Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Advarsel: om du ikke tåler litt ekle detaljer, leser du ikke videre, men finner en annen tråd ) Jeg har hatt ganske mye problem med magen etter en operasjon for 6 mnd siden. Og skal sjekkes for innsnevringer på tarmen. Og så lurer jeg på da, om noen vet om tarmen produserer med slim om man har en innsnevring? Og om noen her har tatt røndgen av tarmpassasjen eller en colonscopi, så la høre fra dere, for jeg gruer meg noe vannvittig! *pyse* Og hva i alle dager gjør man med en innsnevring da? Har smerter oppe i magen, og tåler så og si ingenting av mat. Så om det finnes noen som har peiling, blir jeg veldig glad for ett svar ) 0 Siter
Gjest MiaMariaa Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har tatt coloskopi, og det var det verste jeg har vært med på. Så pass på å be om masse bedøvelse! Da gikk det greit. Det andre vet jeg dessverre ikke noe om. Lykke til og god bedring! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har tatt coloskopi, og det var det verste jeg har vært med på. Så pass på å be om masse bedøvelse! Da gikk det greit. Det andre vet jeg dessverre ikke noe om. Lykke til og god bedring! Jeg har allerede fått de til og love meg noe "dop" av noe slag, eller møter jeg ikke opp ;o) Skal ta den på Rikshospitalet, og har heldigvis god erfaring med at de gir bedøvelse på det meste. Men siden du svarte meg nå, så overlevde du altså undersøkelsen, da er det jo håp for meg også ;o) Hvilken bedøvelse fikk du da? Bare lokalt, eller gav de deg berolingendes? Etter som de lovde meg (og jammen skal de få holde det løftet!) såkunne jeg få begge deler. 0 Siter
Gjest MiaMariaa Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har allerede fått de til og love meg noe "dop" av noe slag, eller møter jeg ikke opp ;o) Skal ta den på Rikshospitalet, og har heldigvis god erfaring med at de gir bedøvelse på det meste. Men siden du svarte meg nå, så overlevde du altså undersøkelsen, da er det jo håp for meg også ;o) Hvilken bedøvelse fikk du da? Bare lokalt, eller gav de deg berolingendes? Etter som de lovde meg (og jammen skal de få holde det løftet!) såkunne jeg få begge deler. Jeg fikk noe med en sprøyte i armen. Morfin og valium synes jeg de sa. Da sovna jeg nesten under undersøkelsen. Men joda, du overlever. Selv om man ikke tror det akkurat der og da. :-) Men det gjør heldigvis ikke noe vondt i ettertid, slik jeg fryktet. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg fikk noe med en sprøyte i armen. Morfin og valium synes jeg de sa. Da sovna jeg nesten under undersøkelsen. Men joda, du overlever. Selv om man ikke tror det akkurat der og da. :-) Men det gjør heldigvis ikke noe vondt i ettertid, slik jeg fryktet. Det var godt og høre, for jeg skal komme meg hjem også, og det er såkjipt når man er dårlig. Bor 5 timer unna Oslo. De får bare pøse på til meg da ) 0 Siter
hidi Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Det var godt og høre, for jeg skal komme meg hjem også, og det er såkjipt når man er dårlig. Bor 5 timer unna Oslo. De får bare pøse på til meg da ) De har hotell ti meter fra riksen som er gratis for pasienter med lang reisetid. Gaustad hotell heter det. Ring avdelingen og hør om du kan overnatte. Du får deilig mat og flott rom. Har selv vært der to ganger og for meg var det luksus!! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 De har hotell ti meter fra riksen som er gratis for pasienter med lang reisetid. Gaustad hotell heter det. Ring avdelingen og hør om du kan overnatte. Du får deilig mat og flott rom. Har selv vært der to ganger og for meg var det luksus!! Har vært der mange ganger jeg ) Jeg blir jeg innlagt jeg, og får bli så lenge jeg er dårlig, men før eller senere må jeg jo hjem. 0 Siter
hidi Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Har vært der mange ganger jeg ) Jeg blir jeg innlagt jeg, og får bli så lenge jeg er dårlig, men før eller senere må jeg jo hjem. Aner rett og slett ikke hva du skal gjennom. Skjønner du er redd og det er ikke noen god følelse. Be om morfin og andre legemidler. Håper inderlig at du ikke vil kjenne noen smerter. Hvor lenge blir du på Gaustad, vet du det? 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg fikk noe med en sprøyte i armen. Morfin og valium synes jeg de sa. Da sovna jeg nesten under undersøkelsen. Men joda, du overlever. Selv om man ikke tror det akkurat der og da. :-) Men det gjør heldigvis ikke noe vondt i ettertid, slik jeg fryktet. På Ullevål eller Riksen? På Ullevål gir de ingenting ved slike scopier sa damen til meg. "Bare litt ubehagelig" 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Aner rett og slett ikke hva du skal gjennom. Skjønner du er redd og det er ikke noen god følelse. Be om morfin og andre legemidler. Håper inderlig at du ikke vil kjenne noen smerter. Hvor lenge blir du på Gaustad, vet du det? Svarte litt kort i sted, satt i tlf, men måtte jo dole samtidig *rødme* Jeg pleier som oftes og bli innlagt, men kommer ofte til Oslo kvelden før, og da bor jeg på Gaustad Pasienthotell. Sambo overnatter der innimellom også. Er fast gjest på Riksen blitt jeg. Fikk kontinent urostomi der for ca ett halvt år siden, og etter det har jeg fått problem med magen. De tok ganske mye av tykktarmen min, så nå skal jeg inn og sjekke om der er innsnevringer på tarmen. Og det er ett nytt område og da blir man fort skeptisk og nervøs. Og tro meg, jeg skriker på medisiner, for jeg vet de har ;o) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 På Ullevål eller Riksen? På Ullevål gir de ingenting ved slike scopier sa damen til meg. "Bare litt ubehagelig" Er blitt livredd alle andre sykehus jeg etter og ha hørt hvor kjipe de er med bedøvelse. Sykehuset her hos meg skyr jeg som pesten. Har tatt samme undersøkelser der og på Riksen, her gråt jeg, men på Riksen kjente jeg ikke noe. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har tatt coloskopi, og det var det verste jeg har vært med på. Så pass på å be om masse bedøvelse! Da gikk det greit. Det andre vet jeg dessverre ikke noe om. Lykke til og god bedring! Hva er coloskopi? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Hva er coloskopi? Nå måtte jeg inn og se om jeg hadde fått ett anfall av skriveleif her, men det var ikke meg ;o) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Nå måtte jeg inn og se om jeg hadde fått ett anfall av skriveleif her, men det var ikke meg ;o) Vel, jeg vet ikke hva colonskopi er heller - så jeg mente det faktisk ikke spydig 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Vel, jeg vet ikke hva colonskopi er heller - så jeg mente det faktisk ikke spydig Neida, jeg mente ikke at du var spydig, men jeg har vært skikkelig sløv med skrivinga i det siste, gang blir alltid gnag f.eks Det blir dte. Colonscopi er en undersøkelse av tarmen, colon er tykktarm tror jeg. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Neida, jeg mente ikke at du var spydig, men jeg har vært skikkelig sløv med skrivinga i det siste, gang blir alltid gnag f.eks Det blir dte. Colonscopi er en undersøkelse av tarmen, colon er tykktarm tror jeg. Ja - såpass skjønte jeg forsåvidt, men siden du gruer deg sånn - hvordan foretas den? Røntgen f.eks kan umulig være så skummelt... Ikek er en klassiker 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Ja - såpass skjønte jeg forsåvidt, men siden du gruer deg sånn - hvordan foretas den? Røntgen f.eks kan umulig være så skummelt... Ikek er en klassiker Røntgen kan være litt skummelt, når man må ta tarmtømming og slikt, og når de av alle tings spenner ballonger som press på nyrene dine... He he, de fleste røntgenundersøkelser er greie, men de har noen saftige på lur ;o) Og en colonscopi går ut på og få ett kamera opp i endetarmen. Tror de noen ganger tar vevsprøver også. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Røntgen kan være litt skummelt, når man må ta tarmtømming og slikt, og når de av alle tings spenner ballonger som press på nyrene dine... He he, de fleste røntgenundersøkelser er greie, men de har noen saftige på lur ;o) Og en colonscopi går ut på og få ett kamera opp i endetarmen. Tror de noen ganger tar vevsprøver også. Akkurat - det høres jo noe mer ubehagelig ut! Jeg kan heldigvis ingenting om dette - men du får ha LYKKE TIL! Og så kan du jo tenke på at du får en gratis rus, som varer en stund, uten hangover - det er mer fristende enn undersøkelsen 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Akkurat - det høres jo noe mer ubehagelig ut! Jeg kan heldigvis ingenting om dette - men du får ha LYKKE TIL! Og så kan du jo tenke på at du får en gratis rus, som varer en stund, uten hangover - det er mer fristende enn undersøkelsen Takk takk ) Får håpe du slipper og få noe kjennskap til det. Men jeg vrøvler så mye rart ut av meg i den "rusen", må huske og skru av mobilen, det gjorde jeg nemlig ikke sist. *rødme* 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Takk takk ) Får håpe du slipper og få noe kjennskap til det. Men jeg vrøvler så mye rart ut av meg i den "rusen", må huske og skru av mobilen, det gjorde jeg nemlig ikke sist. *rødme* *lol* Jeg hadde magesår tidligere i år - og i påsken havnet jeg på legevakten og fikk morfinsprøyter. Det ble det mye moro ut av! Heldigvis var det ikke SKIKKELIG ille da - bare litt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.