Gå til innhold

musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde det vært så villt for seg her hadde jeg flyttet ut...

Elsker musikk, men ikke for høyt

Var hos en venninne spm spilte så høyt at hele huset vibrerte, da gikk jeg hjem. Ble helt hodegal.

Jeg liker også han som synger "harvest moon", blikket mitt blir litt sløret da...

Han er fin, vi bryr oss ikke om Prozak nå ;o)

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• hidi

12

• ShitDiddelyDo

11

• meg__123!

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Han er fin, vi bryr oss ikke om Prozak nå ;o)

Hvorfor i all verden skulle vi det ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Ja, det blir nok noe annet når det f.eks. er snakk om operasangere hvor stemmen betyr nesten alt, og de kun fremfører andres musikk."

Men veldig mange kjente sangere innenfor pop/rock fremfører også "kun" andres låter. Elton John, f.eks. Elvis Presley skrev heller ikke låtene sine selv.

"......................................"

Men både Elton John (og han var også med og skrev låtene sine - i hvert fall på 70-tallet) og Elvis, hadde veldig mye med musikken å gjøre likevel, altså musikken rundt tekstene.

Gjest uoppdragen
Skrevet

Men jeg liker'n. Men jeg liker mye annet også da.

Pråsakken er ikke oppdratt, han har heller ikke barn, altså - han vet ikke hva han snakker om, nå igjen:)

Skrevet

Pråsakken er ikke oppdratt, han har heller ikke barn, altså - han vet ikke hva han snakker om, nå igjen:)

Knis, jeg liker folk uten barn og jeg. Jeg er faktisk meg også, ikke bare mamma :o)

Mamma i 24 år til forholdvis små unger hele tida, kan ta drepen på personligheten til de fleste,

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle vi det ;-)

Nei, det er lov å være uenig altså :o)

Skrevet

Som sagt: Jeg opplever deg som en litt selvhøytidelig person med minimalt med humor. Du påpeker stadig at andre "ikke er morsomme", noe som stort sett sier mest om deg.

"........................................."

bare fordi jeg ikke synes du er morsom så mener jeg at ingen er morsomme? dummeste jeg har hørt...

Skrevet

bare fordi jeg ikke synes du er morsom så mener jeg at ingen er morsomme? dummeste jeg har hørt...

Neida, ikke derfor. Fordi dette har skjedd flere ganger med deg - du klager på at folk ikke er morsomme når de spøker etc.

Skrevet

Elton har da skrevet både tekst og musikk...

De aller fleste som har holdt på så lenge, har vel innimellom skrevet noe selv. Men Elton har hatt en fast låtskriver i "alle år" - han døde for noen år siden, husker jeg.

"........................................"

Skrevet

Men både Elton John (og han var også med og skrev låtene sine - i hvert fall på 70-tallet) og Elvis, hadde veldig mye med musikken å gjøre likevel, altså musikken rundt tekstene.

Det er sant, selvfølgelig. Men låtskrivere var de altså ikke i noen betydelig grad. Talentet lå/ligger i fremførelsen.

"......................................."

Skrevet

De aller fleste som har holdt på så lenge, har vel innimellom skrevet noe selv. Men Elton har hatt en fast låtskriver i "alle år" - han døde for noen år siden, husker jeg.

"........................................"

Låtene skriver vel Elton John selv - altså melodiene?

Det er tekstene har stort sett alltid har hatt andre til å lage.

Skrevet

Neida, ikke derfor. Fordi dette har skjedd flere ganger med deg - du klager på at folk ikke er morsomme når de spøker etc.

har jeg? når var det? kan jeg ikke huske..

Skrevet

Låtene skriver vel Elton John selv - altså melodiene?

Det er tekstene har stort sett alltid har hatt andre til å lage.

Det er jeg ikke helt sikker på, faktisk. Det er mulig de patetiske tekstene er det eneste han ikke har pleid å skrive. Det ville i såfall vært et ørlite pluss i margen for den gjøken.

"......................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...