Gå til innhold

Moteeksperter, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Hva er det so er in i høst? Sånn for vanlige mennesker, ikke sånne undertøy utenpå genseren eller en pupp slengende utenfor skjorta liksom :o)

Farger, former, smale ben, vide ben (på olabukser) og sist men ikke minst, er det helt ut med støvlene utenpå olabuksa????!!!!!!!!!!

Skrevet

Trange ben på jeansen eller baggy jeans. Gjerne litt lange gensere og strikkagensere/jakker. Skjorter (ala cowboy) er også in. Jordfarger.

Buksa inni støvlettene er det vel ikke så mange som går med mer, men for all del.. Gå med det du synes er fint og føler deg vel i. :-)

Skrevet

Trange ben på jeansen eller baggy jeans. Gjerne litt lange gensere og strikkagensere/jakker. Skjorter (ala cowboy) er også in. Jordfarger.

Buksa inni støvlettene er det vel ikke så mange som går med mer, men for all del.. Gå med det du synes er fint og føler deg vel i. :-)

Jeg ser en del som går med lekre støvletter oppå buksa ennå...det var jo svært in i vinter.

Har selv et par dritkule støvletter hvor selve det som går oppover, beinet på støvletten eller hva det heter, bør synes. Bør jeg da egentlig etter motebildet begynne å skjule det inni buksebeina?

Forresten, når buksebeina blir smalere, så blir det vel egentlig mer in med støvlettene utenpå vel?

*klør seg i hue*

Skrevet

Støvlene skal visst være utenpå olabuksa i år også!

Korte støvletter med rund tå er tøft utenpå. Ellers har jeg

inntrykk av at det meste er lov.

Både bukser som er lave og høye i livet er okei. Det blir også brukt brede belter over skjorte/genser. Vest er kjempehot :-)

Dongeribuksene er gjerne svarte/grå.

Skrevet

Jeg ser en del som går med lekre støvletter oppå buksa ennå...det var jo svært in i vinter.

Har selv et par dritkule støvletter hvor selve det som går oppover, beinet på støvletten eller hva det heter, bør synes. Bør jeg da egentlig etter motebildet begynne å skjule det inni buksebeina?

Forresten, når buksebeina blir smalere, så blir det vel egentlig mer in med støvlettene utenpå vel?

*klør seg i hue*

Jeg har iallefall hørt at det fortsatt er in med buksene utenpåstøvlettene. Skjønner ikke hvordan i all verden jeg skal få den trange, gråsvarte olabuksa mi _utenpå_ noen støvletter iallefall ;-)

Jeg lever i troen på at buksa er moderne, så da får det stå til ;-)

Skrevet

Jeg har iallefall hørt at det fortsatt er in med buksene utenpåstøvlettene. Skjønner ikke hvordan i all verden jeg skal få den trange, gråsvarte olabuksa mi _utenpå_ noen støvletter iallefall ;-)

Jeg lever i troen på at buksa er moderne, så da får det stå til ;-)

Selvsagt er det enda in, men ikke slik som i fjor. Jeg ser i allefall ikke like mange med det i år. :-)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Smale bein på buksa er nok in. Men ikke velg det om du har litt former på rompa. En formfull rompe er veldig fint, men det ser veldig rart ut med for smale bein på buksa. Velg heller en med litt bootcut nede.

Tenk også over lengden på beina dine. Nå er det ganske in med bukser som går til midt på leggen. Dette kler ikke alle. Jeg selv for eksempel er bare 170 høy og ser ut som en dust med bukser som går til midt på leggen. Spesielt om de er litt vide. Hvis de sitter litt trangere blir det litt bedre. Og spesielt hvis en har på sko med litt hæl på.

Nå er det forresten in med tunika/omslagskjoler med tights inne i. Flere av disse kan du også ha utenpå jeans.

Først og fremst, velg noe du kan føle deg vel i. Ikke velg noe bare fordi det er mote.

Skrevet

Selvsagt er det enda in, men ikke slik som i fjor. Jeg ser i allefall ikke like mange med det i år. :-)

Det begynte ifjor, ja - og jeg banna på at jeg aldri skulle ta på meg noe så stygt!!!

Vel, det er lov å la seg påvirke ;-)

Skrevet

Det begynte ifjor, ja - og jeg banna på at jeg aldri skulle ta på meg noe så stygt!!!

Vel, det er lov å la seg påvirke ;-)

Hehe, det samme sa jeg da det ble in med spisse tupper på skoene. ;-) Var i London ett år før moten kom hit. Alle gikk med slike sko der. Guttene også. Og det var det styggeste jeg hadde sett i hele mitt liv. ;-)

Skrevet

Smale bein på buksa er nok in. Men ikke velg det om du har litt former på rompa. En formfull rompe er veldig fint, men det ser veldig rart ut med for smale bein på buksa. Velg heller en med litt bootcut nede.

Tenk også over lengden på beina dine. Nå er det ganske in med bukser som går til midt på leggen. Dette kler ikke alle. Jeg selv for eksempel er bare 170 høy og ser ut som en dust med bukser som går til midt på leggen. Spesielt om de er litt vide. Hvis de sitter litt trangere blir det litt bedre. Og spesielt hvis en har på sko med litt hæl på.

Nå er det forresten in med tunika/omslagskjoler med tights inne i. Flere av disse kan du også ha utenpå jeans.

Først og fremst, velg noe du kan føle deg vel i. Ikke velg noe bare fordi det er mote.

"Bare" 170 cm høy? Det er litt over snitthøyden det og en flott høyde. Sikker på du ser flott ut i korte bukser :-)

Skrevet

Hehe, det samme sa jeg da det ble in med spisse tupper på skoene. ;-) Var i London ett år før moten kom hit. Alle gikk med slike sko der. Guttene også. Og det var det styggeste jeg hadde sett i hele mitt liv. ;-)

Jeg skjønner ikke at jeg har gått med slike sko/støvletter. Du kan jo tenke deg hvor digre føtter jeg med skostr. 40 får når spissen kommer i tillegg *flau*

Skrevet

Jeg skjønner ikke at jeg har gått med slike sko/støvletter. Du kan jo tenke deg hvor digre føtter jeg med skostr. 40 får når spissen kommer i tillegg *flau*

Samme her. Nå synes jeg ikke det er noe pent. Igjen! :-)

Skrevet

"Bare" 170 cm høy? Det er litt over snitthøyden det og en flott høyde. Sikker på du ser flott ut i korte bukser :-)

Skulle til å skrive det samme. 170 cm er ikke "bare". Jeg er litt høyere og syns at jeg er mer enn høy nok, ja.

Gjest Calóni
Skrevet

Hva er snitthøyden i Norge?

Skrevet

Skulle til å skrive det samme. 170 cm er ikke "bare". Jeg er litt høyere og syns at jeg er mer enn høy nok, ja.

Jeg er ca 172-173 høy og synes høyden er perfekt ;-)

Skrevet

Hva er snitthøyden i Norge?

Så vidt jeg vet var snitthøyden for kvinner 168 cm for noen år siden. Moren min har den høyden og jeg kan fortsatt huske at hun sa hun hadde nøyaktig snitthøyde ;-)

Skrevet

Jeg er ca 172-173 høy og synes høyden er perfekt ;-)

Er du?

Var så sikker på at du var på Lillemusstørrelse - uten å mene det fornærmende altså.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

det kommer veldig an på kroppsformen, men generelt av farger så er det dyplilla, brunt, rødt og sort/hvitt som er in.

jeg anbefaler deg til å ta en liten titt på hm.com på trend sidene, så får du et lite innblikk i noe. ellers når det gjelder skomote så har dinsko.no en god oversikt.

men: det viktigste er at det passer deg bra!

se på hva som er in, og så velger du kanskje et plagg du liker og som passer deg- match det med andre ting. det som alltid er mest in er å ha personlig stil!! elle i bladform gir også noen gode pekepinner, men husk- motereportasjene er ofte overstyelt og passer ikke så godt i virkleigheten. tilpas det din egen hverdag.

og viktigst: tilbehør!!!alt fra hm til cubus har som regel sån jevnt greit utvalg i det som er "in".

husk: bruk penger på basisklær, og så kan du heller kjøpe litt billig tøys å bruke til som du bytter ut.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg er fornøyd med høyden min altså. Hadde ikke gjort noe om jeg var kortere heller. Men jeg syns jeg ser kort ut i beina med bukser som bare går litt nedfor knea. Higwaterbukser for eksempel. Har enda ikke sett folk som virkelig kler highwater bukser.

Men men;o)

Kos deg i helgen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...