Gå til innhold

Allergitest med eller uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen har plutselig fått det for seg at jeg skal ta allergitest, etter ti år på allergimedisiner...

Men skal jeg bare ta allergimedisinene som vanlig før jeg skal ta disse prøvene? Eller bør jeg være uten noen dager?

Skrevet

Tja... det logiske for meg er at du kutter de ut før testen.

Skrevet

Tja... det logiske for meg er at du kutter de ut før testen.

Hvor lenge før da, tror du?

Skrevet

Hvor lenge før da, tror du?

Dette blir kun gjetting, men ca en uke?

Sikkert lurt å spørre denne bestemte legen også.

Skrevet

Dette blir kun gjetting, men ca en uke?

Sikkert lurt å spørre denne bestemte legen også.

Brukte så usannsynlig lang tid på å komme gjennom på telefonen at jeg ikke kan si det frister spesielt mye, men jeg får nok det.

Gjest Calóni
Skrevet

Allergiske reaksjoner kommer jo fordi du har en type antistoffer i blodet. Om de kamufleres helt når du tar allergitabletter, det vet jeg ikke.

Dersom man skal la være å ta medisin før en slik undersøkelse, så er det jo fordi at medisinen ikke skal være i kroppen, iallfall ikke av betydelig grad. Hvor lang tid tar det fra du tar siste allergitablett til du får allergiske reaksjoner igjen? Det at du igjen får reaksjoner tyder jo på at det ikke er mye igjen av innholdet i allergitabletten i blodet.

Om du orker, så kan du jo være uten et par dager, men om det blir uutholdelig, så ville jeg bare kuttet ut samme morgenen, og nevne det for den skal stikke i deg.

Skrevet

Allergiske reaksjoner kommer jo fordi du har en type antistoffer i blodet. Om de kamufleres helt når du tar allergitabletter, det vet jeg ikke.

Dersom man skal la være å ta medisin før en slik undersøkelse, så er det jo fordi at medisinen ikke skal være i kroppen, iallfall ikke av betydelig grad. Hvor lang tid tar det fra du tar siste allergitablett til du får allergiske reaksjoner igjen? Det at du igjen får reaksjoner tyder jo på at det ikke er mye igjen av innholdet i allergitabletten i blodet.

Om du orker, så kan du jo være uten et par dager, men om det blir uutholdelig, så ville jeg bare kuttet ut samme morgenen, og nevne det for den skal stikke i deg.

Jeg får nok ikke uutholdelige plager nå på høsten, men kløende øyne, nese, nysing og kløe på hele kroppen. Kommer ca et halvt døgn etter jeg skulle tatt tablett tenk jeg.

Tar de på kvelden så jeg kan iallefall droppe kvelden før, kanskje kvelden før det og.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg får nok ikke uutholdelige plager nå på høsten, men kløende øyne, nese, nysing og kløe på hele kroppen. Kommer ca et halvt døgn etter jeg skulle tatt tablett tenk jeg.

Tar de på kvelden så jeg kan iallefall droppe kvelden før, kanskje kvelden før det og.

Om du dropper kvelden før, så har du vært uten medisiner i halvannet døgn, og nå mer enn det vil jeg ikke tro de ber om? Rart de ikke nevnte det først, forøvrig.

Skrevet

Du bør ikke ta allergimedisiner på flere dager før en slik test. Mener det var 5-7 dager før, men ring for sikkerhets skyld og spør.

Skrevet

Du bør ikke ta allergimedisiner på flere dager før en slik test. Mener det var 5-7 dager før, men ring for sikkerhets skyld og spør.

Ja, jeg får gjøre det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...