Gå til innhold

Kranglende naboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkna kl. 5:40 i morrest (søndag morgen) av at naboene under kranglet. De ropte og var høylydte, men ikke noe hyling eller noe som tydet på slossing eller mishandling altså. De er ikke etnisk norske, men kommer fra sydøstligere breddegrader hvor det er mer vanlig å ha mer temperement enn det vi har.

De hadde åndnærværelse nok til ikke å smelle med dørene og det ble stille etter en kort stund.

Hva hadde du gjort? Som sagt har jeg ingen grunn til å tro at det foregår slag eller mishandling der, har bare hørt dem rope til hverandre noen ganger, ellers hører jeg fint lite derfra, kun litt musikk av og til.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort noe som helst. Vi kan også holde på slik (i allefall natt til søndag), og jeg håper for all del ikke at naboene (om de skulle høre oss) legger seg borti det på noen som helst måte. :-)

Skrevet

Hva jeg hadde gjort? Absolutt ingenting.

Jeg hører konstant naboer krangle her i bygget. Noen gjør det til og med ute på gangen ;) Men sånn er det. Livet går nå sin gang, selv om man bor i blokk.

Gjest Pontiac
Skrevet

Ingen ting.

Noe annet om du hadde mistanke til at det foregikk fysiske sammenstøt der, men vanlig krangling kan vel nesten en og enhver være ute for.

Og det er nå ennå sånn, at der det bor flere oppå hverandre så kan naboer høre det.

Gjest eller slik
Skrevet

Neste gang kan du kanskje ringe og si at de bråker så du ikke får sove?

Skrevet

Neste gang kan du kanskje ringe og si at de bråker så du ikke får sove?

*Ler* de krangler ikke så lenge av gangen så det rekker jeg nesten ikke. :o) Og det er første gangen de har vekket meg, ellers har det vært på dagtid.

Gjest girl with no name
Skrevet

*Ler* de krangler ikke så lenge av gangen så det rekker jeg nesten ikke. :o) Og det er første gangen de har vekket meg, ellers har det vært på dagtid.

Alle har vel en slik krangel iløpet av et samboerskap. De fleste iallefall. Det må jo skje noen ganger før en sier ifra, eller blir det litt hysterisk, synes nå jeg.

Skrevet

Ingenting. Liker ikke at folk snoker i mitt liv, så da gidder jeg ikke snoke og legge meg oppi andres.

Gjest IP-adressen
Skrevet

Jeg blander meg ikke i naboers privatliv nei, og ville blitt irritert om noen blanda seg i vårt.

Her krangler vi heftig når det passer oss, det er en del av livets gang. Helt normalt med litt temperament fra slekta jeg sokner fra.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke gjort noe, nei. Bare satt på litt musikk hvis det ble for irriterende å høre på kranglingen.

(Dette gjelder selvfølgelig ikke om jeg hadde hørt ting som knuste, dunk, skrik etc, men det var jo ikke det du spurte om.)

Skrevet

Jeg hadde nok ikke gjort noe, nei. Bare satt på litt musikk hvis det ble for irriterende å høre på kranglingen.

(Dette gjelder selvfølgelig ikke om jeg hadde hørt ting som knuste, dunk, skrik etc, men det var jo ikke det du spurte om.)

Neida, som sagt kun høye stemmer, ikke noe annet - heldigvis.

Skrevet

Hadde ikke gjort noe.

har naboer fra syd-europa hjemme, ¨mye temperament og veldig høyrøstet, og en kan tolke det som krangling, men de bare prater slik seg imellom.

Skrevet

Hvorfor skulle du gjort noe? Det er jo ganske normalt at man krangler av og til..

Og siden kranglingen skjedde så tidlig om morgenen så hadde de nok akkurat kommet hjem fra byen/nachspiel, og med litt alkohol innabords kan man finne det rareste å krangle om.

ylvali1365381015
Skrevet

hva hadde jeg gjort??

ingen ting. hva skulle jeg gjøre da?

gå ned til dem å si: det er jammen ikke rart det er krig i verden når dere to ikke kan holde fred engang!

og fysisk geleidet dem inn på hvert sitt rom? ;-)

nei, folk krangler da?

jeg krangler ofte med mannen min, det har jeg alltid gjort, uten at det medfører inngripen fra naboene, heldigvis... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...