Gå til innhold

musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du ikke jeg har forsøkt...Til og med hjernevasking var uten effekt...

Alle tre har forskjellig musikksmak og ingen av dem er i nærheten av mine musikkønsker.

Hvor gikk det galt?

*snufser*

Hehe, kanskje du har overforet dem ;o)

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• hidi

12

• ShitDiddelyDo

11

• meg__123!

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En persons stemme har ingenting med talent å gjøre. Talentet ser man i musikken de lager, ikke i stemmen som benyttes til å fremføre det de har skrevet.

Nuvel...det blir alt ettersom. Hvis man kun er sanger, og ikke låtskriver, så er 100% av talentet i sangen. Hvis man skriver låter _og_ fremfører disse, så måles talentet på mer enn ett område. Jan Werner skrev ikke låter selv. Men Kurt lager vel også noe søppel selv, gjør han ikke?

Så er det selvfølgelig et spørsmål om smak, altså hvilke låter man velger å synge.

"........................................"

Skrevet

Puff. Å ha en fantastisk stemme er jo også et talent. Noen er mer eller mindre født med det, men man må jo også lære seg å bruke den og gjøre emst mulig utav den.

Talent er noe man gjør - altså er flink i. Å ha en medfødt bra stemme er ikke et talent - det er en egenskap. Hvordan man bruker stemmen, derimot, avgjøres av talentet.

".........................................."

Skrevet

Hehe, kanskje du har overforet dem ;o)

Kaller du å la de små lytte til musikk hver time de var våkne for overforing.....

*skjønner ingenting*

Skrevet

Hvilken vokalist liker du best da?

En av mine er Freddie Mercury og Meatloaf...

Freddie Mercury var helt klart en av tidenes aller beste og mest kompetente rock- og popsangere. Å si at han ikke kunne synge blir bare komisk - fyren var tross alt utdannet ved operaskolen i London.

"............................................"

Skrevet

Kaller du å la de små lytte til musikk hver time de var våkne for overforing.....

*skjønner ingenting*

Jeg liker best at det er stille jeg, tror jeg er litt rar. Skrur til og med av lyden på tven hvis det er tekst.

Skrevet

Freddie Mercury var helt klart en av tidenes aller beste og mest kompetente rock- og popsangere. Å si at han ikke kunne synge blir bare komisk - fyren var tross alt utdannet ved operaskolen i London.

"............................................"

Jeg elsker stemmen til fyren!! Og har aldri sagt han ikke kunne synge!

Har du blitt gal, mann?

Skrevet

Har du ikke oppdratt ungene dine skikkelig :o)

Mine liker Neil Young, Beatles, Bo Kaspers. Bob Dylan osv de. Nå liker jeg ikke alt de liker da.

Å oppdra avkommene til å like noe så gnålete og gnagete som Neil Young grenser til vranglære og mishandling :-)

"............................................."

Skrevet

Jeg elsker stemmen til fyren!! Og har aldri sagt han ikke kunne synge!

Har du blitt gal, mann?

Nei, jeg mente ikke at du hadde sagt det. Det var bare en generell uttalelse :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nuvel...det blir alt ettersom. Hvis man kun er sanger, og ikke låtskriver, så er 100% av talentet i sangen. Hvis man skriver låter _og_ fremfører disse, så måles talentet på mer enn ett område. Jan Werner skrev ikke låter selv. Men Kurt lager vel også noe søppel selv, gjør han ikke?

Så er det selvfølgelig et spørsmål om smak, altså hvilke låter man velger å synge.

Jo, jeg tror Kurt lager en del av søppelet sitt ja.

Ja, det blir nok noe annet når det f.eks. er snakk om operasangere hvor stemmen betyr nesten alt, og de kun fremfører andres musikk.

Skrevet

Jeg liker best at det er stille jeg, tror jeg er litt rar. Skrur til og med av lyden på tven hvis det er tekst.

Stille!

Her er det TV med lyd, liker musikk så den er også på, jenta spiller for fulle mugger på badet eller rommet sitt og guttungen er døv (tror jeg) så høyt spiller han....

*lol*

Skrevet

Nei, jeg mente ikke at du hadde sagt det. Det var bare en generell uttalelse :-)

Tror ingen kan synge slik som Mercury. Han hadde et toneregister som overgikk alt!

Skrevet

Å oppdra avkommene til å like noe så gnålete og gnagete som Neil Young grenser til vranglære og mishandling :-)

"............................................."

Men jeg liker'n. Men jeg liker mye annet også da.

Skrevet

Stille!

Her er det TV med lyd, liker musikk så den er også på, jenta spiller for fulle mugger på badet eller rommet sitt og guttungen er døv (tror jeg) så høyt spiller han....

*lol*

Mine store har flyttet ut de vet du. Minstemann spiller bare musikk hos faren sin enda han har stereoanlegg her også.

Skrevet

Talent er noe man gjør - altså er flink i. Å ha en medfødt bra stemme er ikke et talent - det er en egenskap. Hvordan man bruker stemmen, derimot, avgjøres av talentet.

".........................................."

Ja! Og han har et enormt talent. Sangstemmen han er født med + treningen han har lagt ned i den + måten han bruker den på = talentet. Ikke spikk på alt, da.

Skrevet

Jo, jeg tror Kurt lager en del av søppelet sitt ja.

Ja, det blir nok noe annet når det f.eks. er snakk om operasangere hvor stemmen betyr nesten alt, og de kun fremfører andres musikk.

"Ja, det blir nok noe annet når det f.eks. er snakk om operasangere hvor stemmen betyr nesten alt, og de kun fremfører andres musikk."

Men veldig mange kjente sangere innenfor pop/rock fremfører også "kun" andres låter. Elton John, f.eks. Elvis Presley skrev heller ikke låtene sine selv.

"......................................"

Skrevet

Mine store har flyttet ut de vet du. Minstemann spiller bare musikk hos faren sin enda han har stereoanlegg her også.

Hadde det vært så villt for seg her hadde jeg flyttet ut...

Elsker musikk, men ikke for høyt

Var hos en venninne spm spilte så høyt at hele huset vibrerte, da gikk jeg hjem. Ble helt hodegal.

Jeg liker også han som synger "harvest moon", blikket mitt blir litt sløret da...

Skrevet

"Ja, det blir nok noe annet når det f.eks. er snakk om operasangere hvor stemmen betyr nesten alt, og de kun fremfører andres musikk."

Men veldig mange kjente sangere innenfor pop/rock fremfører også "kun" andres låter. Elton John, f.eks. Elvis Presley skrev heller ikke låtene sine selv.

"......................................"

Elton har da skrevet både tekst og musikk...

Skrevet

Hadde det vært så villt for seg her hadde jeg flyttet ut...

Elsker musikk, men ikke for høyt

Var hos en venninne spm spilte så høyt at hele huset vibrerte, da gikk jeg hjem. Ble helt hodegal.

Jeg liker også han som synger "harvest moon", blikket mitt blir litt sløret da...

Vel, han som synger harvest moon har vel vært sløret i blikket siden tidlig 70-tall:)

Skrevet

Vel, han som synger harvest moon har vel vært sløret i blikket siden tidlig 70-tall:)

Ler godt!

Men akkurat den sangen er bare herlig. Godt at vi begge er sløret i blikket da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...