Gå til innhold

Trippeldrapet... Jeg blir så forbanna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Er det mer utenkelig at det kan skje i norske miljøer enn i pakistanske? Hvis du tar keinsteins gjentatte rallinger om at det foregår æresdrap overalt hele tiden, blant alle pakistanere, så skjønner jeg at du er foruttatt her"

Hvordan klarer du å vri det til at jeg er forutinntatt her?

Jeg sier jo nettopp at dette -ikke- behøver å være et æresdrap. Mye tyder på at det ikke er det, men som sagt så vet vi ikke.

Når jeg sier at du bedriver hersketeknikk, så var det fordi du er fæl til å beskylde andre for det.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor du mener at DU skal ha bedre grunner for å bedrive hersketeknikk enn andre.

Personlig tror jeg Prozak er den mest forutinntatte personen på hele DOL, siden han nesten ikke kan klare å svare en eneste innleggsskriver på sak uten å på verst mulig måte tolke det vedkommende har skrevet - basert på den forutinntatthet han har.

Hans påstander om hva andre faktisk mener (basert på hvordan han mener det "må" tolkes"), grenser svært ofte til rene løgner.

Dette "lett krydret" med grove personangrep og sjikane - og du har Prozak i et nøtteskall.

Og prøver du å gjøre han oppmerksom på det (uansett hvor forsiktig), så går han rett i strupen på deg.

For selv litt forsiktig kritikk tåler han ikke, selv om han er den verste til å kritisere andre personlig og grovt.

Merkelige greier, men rett som det er ganske så fornøyelig:-)

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

34

• Mary Poppins

25

• Goliath

7

• amber sun

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe og der vant jeg! Takk for meg!

Hvordan i all verden får du det til at du "vant"? Det er jo du som snakker om et ikke-eksisterende miljø som du burde ha kunnskaper nok til å vite ikke eksistere? At jeg ikke tok for gitt at du var totalt uvitende, kan du vel neppe se på som en seier for deg? *Rister på hodet*

"........................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er nok en grunn til at hver eneste gang noen diskuterer med prozak så ender man opp med å diskutere hvordan man skal diskutere fordi han gjør det så utrolig feil. Meningene hans er greie de, men så fort han kommer med "hvor dum går det ann å bli" Unnskyuld meg men har du tungt for å lese" "Dette vet helt sikkert ikke du for du er så dum" osv så blir dette på barnehagenivå. I tillegg så er han grådig flink til å vri om ting andre sier. Jeg nevner f.eks ikke æresdrap her (selv om jeg ikke utelukker det helt), men mitt poeng i denne tråden var at jeg synes det blir for drøyt å legge skylden på den norske helsevesenet. Det var faktisk det hele.

"Det er nok en grunn til at hver eneste gang noen diskuterer med prozak så ender man opp med å diskutere hvordan man skal diskutere fordi han gjør det så utrolig feil. Meningene hans er greie de, men så fort han kommer med "hvor dum går det ann å bli" Unnskyuld meg men har du tungt for å lese"

Jeg har påpekt dette for Prozak flere ganger og jeg har blitt beslyldt for å hoppe inn i trådene hans, noe han selvfølgelig har helt rett i. jeg blir bare fryktelig irritert over slik måte å diskutere på, for det dreper enhver lyst til å fortsette diskusjonen.

" det blir for drøyt å legge skylden på den norske helsevesenet"

Kanskje er det etterpåklokskap, jeg vet ikke.

Men uansett er det høyst menneskelig, etter å ha opplevd en slik tragedie dette må være for dem.

Å ha behov for å rase og skylde på noen, tror jeg er både forståelig og menneskelig i en slik situasjon.

Det tror jeg Prozak også mente og akkurat der er jeg enig med han.

Men måten hans å diskutere på, har jeg problemer med.

Skrevet

Grunnen til at jeg nevner det her er at broren er så fortørnet over norsk helsevesen og manglende oppfølging. Hvis han mener at broren var så syk - hvorfor passet han selv ikke bedre på.

Det var vel mest for å 'bevise' at her var det et sammensatt problem - ikke bare norsk helsevesen sin skyld , selv om det nok kan bli bedre.

Det får ikke blitt bare norsk helsevesen sin feil - hvis man i det hele tatt kan vise til at helsevesenet faktisk har gjort noe galt. Det er en urimelig beskyldning fra broren, men jeg minner igjen på hva han faktisk har opplevd. Ingen av oss vet hvor rimelige vi ville oppført oss i etterkant av noe slikt.

Forøvrig - hvor lett tror du det er for en bror i tyveårene å "passe på" en 30 år gammel bror? "Hvorfor passet han ikke bedre på"? Hvis han burde passet på, holdt vakt etc., så må det vel bety at broren faktisk _var_ farlig. Og hvis han faktisk _var_ farlig, så er det et tilfelle hvor tvangsinnleggelse er på sin plass. Eller?

"......................................."

Skrevet

Hvordan i all verden får du det til at du "vant"? Det er jo du som snakker om et ikke-eksisterende miljø som du burde ha kunnskaper nok til å vite ikke eksistere? At jeg ikke tok for gitt at du var totalt uvitende, kan du vel neppe se på som en seier for deg? *Rister på hodet*

"........................................."

Jo for det første fordi du kan ikke påstå at jeg har tungt for å lese når du faktisk aldri skrev det pakistanske miljøet, jeg er ingen tankeleser. Og det er jo dette du har kritisert meg for hele veien "at jeg bare hopper glatt over det."

Og for det andre, du kan faktisk ikke bestand si at det ikke er noe som heter det muslimske miljøet. Eller tar 253 000 artikler på google helt feil?

http://www.google.no/search?hl=no&q=det+muslimske+milj%C3%B8et&btnG=S%C3%B8k&meta=

Skrevet

"Det er nok en grunn til at hver eneste gang noen diskuterer med prozak så ender man opp med å diskutere hvordan man skal diskutere fordi han gjør det så utrolig feil. Meningene hans er greie de, men så fort han kommer med "hvor dum går det ann å bli" Unnskyuld meg men har du tungt for å lese"

Jeg har påpekt dette for Prozak flere ganger og jeg har blitt beslyldt for å hoppe inn i trådene hans, noe han selvfølgelig har helt rett i. jeg blir bare fryktelig irritert over slik måte å diskutere på, for det dreper enhver lyst til å fortsette diskusjonen.

" det blir for drøyt å legge skylden på den norske helsevesenet"

Kanskje er det etterpåklokskap, jeg vet ikke.

Men uansett er det høyst menneskelig, etter å ha opplevd en slik tragedie dette må være for dem.

Å ha behov for å rase og skylde på noen, tror jeg er både forståelig og menneskelig i en slik situasjon.

Det tror jeg Prozak også mente og akkurat der er jeg enig med han.

Men måten hans å diskutere på, har jeg problemer med.

"Men måten hans å diskutere på, har jeg problemer med"

Jeg har problemer med grove og bastante påstander, som lyser av kunnskapsmangel. Og spesiellt når man kommer med bastante uttalelser og samtidig innbiller seg selv og andre at man _har_ den kunnskapen man så åpenbart mangler. Her blir helt usaklige og irrelevante referater og henvisninger brukt for å "underbygge" eller "tilbakevise" ting det ikke er i nærheten å si noe om, engang.

Skrevet

Jo for det første fordi du kan ikke påstå at jeg har tungt for å lese når du faktisk aldri skrev det pakistanske miljøet, jeg er ingen tankeleser. Og det er jo dette du har kritisert meg for hele veien "at jeg bare hopper glatt over det."

Og for det andre, du kan faktisk ikke bestand si at det ikke er noe som heter det muslimske miljøet. Eller tar 253 000 artikler på google helt feil?

http://www.google.no/search?hl=no&q=det+muslimske+milj%C3%B8et&btnG=S%C3%B8k&meta=

Tar du tabloidpressens bruk av uttrykket "det muslimske miljøet" som et bevis på at det finnes et samlet muslimsk miljø i denne sammenhengen? Ærlig talt. "Det kristne miljøet" i norge - du kjenner kanskje til det også? Du vet...alle som er medlem av statskirken...

Forvrig tror jeg ikke det var bare din ignorering og kunnskapsmangel om akkurat det der jeg kommenterte. Du anklaget meg en håndfull ganger for å forsvare drapsmannen, selv om jeg ikke på et eneste tidspunkt har hverken forsvart eller syntes synd på ham. Men du mener kanskje at du kan lese ting "mellom linjene"?

Skrevet

:-)

Du får ta det humoristisk.

Da blir det ganske så mye å le av her...he-he...

"Du får ta det humoristisk.

Da blir det ganske så mye å le av her...he-he... "

Jeg burde det ja, men jeg merker blir så oppgitt!!!! Og sint!! Når han gang på gang på gang får kritikk for måten har bruke hersketeknikk på, er det helt utrolig at han ikke lærer. Det verste er at Prozak er ikke dum, en del av det han skriver er helt greit, men han ødelegger alt med de merkelige beskyldningene sine og drittslengingen hans.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Men måten hans å diskutere på, har jeg problemer med"

Jeg har problemer med grove og bastante påstander, som lyser av kunnskapsmangel. Og spesiellt når man kommer med bastante uttalelser og samtidig innbiller seg selv og andre at man _har_ den kunnskapen man så åpenbart mangler. Her blir helt usaklige og irrelevante referater og henvisninger brukt for å "underbygge" eller "tilbakevise" ting det ikke er i nærheten å si noe om, engang.

"Jeg har problemer med grove og bastante påstander"

Det du egentlig sier her at det er du som skal bestemme hva som er grove og bastante påstander og det er du og bare du som skal kunne bedrive hersketeknikk, for du har en bedre grunn enn andre.

Skrevet

"Jeg har problemer med grove og bastante påstander"

Det du egentlig sier her at det er du som skal bestemme hva som er grove og bastante påstander og det er du og bare du som skal kunne bedrive hersketeknikk, for du har en bedre grunn enn andre.

Heh-heh. Whatever.

Synes du ikke det er en grov påstand å hevde at dette var et æresdrap, når det er lite av det vi vet om det som tyder på det?

Synes du ikke det er en grov påstand at noen som har mistet tre søstre og en bror, er idiot og "typisk utlenning" som reagerer med å skylde på helsevesenet?

Er det ikke en grov påstand å si at familien har planlagt dette?

Er det ikke en grov påstand å si at familien selv har skylden for at de ikke klarte å "passe på" en psykisk syk, voksen sønn?

Jeg er i såfall uenig.

"......................................"

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Heh-heh. Whatever.

Synes du ikke det er en grov påstand å hevde at dette var et æresdrap, når det er lite av det vi vet om det som tyder på det?

Synes du ikke det er en grov påstand at noen som har mistet tre søstre og en bror, er idiot og "typisk utlenning" som reagerer med å skylde på helsevesenet?

Er det ikke en grov påstand å si at familien har planlagt dette?

Er det ikke en grov påstand å si at familien selv har skylden for at de ikke klarte å "passe på" en psykisk syk, voksen sønn?

Jeg er i såfall uenig.

Jeg tror du har forstått hva jeg mener og at jeg ikke er uenig med deg i saken. Det er ikke det jeg diskuterer nå.

I en diskusjon vil det alltid være påstander og meninger som ikke sammenfaller med ens egne.

Likevel må man kunne unngå å kalle andre for dum og idiot,

for det er nettopp det du gjør i svært mange diskusjoner.

Skrevet

Hver_eneste_gang det er utlendinger involvert i drap, voldtekt, slossing osv, så er det en haug med nordmenn som på død og liv skal forsvare dem, synes synd på dem osv, og ikke minst kritisere det norske psykiatri, norske skoler eller you name it, for at de ikke fikk god nok oppfølging.

Hvis det er så forferdelig for utlendinger å bo i Norge, så får dem flytte tilbake til der de kom fra da!

Jeg er ikke rasist, men jeg er heller ikke så naiv at jeg tror Norge har skylden for all kriminalitet som blir begått av utlendinger.

Signerer bare her og jeg, MP.

Det er akkurat dette som gjør meg og forbanna.

Skrevet

Jeg tror du har forstått hva jeg mener og at jeg ikke er uenig med deg i saken. Det er ikke det jeg diskuterer nå.

I en diskusjon vil det alltid være påstander og meninger som ikke sammenfaller med ens egne.

Likevel må man kunne unngå å kalle andre for dum og idiot,

for det er nettopp det du gjør i svært mange diskusjoner.

"I en diskusjon vil det alltid være påstander og meninger som ikke sammenfaller med ens egne. Likevel må man kunne unngå å kalle andre for dum og idiot, for det er nettopp det du gjør i svært mange diskusjoner."

Det hender, ja. I dette tilfellet var det ganske enkelt til å begynne med som et svar på en påstand om at jeg er "naiv" i slike saker som dette. Det er selvsagt litt irriterende, på samme måte som om en trettenåring skal anklage meg for å være "naiv" når det gjelder programmeringsspråk og operativsystemer. Er det noe jeg _ikke_ er, så er det naiv i innvandrings- og kulturspørsmål. Men jeg befinner meg heller ikke på ytterste, lyseblå fløy, som enkelte andre her.

Skrevet

"Du får ta det humoristisk.

Da blir det ganske så mye å le av her...he-he... "

Jeg burde det ja, men jeg merker blir så oppgitt!!!! Og sint!! Når han gang på gang på gang får kritikk for måten har bruke hersketeknikk på, er det helt utrolig at han ikke lærer. Det verste er at Prozak er ikke dum, en del av det han skriver er helt greit, men han ødelegger alt med de merkelige beskyldningene sine og drittslengingen hans.

Jeg er også meget overrasket over at han ikke ser det selv.

Så får vi bare spekulere i hvorfor....?

Men ta det med humor, for noe annet er det ikke verdt:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er utrolig hva folk skal irritere seg over. Her sitter det en familie som har fått tre familiemedlemmer slaktet ned av et familiemedlem, samtidig som de av svært mange her i landet mistenkes selv for å ha vært dealaktige i mordene, de ser debattene om æresdrap rase i hele Norge som et resultat av disse drapene, og du irriterer deg over at disse faktisk reagerer, og under en uke etter de groteske drapene snakker fra levra og kritiserer noen?

Tviler på at andre i deres situasjon hadde reagert annerledes.

Skrevet

"Men det at en person er psykotisk gir ikke i seg selv grunn til å forvente farlige handlinger."

Det gjør det nok ikke, i utgangspunktet. Men det kommer jo veldig an på hva slags person man er, og hva slags kultur e.l. som ligger bakenfor personen man er.

Og hvis det ligger en ukultur bakenfor, så vil vel psykoser o.l. kunne farges av dette i handlingene?

Det interessant her er jo bl.a at enkelte påstår at det drapsmannen selv takket nei til innleggelse, skal være et bevis på at broren lyver når han sier at han ved to anledninger forsøkte å få fastlegen hans til å tvangsinnlegge ham. Det påstås så utrolig mye som man ikke har snev av grunnlag for å påstå.

Av og til er du så irriterende...

Mennesker reagerer ikke alltid like perfekt som du gjør!!!

Skrevet

Av og til er du så irriterende...

Mennesker reagerer ikke alltid like perfekt som du gjør!!!

Du - det er nettopp det som er poenget. Ingen kan diktere hvordan folk skal reagere rundt og umiddelbart etter en slik grusom opplevelse. Ei heller kan man vite hvordan man selv ville reagert.

"........................................"

Skrevet

Du - det er nettopp det som er poenget. Ingen kan diktere hvordan folk skal reagere rundt og umiddelbart etter en slik grusom opplevelse. Ei heller kan man vite hvordan man selv ville reagert.

"........................................"

Jamen , du forteller folk hele tiden hvordan de bør reagere eller ikke...

Kanskje de også bare kommer med sin første reaksjon!

Jeg kan heller ikke forstå hvordan noen kan "glemme" at de har begått tre drap... På egne søstre.

Skrevet

Jamen , du forteller folk hele tiden hvordan de bør reagere eller ikke...

Kanskje de også bare kommer med sin første reaksjon!

Jeg kan heller ikke forstå hvordan noen kan "glemme" at de har begått tre drap... På egne søstre.

Nei, jeg gjør ikke det. Hvor i all verden forteller jeg folk hvordan de bør reagere her?

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...