Gå til innhold

Med pus i hus

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama
Skrevet

Altså, denne katten er noe for seg selv!

Aldri har jeg møtt et mer sosialt, uredd og pågående lite nurkete kattevesen.

Den har fått det for seg at klørne passer godt inne i neseborene mine! Da særlig om natten! (kanhende jeg snorker...!)

Og mellom puppene har jeg nå noen svære kloremerker siden den ikke ville bæres ute i gangen, for den skulle nemlig ned i kjelleren!

Her i sta holdt den på å yppe på seg juling av nabokatten (den er 10/11 uker) og kom seg ut gjennom et vindu den strengt tatt ikke skulle forstå at det er mulig å komme seg ut gjennom (den forrige katten fikk det ikke til)

Når jeg er på do vil den ned i doskåla, og her tidligere i dag hørte jeg et plopp, og en meget våt katt kom ut baderomsdøra, så da ble det en liten vask i vasken.

PCen har fine taster som man kan klore ut! :-)

Koppene på bordet, ja de er til for å drikke av, uansett hvor mange ganger den får skjenn.

Hendene mine, ja de er blitt til noe man kan sutte på, og får han ikke lov til det, ja da blir han frustrert og må bite litt! :-)

I kassen skal man først grave seg så dypt at sanda havner alle andre plasser, og så bæsje på plastikken i bunnen, deretter må han lukte litt, for så å strø sand over. Når dette er gjort, ja da skal bæsjen tråkkes helt flat og deretter, skal den *kastes* med poten opp på toppen av den andre sanda, sånn at den ligger som en flat pannekake til alles beskuelse.

Jasminbusken, ja den er fantastisk å klatre i.

Alle druene på bordet skal slikkes på.

Papirene som ligger på bordet, de skal bæres ned på gulvet og så lekes med. (Når var det jeg hadde time til psykologen tro? -svaret er inni katta!)

Makan til herlig bøllete lite vesen har jeg aldri vært borti!

:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

*LOL*

For en rampunge! Likte særlig beskrivelsen av dovanene. I går fant den ene katten min ut at vedkurven = sengen hans! For en fjott. :)

Skrevet

De er bare vidunderlige vesener, ikke sant? Babymacen min er populer å trakke på, kose med og de viser tydelig at jeg er alfor opptatt av den og ikke av de. Minsten stjeler skinke rett av skiven i hånden min hvis hun får sjansen.

Jo større de blir, jo større bøll blir de i stand til, men man kan ikke annet enn å elske de!

Lykke til videre som kattemamma!

Skrevet

En gang hadde vi 7 av dem på en gang. Det en ikke fant på, det gjorde en av de andre.

Velte pottepalmen for 11. gang på en dag og rive opp et par kvm stråtapet er bare blåbær. Men jeg tror det kulminerte da fadern måtte skru ned Saxi-døra for å få kattungen ut av en fold, 5 minutter etter så var en annen inni der, og døra måtte ned igjen. Nummer to måtte sjekke hva som foregikk inni der.

Skrevet

En gang hadde vi 7 av dem på en gang. Det en ikke fant på, det gjorde en av de andre.

Velte pottepalmen for 11. gang på en dag og rive opp et par kvm stråtapet er bare blåbær. Men jeg tror det kulminerte da fadern måtte skru ned Saxi-døra for å få kattungen ut av en fold, 5 minutter etter så var en annen inni der, og døra måtte ned igjen. Nummer to måtte sjekke hva som foregikk inni der.

*LOL*

Måtte flytte varmtvannstanken.. Av den store sorten.

Gjest kaffedama
Skrevet

*LOL*

For en rampunge! Likte særlig beskrivelsen av dovanene. I går fant den ene katten min ut at vedkurven = sengen hans! For en fjott. :)

Og der sletta han nettopp svaret til deg! :-)

De er bare herlige!

Dette er tredje katten jeg har, han er kvart hellig birma.. kanhende lynnet har sammenheng med det? Han er virkelig noe for seg selv..

Langhåret hvit, med en grå stripe midt på hodet sånn at det ser ut som om han har en hanekam! :-)

Vedkurven hørtes ut som en vond hard plass å velge seg! :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Og der sletta han nettopp svaret til deg! :-)

De er bare herlige!

Dette er tredje katten jeg har, han er kvart hellig birma.. kanhende lynnet har sammenheng med det? Han er virkelig noe for seg selv..

Langhåret hvit, med en grå stripe midt på hodet sånn at det ser ut som om han har en hanekam! :-)

Vedkurven hørtes ut som en vond hard plass å velge seg! :-)

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor han heller ville ligge der enn i sofaen, men han sov godt der. :)

Gjest Mimremor
Skrevet

De er bare vidunderlige vesener, ikke sant? Babymacen min er populer å trakke på, kose med og de viser tydelig at jeg er alfor opptatt av den og ikke av de. Minsten stjeler skinke rett av skiven i hånden min hvis hun får sjansen.

Jo større de blir, jo større bøll blir de i stand til, men man kan ikke annet enn å elske de!

De er nydelige, rampete som på Tom&Jerry. :)

Vi har hatt så mye morro med vår bøllegjeng, aldri har vi ledd så mye som da vi hadde kattunger i hus.*s*

Gjest kaffedama
Skrevet

7 katter! :-O Ja, da var det nok liv tenker jeg!!!

Hehe, de må jo sjekke ut! Og gjerne flere ganger også..

Hva er en saxi dør? *uvitende* Det hørtes litt slitsomt ut :)

De er flotte

:)

laguna1365380434
Skrevet

*lol* Men de er jo søte da..selvom de gjør all mulig ugang!

Mine to (en forhenværende + dengang ung gammelpus) klarte i felleskap engang å _puliverisere_ toalettet! :-D Morsomt nå, men stress da!

De lekte med hverandre og føk opp gardiner og hyller..Og rev derved ned fra stor høyde en sånn powerflaske med parfyme, som da altså var tung nok til å legge doen i ruin.

Kattene luktet godt, om ikke annet, mens vi styrte unna alt eksprimentelti matveien en stund, i og med at vi var avhengig av å låne doen på kafeen over gata - til jeg fikk anskaffet og montert nytt toalett uka etter..;-)

Gjest kaffedama
Skrevet

Helt flotte:) Dette er katt nr tre, håper jeg får ha den i mange år, men den trenger OPPDRAGELSE! Og om natten legger den seg inn i ansiktet mitt, jo nærmere jo bedre!

Jeg må ha dyr jeg, ellers blir det for ensomt. Er flott med katt! :-))

Hadde hund tidligere, men det er litt mer arbeid, da får man litt mer trim:)

Hatt det fint i Paris?

Gjest kaffedama
Skrevet

*lol* Men de er jo søte da..selvom de gjør all mulig ugang!

Mine to (en forhenværende + dengang ung gammelpus) klarte i felleskap engang å _puliverisere_ toalettet! :-D Morsomt nå, men stress da!

De lekte med hverandre og føk opp gardiner og hyller..Og rev derved ned fra stor høyde en sånn powerflaske med parfyme, som da altså var tung nok til å legge doen i ruin.

Kattene luktet godt, om ikke annet, mens vi styrte unna alt eksprimentelti matveien en stund, i og med at vi var avhengig av å låne doen på kafeen over gata - til jeg fikk anskaffet og montert nytt toalett uka etter..;-)

Herregud! *store øyne*

Det var dagens historie!

*LOL*

Skrevet

Helt flotte:) Dette er katt nr tre, håper jeg får ha den i mange år, men den trenger OPPDRAGELSE! Og om natten legger den seg inn i ansiktet mitt, jo nærmere jo bedre!

Jeg må ha dyr jeg, ellers blir det for ensomt. Er flott med katt! :-))

Hadde hund tidligere, men det er litt mer arbeid, da får man litt mer trim:)

Hatt det fint i Paris?

Er litt samme her. Tror det er noe av det beste jeg har gjort for meg selv, å få katter! Hatt det veldig fint i Paris, nå er det masse som skal fordøyes. Leste om din gode natt/dag/ro, hvordan går det nå? Fått beholde den litt?

Skrevet

7 katter! :-O Ja, da var det nok liv tenker jeg!!!

Hehe, de må jo sjekke ut! Og gjerne flere ganger også..

Hva er en saxi dør? *uvitende* Det hørtes litt slitsomt ut :)

De er flotte

:)

Saxidør er en skyvedør kledd med skinn som folder seg. Inni døra er det en saksemekanisme. Kattene klemte seg inn under kanten på folden og opp i døra. Folden kan bare løftes utenfra og innover, dermed blir det en enveistur, de kommer ikke ut igjen. Hvis noen åpner og lukker døra, blir de klemt i saksemekanismen.

Gjest kaffedama
Skrevet

Saxidør er en skyvedør kledd med skinn som folder seg. Inni døra er det en saksemekanisme. Kattene klemte seg inn under kanten på folden og opp i døra. Folden kan bare løftes utenfra og innover, dermed blir det en enveistur, de kommer ikke ut igjen. Hvis noen åpner og lukker døra, blir de klemt i saksemekanismen.

Uff :-( Bra du hadde en omtenksom far da, som hjalp dem ut ;-)

Gjest kaffedama
Skrevet

Er litt samme her. Tror det er noe av det beste jeg har gjort for meg selv, å få katter! Hatt det veldig fint i Paris, nå er det masse som skal fordøyes. Leste om din gode natt/dag/ro, hvordan går det nå? Fått beholde den litt?

Ja, fått beholde den litt :-) Har litt vondt i ledd og muskler og er tett i brystet så jeg tar det med ro :)

Er godt å ikke ha så sinnsyke tyttebærturer, er mer og mer tilstede i livet her og nå:) Deilig. Så jeg får håpe det varer og jeg blir sterkere og sterkere i psyken min nå:) Har dårlig tid! Skolen starter om tre mnd! ;-)

Paris hørtes helt fantastisk ut! Fikk du flere slike nestenreligiøse opplevelser? Det blir som å styrke et håp liksom, synes jeg. At det ordner seg, livet vil bli bra tilslutt.

Jeg resier til Spania om en ukes tid, blir bading og sol får jeg håpe :-)

Skrevet

Hihihi!

Har en kattunge på 12 uker selv, og din høres faktisk hakket værre ut enn min rakkerkatt!

Her går det i klatring i potteplantene, spankulering på bordet, sniking i vinduskarmen, angrep på intetanende mennesker (de er jo til å lekes med!), "hjelp" til Fårikål-laging (han skjønte ikke helt hvorfor han ble skysset ned fra komfyren bare fordi han smakte bittelittegrann på lammekjøttet)

Jentungen på 4,5 er ekstra utsatt, hun har nemlig så fridtende musefletter. Og Kultursidene i Aftenposten, de kan ikke mor få lese i fred, de skal jo jaktes på og angripes og rives i stykker!

Kattunger er vanvittig morsomme!

Gjest kaffedama
Skrevet

Hihihi!

Har en kattunge på 12 uker selv, og din høres faktisk hakket værre ut enn min rakkerkatt!

Her går det i klatring i potteplantene, spankulering på bordet, sniking i vinduskarmen, angrep på intetanende mennesker (de er jo til å lekes med!), "hjelp" til Fårikål-laging (han skjønte ikke helt hvorfor han ble skysset ned fra komfyren bare fordi han smakte bittelittegrann på lammekjøttet)

Jentungen på 4,5 er ekstra utsatt, hun har nemlig så fridtende musefletter. Og Kultursidene i Aftenposten, de kan ikke mor få lese i fred, de skal jo jaktes på og angripes og rives i stykker!

Kattunger er vanvittig morsomme!

Hehe, han hørtes ut som en kul liten krabat!

Musefletter ER jo spennende da! De beveger seg jo så rart! :-)

Min kommer seg heldigvis ikke opp på komfyren enda. *grøsser ved tanken på neste bolk* :-)

Ha en fin kveld.

Skrevet

Uff :-( Bra du hadde en omtenksom far da, som hjalp dem ut ;-)

Tror han sa noe om kattej..... og andre stygge ord som han ikke mente.

Omtrent det han sa da en av dem spaserte over hele det nystøpte verandagulvet. De ca 100 kattesporene ble stående i sementen og har vært der siden 1967. De ble ikke oppdaget før det var for sent.

Bestemora mi var heller ikke blid da et par av dem for opp under kjolen hennes og klorte seg fast i strømpene og mammelukkene. Det syns vi unga var moro. Bestemor var litt grinete av gemytt.

osv osv

Gjest kaffedama
Skrevet

Tror han sa noe om kattej..... og andre stygge ord som han ikke mente.

Omtrent det han sa da en av dem spaserte over hele det nystøpte verandagulvet. De ca 100 kattesporene ble stående i sementen og har vært der siden 1967. De ble ikke oppdaget før det var for sent.

Bestemora mi var heller ikke blid da et par av dem for opp under kjolen hennes og klorte seg fast i strømpene og mammelukkene. Det syns vi unga var moro. Bestemor var litt grinete av gemytt.

osv osv

*lol*

Veranda med særpreg. Kunne lagd kunst, malt gulvet blått og kattesporene hvite. Hadde blitt fint! ;-)

Høres ut som noen fartsfyllte og spennende opplevelser for dere ungene :) Gøy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...