Gå til innhold

Hva koster det å pusse opp et bad på 4 kvadrat ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pusse opp et bad i en leilighet jeg muligens skal kjøpe. Hva må jeg regne med av kostnader. Vil gjøre det rimeligst mulig, men vil også ha et fint bad. Må skifte alt, både innredning og vegger/gulv.

Skrevet

Det skulle jeg også likt å vite! Mitt bad er på 4,5 m2, men jeg tar bare vegger og innredning jeg da, ikke golv. Tror jeg i alle fall.

Har 50.000,- og håper jeg klarer meg med det.

Skrevet

Det skulle jeg også likt å vite! Mitt bad er på 4,5 m2, men jeg tar bare vegger og innredning jeg da, ikke golv. Tror jeg i alle fall.

Har 50.000,- og håper jeg klarer meg med det.

Vi tenkte selv en kostnad på rundt 50.000 kr, men kanskje det ikke holder.

Skrevet

Vi tenkte selv en kostnad på rundt 50.000 kr, men kanskje det ikke holder.

Hva mener du med innredning? Servant, skap, toalett og dusj? Da blir det ikke nok med 50" nei, med mindre du går for det billigste av det billige.

Og skal du legge varmekabler i golvet blir det enda dyrere. Flis er dyrere enn plater som er dyrere enn tapet f.eks. Og hvor mye kan dere gjøre selv?

Skrevet

Hva mener du med innredning? Servant, skap, toalett og dusj? Da blir det ikke nok med 50" nei, med mindre du går for det billigste av det billige.

Og skal du legge varmekabler i golvet blir det enda dyrere. Flis er dyrere enn plater som er dyrere enn tapet f.eks. Og hvor mye kan dere gjøre selv?

Alt må fornyes. Ja jeg tror nok at 50.000 kr er for lite. Vi kan gjøre en god del selv. Muligens kan vi finne noe på salg eller...skap, servant, speil, do, dusj eller badekar. Vi får se. Hadde vært greit å vite på forhånd i allefall sånn ca. Vet ikke om det skal bli fliser eller plater.

Skrevet

Vi er nettopp ferdig med å pusse opp badet vårt på ca 4 kvadrat. Har brukt ca 40.000 på det. Samboer har gjort mesteparten av jobben og fått hjelp fra en rørleggerkompis (betalte ikke noe for det). Vi kjøpte ny do, dusjkabinett, vask (helt enkel med skap under). Vi valgte flis til både gulv og vegger og la nye varmekabler på gulvet.

Gjest Flystripa
Skrevet

Alt må fornyes. Ja jeg tror nok at 50.000 kr er for lite. Vi kan gjøre en god del selv. Muligens kan vi finne noe på salg eller...skap, servant, speil, do, dusj eller badekar. Vi får se. Hadde vært greit å vite på forhånd i allefall sånn ca. Vet ikke om det skal bli fliser eller plater.

Beregn 80.000 kr - og ta det som evt blir til overs som bonus. Bedre å beregne rundhåndet, enn å beregne marginalt.

Lag f.eks en DOL-fest for resten av pengene *haha*

Skrevet

Vi vurderte å pusse opp vårt bad på ca4 kvm og hadde en rørlegger fra comfort på befaring. Vi måtte ha byttet sluk, lagt membran flislagt og byttet ut alt. Vi hadde ikke tenkt å gjøre noe selv. Dette ville fort komme på 150 000 kr i følge rørleggeren, og andre jeg kjenner som har pusset opp bad i samme str har brukt 100000 - 150000 når de ikke har gjort noe selv. Gjør du noe selv blir det selvsagt billigere men du bør absolutt bruke autorisert rørlegger til rørleggerarbeid og elektriker til elekterikerarbeid. Ellers kan dere komme til å angre om det skjer noe og dere ikke får igjen på forsikring!! Snakk med en fagmann og få et overslag. Bli enig om fast pris på forhånd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...