Signaturelle Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Har lett og lett, men jeg finner ingen jeg føler er "den". Er ute etter en oppskrift på en sjokoladekake med lys smørkrem (Sjokolade). Som selvsagt skal være god. Noen som har en garantert bra oppskrift å dele med meg? Helst ikke lavkalori, skal man først ha en sånn bombe, så får det stå til Blir ikke like god ellers. Takker for hjelp! 0 Siter
kyrillo Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Bunn forslag 1: 5 ss smør 2 dl sukker 3 egg 3 ss Kakao 1/2 ss vaniljesukker ca 3 dl hvetemel 1 ts bakepulver 1 dl melk Krem: 300 gr smør 300 gr melis 2 egg 1 plate kokesjokolade 3-4 ss kaffe 1 ss kakao Rør smør og sukker hvitt. Skill eggene. Rør inn en og en eggeplomme. Bland det tørre. Ha det i vekselsvis med melken. Stivpisk eggehvitene, og bland dem forsiktig inn i røren. Stek i smurt, og melstrødd form.24 cm i diameter. Ovnstemperatur ca 175 - 180 grader (kommer an på ovn) 45 - 50 min på Nederste ribbe Rør smør og melis til kremen lett og luftig. Rør inn ett og ett egg. Smelt kokesjokoladen i kaffe, og ha den i. Juster fargen med litt kakao, som du rører inn i kremen. NB! Jeg får ikke helt dreisen på disse kakene som begynner med å røre smør og sukker hvitt, så jeg lager heller denne bunnen: Bunn, forslag 2: Eggedosis: 4 store egg 230 g sukker 0,3 dl lunka vann Siktes i: 200 g mel 2 ts bakepulver 40 g kakao Stekes i 26 cm form, 180 grader i ca 30 min. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.