Gå til innhold

Om å se for seg en person du aldri har sett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg snakker med en person på telefonen som jeg aldri har møtt så pleier jeg å se vedkommende for meg.

Litt artig med sånne indre bilder i grunn, og man blir ofte overrasket når man treffer vedkommende.

Det er kun en gang at mine indre bilder har stemt med virkeligheten som jeg kan huske.

Det var en gang jeg skulle på jobbintervju. Jeg fikk vite at det var et lite firma som to kamerater drev i lag, og det hadde 3 ansatte.

Jeg så for meg hvordan disse kameratene så ut, og da jeg kom på intervjuet så var det nesten som om jeg kjente de igjen. Det var ganske pussig.

Som regel pleier jeg meg som sagt å få meg en overraskelse. Her en dag snakket jeg i telefonen med en fyr i forbindelse med jobben. Han snakket nordlandsdialekt og var hadde litt grov stemme. Jeg så for meg en fyr i 40 -50års alderen en plass, og ble skikkelig overrasket da det viste seg å være en kar i 20-årene.

Min far fortalte også om ei dame som han og kollegaene ofte snakket med på telefonen. Hun hadde en veldig fin damestemme og alle mannfolkene så for seg den lekre dama, og de flørtet ofte med henne på telefonen. Hun viste seg å være ei eldre dame, som ikke var så pen at det gjorde noe.

Hvordan er det med dere?

Får dere dere noen skikkelige overraskelser noen gang?

Og hender det at de indre bildene stemmer med virkeligheten?

Skrevet

Jeg hadde tatt deg usett, bare basert på nicket ditt.

Å nå ble jeg smigret :-)

Skrevet

Husker en gang for mange år siden på jobben - i en periode så var det en selger som ringte meg stadig vekk og ville selge inn et møte. Han hadde DEN sexy , nydelige stemmen - ja, man så jo for seg både det ene og det andre - og etter en tid så avtalte jeg et møte med han -og det var med spenning jeg tok heisen ned til resepsjonen etter de hadde ringt meg og sagt at han ventet....og så var det en bitteliten, svett og ekkel gnom som det luktet dritt av - rett og slett!

hehe

Skrevet

Det er fordi han dikter:

"Tonette har svær fe***"

*stygg i munn*

hehe

Skrevet

....så kan du jo svare meg -når jeg er så slem:

#flisa sitter på DEN kvisa"

*skammer seg*

Skrevet

*skammer seg*

Litt humor tåler jeg jo :-)

Skrevet

*skammer seg*

Jeg visste det! Du er rett og slett ikke rampete anlagt.

Skrevet

Jeg visste det! Du er rett og slett ikke rampete anlagt.

Stemmer det - jeg angrer vanvittig og baker kaker til folk for å få tilgivelse -hehe

Skrevet

Litt humor tåler jeg jo :-)

Bra det - for nå ble jeg helt svett av meg sjøl! hehe

Skrevet

For noen år siden hadde jeg en hel del kontakt med en finne på jobben. Jeg så for meg en eldre kar med et "typisk finsk" utseende. En dag kom denne karen inn på mitt kontor og presenterte seg, en ung pen gutt. Han var på kurs i firmaet vårt, og benyttet en pause til å hilse på de (som ikke var på kurs) han hadde mest med å gjøre.

Gjest Det kan være vanskelig å gjette
Skrevet

Gjør sånn jeg også, ser personen for meg :)

Det største spranget mellom fantasi og virkelig jeg husker akkurat nå er en date jeg fikk meg via internett for noen år tilbake.

Vi hadde pratet på nettet en god stund og kemien var strøken.

Etterhvert så pratet vi på telefonen og kemien var fremdeles helt topp.

Innmari fin stemme, jeg så for meg en type med normal kroppsbygning, lys brunt hår klippet i litt bolle/sosseklipp, litt lysere striper i det, blå fine øyne, litt furer og greier i ansiktet.

Etterhvert så sa han at han var noe gråhåret og jeg fikk ikke det til å stemme med bildet men etterhvert så fikk jeg da plassert de gråe håra "på bildet mitt" :)

Så kom dagen da vi skulle møtes. Var nesten litt forelsket etter ukers flott, humoristisk og fin chatting.

Jeg fikk sjokk da jeg så ham første gangen, grått stort ala negerhår, masse furer og greier i ansiktet, tynn som en spiker, veldig buet ryggstilling pga. dårlig kroppsreisning. Ikke særlig pene tenner. Lange damete hender.

Osv.

Kjemien var jo der fremdeles, og karen var hyggelig, snill og god, så vi begynte da et forhold.

Men jeg må innrømme at jeg aldri fikk skikkelig tenning på denne fyren uansett hvor snill og god og grei han var. (nåja, det dukket jo opp litt småsære sider etterhvert da selvsakt som bidro til brudd)og etterhvert så gikk det da åt skogen.

Det er første gang i mitt liv jeg skjønte at utseende faktisk betyr noe.

:)

Skrevet

Jobbet på sentralbordet i en bedrift en gang i tiden. Snakket jevnlig med en leverandør, og etterhvert utviklet det seg til litt telefonflørting (helt uskyldig da). Etter 1 års tid kom han inn på kontoret - og han var en mindre attraktiv mann i 50-årene!!! Jeg hadde sett ham for meg som noen-og-tredve og absolutt kjekkere å se på.

Man kan si at telefonflørtingen avtok litt i etterkant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...