Gå til innhold

Hva er det med henne?

Gjest Sliten mamma og datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 11 år og har ei veninne som jeg snart ikke orker mer av.Hun roper og skriker.Eier ikke høflighet.Stenger datteren min ute av SITT rom, mens hun selv er innenfor å leser dagbøker, sitter på data`n osv

Hun er stadig i krangel med andre barn og styrer datteren min til de grader.Hun griner når hun ikke får viljen sin og har ikke venner igjen.Datteren min mister venner fordi denne jenta henger etter henne hele tiden.

Hva skal jeg gjøre?

Hva er det med denne jenta ?

Skrevet

Et bokstavbarn kanskje?

Og hva betyr det ?

Skrevet

Og hva betyr det ?

Ta å gå på forumet for bokstavbarn så kanskje du får svar der. Kan være mange årsaker til at jenta er som hun er.

Skrevet

Og hva betyr det ?

Oppsiktsvekkende at man er mor, uten å vite hva bokstavbarn er for noe.

Gjest girl with no name
Skrevet

Jeg visst hva ADHD var jeg,lenge før jeg visste at det var det samme som bokstavbarn. Faktisk er det ikke SÅ lenge siden jeg oppfattet at denne diagnosen hørte innunder bokstavbarn. Tror ikke det er så uvanlig blant folk som ikke har hatt sykdom i familien eller blant venner.

Skrevet

Hæ? Det er da ikke så vanlig å bruke betegnelsen "bokstavbarn". Man er da ingen dårlig mor fordi man ikke vet hva det betyr!

Huff, jeg skulle virkelig ønske at endel folk her inne kunne hatt mer folkeskikk :-/

Skrevet

De fleste kjenner nok til endel bokstavdiagnoser, men begrepet bokstavbarn er faktisk ikke særlig vanlig å bruke i dagligtale.

Skrevet

Jeg visst hva ADHD var jeg,lenge før jeg visste at det var det samme som bokstavbarn. Faktisk er det ikke SÅ lenge siden jeg oppfattet at denne diagnosen hørte innunder bokstavbarn. Tror ikke det er så uvanlig blant folk som ikke har hatt sykdom i familien eller blant venner.

Nei, aldri hørt om bokstavbarn jeg, men lærte altså noe nytt i dag da.

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg hadde stengt ytterdøra. Hun ville ikke fått komme inn til meg med sånn oppførsel. Dette går jo utover ditt barn.

Snakk med hennes foreldre, og fortell om den uakseptable oppførselen. Hun har kanskje en diagnose?

Gjest Calóni
Skrevet

Hæ? Det er da ikke så vanlig å bruke betegnelsen "bokstavbarn". Man er da ingen dårlig mor fordi man ikke vet hva det betyr!

Huff, jeg skulle virkelig ønske at endel folk her inne kunne hatt mer folkeskikk :-/

Kanskje det var en bokstavvoksen som svarte *fnise*

Gjest Calóni
Skrevet

Nei, aldri hørt om bokstavbarn jeg, men lærte altså noe nytt i dag da.

Gikk i klasse med en med ADHD, og hadde en del å gjøre med en autist i jobbsammenheng. Jeg visste en god del om diagnosene, men "bokstavbarn" hørte jeg ikke om før jeg kikket på forumlisten på DOL og lurte på hva pokker et bokstavbarn var, og lurte på om de virkelig hadde laget et eget forum for barn som var tidlig ute med å interessere seg for bokstaver og lesing *lol*

Skrevet

Kanskje det var en bokstavvoksen som svarte *fnise*

Jaggu, det tenkte jeg ikke på. Da får jeg vel kjappe meg å beklage ;-)

Skrevet

Her er en mor til som ikke vet det.....

Skrevet

Gikk i klasse med en med ADHD, og hadde en del å gjøre med en autist i jobbsammenheng. Jeg visste en god del om diagnosene, men "bokstavbarn" hørte jeg ikke om før jeg kikket på forumlisten på DOL og lurte på hva pokker et bokstavbarn var, og lurte på om de virkelig hadde laget et eget forum for barn som var tidlig ute med å interessere seg for bokstaver og lesing *lol*

Jeg trodde det var barn som likte bokstavkjeks.

Hva har ADHD med bokstaver å gjøre? Hva er sammenhengen?

Skrevet

Apropos bokstavkjeks... hvor ble den av?? den var serdeles GOD og kjempe gøy å leke med!

Gjest Calóni
Skrevet

Det er en rekke diagnoser som blir forkortet med bokstaver, sånn som ADHD og ADD. Mange barn med utviklingshemninger eller atferdsproblemer får dermed diagnoser som er forkortet med bokstaver, og det er vel derfor begrepet "bokstavbarn" har kommet i bruk. Jeg tviler dog på at du finner det i noen ordliste ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Apropos bokstavkjeks... hvor ble den av?? den var serdeles GOD og kjempe gøy å leke med!

Ja, hvordan lærer barna i dag seg å skrive, egentlig? :o

Gjest girl with no name
Skrevet

Ja, det var her jeg oppdaget det også, og tenkte faktisk akkurat det samme som deg. Jeg visste også mye om ulike diagnoser, bare ikke at de hadde en slik fellesbetegnelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...