Gå til innhold

musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Boten Anna" blir et unntak, rett og slett fordi det er litt morsomt at folk a)Ikke skjønner at det ikke er en båt, men en bot han synger om, og b)De få som skjønner at det er en bot, fatter overhodet ikke hva en "bot" er. :-)

"........................................."

AHAAA! Jeg har ikke sett videoen før nå, og plutselig skjønner jeg hva boten anna er =) Passer jo med teksten også. Litt fancy trix til å være en så dust sang =p

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• hidi

12

• ShitDiddelyDo

11

• meg__123!

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor sitter han derre duden og tråkker båt i TV reklamen da?

Dessuten driter jeg i hva den handler om, det er en jævlig enerverende sang lite egnet til annet enn å drive tilhørerne til totalt vnnvidd..;-P

Helt i klasse med Ketchupsangen, mambo nr 5, Do you belive in life after love?, Living lavida loca og annet heslig folk tydeligvis VIL ha på radioen.

*brrr*

IKKE gøy, bare stygt.

Så det så..;-P

"Hvorfor sitter han derre duden og tråkker båt i TV reklamen da?"

Hørt om ordspill? Sånn f.eks at et ord man uttaler kan ha to "betydninger"...? :-)

"........................................"

Skrevet

for dere kanskje....

En annen ting er at, i tilsynelatende motsetning til deg, så har vi humor...:-)

Skrevet

En annen ting er at, i tilsynelatende motsetning til deg, så har vi humor...:-)

kan ikke si det akkurat...

Skrevet

kan ikke si det akkurat...

Vi har ikke humor? *Ler* Det er vel det enete saklig og åpenbare i denne tråden, at vi har nettopp det, og at du tilsynelatende ikke har det.

"..........................................."

Skrevet

Vi har ikke humor? *Ler* Det er vel det enete saklig og åpenbare i denne tråden, at vi har nettopp det, og at du tilsynelatende ikke har det.

"..........................................."

jeg kan ikke si at det er mye morsomt i det du skriver. mulig du synes det.. bra for deg :)

laguna1365380434
Skrevet

"Hvorfor sitter han derre duden og tråkker båt i TV reklamen da?"

Hørt om ordspill? Sånn f.eks at et ord man uttaler kan ha to "betydninger"...? :-)

"........................................"

Det er fortsatt en dritdårlig sang, og jeg er glad jeg ikke vet mere om den enn det jeg er påtvunget av TV & radio.

Det skulle måttet mye mere til en selv et skikkelig _raffinert_ ordspill for å skulle gjøre noe med vederstyggeligheten..;-P

Gjest Princess Peach
Skrevet

"Boten Anna" blir et unntak, rett og slett fordi det er litt morsomt at folk a)Ikke skjønner at det ikke er en båt, men en bot han synger om, og b)De få som skjønner at det er en bot, fatter overhodet ikke hva en "bot" er. :-)

Pøh, jeg visste hva en bot var lenge før denne "sangen" kom. Kremt, litt ircavhengig ja. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg blir drittlei musikken på et par dager, men stemmen hans blir jeg aldri lei av. Han har et utrolig talent, bare synd han kaster det bort på tøys.

En persons stemme har ingenting med talent å gjøre. Talentet ser man i musikken de lager, ikke i stemmen som benyttes til å fremføre det de har skrevet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehehe! Jupp & aldeles enig!

Det skulle uten tvil vært høy dusør på alle som går til innkjøp (og spiler!) ting av typen "boten Anna"...Jeg blir helt satt ut av hva folk våger å kalle musikk!

Man er alt for tolerant på slikt. Folk som ikke eier sans burde få inndratt lommeboka når de går forbi platekompaniet. Av hensyn til den gode smak, og til naboer som knapt tror sine egne ører!

(Min nabo har en sånn Singstar maskin..I _tillegg_ til masse sånn scooter og Anna kjør..Og det verste er at hun ser tilregnelig ut når hun henter posten og sånn..Men jeg vet altså bedre enn å kjøpe den! ;-))

Jeg håper du legger kinaputter i postkassa hennes.

Men det antar jeg at du allerede har tenkt på. :)

Skrevet

En persons stemme har ingenting med talent å gjøre. Talentet ser man i musikken de lager, ikke i stemmen som benyttes til å fremføre det de har skrevet.

Puff. Å ha en fantastisk stemme er jo også et talent. Noen er mer eller mindre født med det, men man må jo også lære seg å bruke den og gjøre emst mulig utav den.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Puff. Å ha en fantastisk stemme er jo også et talent. Noen er mer eller mindre født med det, men man må jo også lære seg å bruke den og gjøre emst mulig utav den.

Nja. Det blir som å si at det å ha et pent ansikt er et talent - fordi personen med det pene ansiktet kan vinne Se og Hørs penest ansikt-konkurranse.

En stemme kan være aldri så nydelig uten at personen når langt innen musikk - nettopp fordi personen ikke har talent.

Skrevet

Makan til vås.

Siden det er lørdag skal jeg unnskylde fyllerallinga di med et noget tidlig vorspiel.

Hvilken vokalist liker du best da?

En av mine er Freddie Mercury og Meatloaf...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvilken vokalist liker du best da?

En av mine er Freddie Mercury og Meatloaf...

Tja. Jeg har faktisk for de litt sære. Cohen, Dylan, Bowie, Lou Reed, Tom Waits, Nick Cave - vel, den slags vokalister.

Men det er musikken de lager og tekstene de forfatter som gjør musikken stor.

Jeg har vanskelig for å bedømme Freddie eller Meatloaf som rene vokalister. Blir nødt til å ta for meg musikken deres. Og hva Queen angår mener jeg de er mektig oppskrytt. De har noen meget gode låter, men det er dessverre alt for få av dem.

Meatloaf, tja. Det hender jeg hører på ham, men da helst den første Bat out of Hell-skiva.

Det blir litt for mye av det samme med Meatloaf, og hører man for lenge på fyren kan man bli deprimert. 90 % av låtene handler jo om mislykka kjærlighet, og han gjør det i overkant melodramatisk. :)

Skrevet

Tja. Jeg har faktisk for de litt sære. Cohen, Dylan, Bowie, Lou Reed, Tom Waits, Nick Cave - vel, den slags vokalister.

Men det er musikken de lager og tekstene de forfatter som gjør musikken stor.

Jeg har vanskelig for å bedømme Freddie eller Meatloaf som rene vokalister. Blir nødt til å ta for meg musikken deres. Og hva Queen angår mener jeg de er mektig oppskrytt. De har noen meget gode låter, men det er dessverre alt for få av dem.

Meatloaf, tja. Det hender jeg hører på ham, men da helst den første Bat out of Hell-skiva.

Det blir litt for mye av det samme med Meatloaf, og hører man for lenge på fyren kan man bli deprimert. 90 % av låtene handler jo om mislykka kjærlighet, og han gjør det i overkant melodramatisk. :)

Du tenker mer på teksten. Akkurat nå tenkte jeg på stemmene. Jeg digger alle de du nevnte. Men stemmemessig så har Mercury og Meatloaf et utrolig register, det var det jeg mente.

De du nevner har dype tekster og særegne stemmer. Har samtlige CDer av Cohen...Likte også Travelling Wilburys sine ironiske tekster og stil.

Dagens musikk kan de ha for meg...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du tenker mer på teksten. Akkurat nå tenkte jeg på stemmene. Jeg digger alle de du nevnte. Men stemmemessig så har Mercury og Meatloaf et utrolig register, det var det jeg mente.

De du nevner har dype tekster og særegne stemmer. Har samtlige CDer av Cohen...Likte også Travelling Wilburys sine ironiske tekster og stil.

Dagens musikk kan de ha for meg...

Den første til Traveling Wilburys er jævla bra. Artig å høre hvordan de kjente og kjære artistene leker seg gjennom en rekke låter.

Dagens musikere er ingenting.

Skrevet

Den første til Traveling Wilburys er jævla bra. Artig å høre hvordan de kjente og kjære artistene leker seg gjennom en rekke låter.

Dagens musikere er ingenting.

Merkelig det, for jeg husker at mine foreldre sa akkurat det samme.....

Mine unger liker ikke min musikk og jeg liker ikke musikken de spiller. Kan det kalles musikk....

Skrevet

Merkelig det, for jeg husker at mine foreldre sa akkurat det samme.....

Mine unger liker ikke min musikk og jeg liker ikke musikken de spiller. Kan det kalles musikk....

Har du ikke oppdratt ungene dine skikkelig :o)

Mine liker Neil Young, Beatles, Bo Kaspers. Bob Dylan osv de. Nå liker jeg ikke alt de liker da.

Skrevet

Har du ikke oppdratt ungene dine skikkelig :o)

Mine liker Neil Young, Beatles, Bo Kaspers. Bob Dylan osv de. Nå liker jeg ikke alt de liker da.

Tror du ikke jeg har forsøkt...Til og med hjernevasking var uten effekt...

Alle tre har forskjellig musikksmak og ingen av dem er i nærheten av mine musikkønsker.

Hvor gikk det galt?

*snufser*

Skrevet

jeg kan ikke si at det er mye morsomt i det du skriver. mulig du synes det.. bra for deg :)

Som sagt: Jeg opplever deg som en litt selvhøytidelig person med minimalt med humor. Du påpeker stadig at andre "ikke er morsomme", noe som stort sett sier mest om deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...