spiser, enkelt og greit.

Lykke til!

Jøss, den var ny for meg gitt....

Gjest sliter bmi 34
Skrevet

Reductil kan vel være en drahjelp for å komme i gang. Hva med å nevne det for legen din.

Har du forsøkt det du? Jeg synes egentlig at jeg har gjort nok stygt med kroppen min, så er litt redd for ytterligere skumle ting. Men får jeg det ikke til bør jeg kanskje prøve det da.

Gjest sliter bmi 34
Skrevet

Begynn dagen med et glass vann før frokost. Ikke hopp over frokosten... Spis regelmessig og sunt, spis gjerne vanlig middag men mindre saus/smør og mer grønt. Prøv med en kopp te i uken i steden for brus. Kos deg litt lørdagen, men med måte. Du skal kunne holde kostholdet slik framover også, så jeg tror ikke det er vits i å ha det for strengt.

Ja, dette høres fornuftig ut. Men det er av og til litt vanskelig å kutte ut alt fett og sukker og. Men det jeg legger på meg av er nok for mange porsjoner siden jeg elsker middag, samt overspising, og må innrømme alt for mye godteri.

Skrevet

Jøss, den var ny for meg gitt....

Jo, men det er jo slik det fungerer - sa det ikke for å være vemmelig!

Gjest et tips til deg
Skrevet

Ja, dette høres fornuftig ut. Men det er av og til litt vanskelig å kutte ut alt fett og sukker og. Men det jeg legger på meg av er nok for mange porsjoner siden jeg elsker middag, samt overspising, og må innrømme alt for mye godteri.

Du skal ikke kutte ut alt! Men ta mindre saus over middagen, spis mindre snop enn før og ikke så ofte.

Gjest hihihehe
Skrevet

en kopp te i uken

Skrevet

Å slanke seg er ikke lett, og for å klare det må man være 100% motivert. Jeg har prøvd flere ganger - men bare halvhjertet. Så - etter å ha gått ned litt, gikk jeg opp igjen de samme kiloene - og gjerne + litt til.

Men for litt over ett år siden var det noe som skjedde i hodet mitt - jeg vet ikke helt hva det var - men plutselig så fikk jeg det til - og jeg holder fortsatt på. Det gjelder å ikke være utolmodig, det skal ikke gå fort. Det er bedre å starte i det små, med en gradvis omstilling. Jeg begynte med trening, så kostholdet. Det går ikke fort, noen uker går jeg ikke ned, noen uker går jeg opp igjen litt, og jeg har hatt måneder med stillstand. Men det gjelder å ikke gi opp ved den minste motgang - som jeg har gjort mange ganger før.

Jeg har gått ned 22 kg, men har fortsatt noen kg igjen før jeg har normal bmi. Og jeg gir meg ikke før jeg kommer så langt - uansett hvor lang tid det tar. Det går sakte for tiden, men jeg ser også at jeg unner meg litt mer innimellom enn jeg gjorde i starten.

Men - dette er jo en livsstilendring - og jeg har funnet en metode som fungerer for meg.

For motivasjonens del skriver jeg også dagbok på www.slankenett.no, og har fått noen "slankevenner" som følger meg opp, skriver oppmuntrende kommentarer, gir meg råd og motiverer meg. Jeg har også fått med meg flere i prosessen. Ei venninne har slanket seg omtrent like mye som meg, hun begynte pga jeg gjorde det. Min søster har begynt å trene sammen med meg, andre venninner er blitt veldig obs på kostholdet, og begynt å spise sunnere. Ikke fordi jeg har bedt dem om det, men fordi de ser at jeg takker nei til ting, derfor serverer de sunnere alternativ når jeg kommer, og har også begynt å tenke mer på hva de putter i munnen.

Men som sagt - man må være 100% motivert for å få det til....det er lett å falle av lasset ved motgang.

Lykke til.

Gjest sliter bmi 34
Skrevet

Jo, men det er jo slik det fungerer - sa det ikke for å være vemmelig!

Jada du har helt rett, det er nok bare det at det vet man.

Det verste er nok å komme igang, samt og ikke være for utålmodig. Akkurat nå sliter jeg med motivasjonen.

Gjest sliter bmi 34
Skrevet

Når det gjelder mat så er det vel ganske obvious - spis frukt hver gang du ellers ville spist kaker og snop - og prøv å lage all middag fra bunnen av. Unngå for mye fett og sukker og salt.

Drikk mye vann, ha med deg en flaske over alt - de gangene du tror du er sulten, er du kanskje faktisk bare tørst - og vannet vil da øke metthetsfølelsen.

Se forøvrig på diverse slankeprogram på tv, de kommer jo med mange gode råd her =)

Og ja det med vann og at man egentlig er tørst er kanskje ikke så dumt.

Gjest spiolina
Skrevet

Har du forsøkt det du? Jeg synes egentlig at jeg har gjort nok stygt med kroppen min, så er litt redd for ytterligere skumle ting. Men får jeg det ikke til bør jeg kanskje prøve det da.

Ja, jeg har gått på de ei uke. Jeg skal ikke ned mye, men var litt desperat... derfor går jeg på dem... Jeg har nesten ikke matlyst, og blir veldig fort mett.

For folk med helseskadelig overvekt må det være en utrolig flott drahjelp. En kollega av meg har tatt av 40 kg med hjelp av disse. Hun hadde forsøkt alt som var å forsøke før.

I samråd med lege må det vel være helt ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...