Gjest fikk det ikke til Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Her er så mange flinke excel-brukere. Jeg har to kolonner med tall i et budsjett. Kolonne a er forbruk Kolonne b er budsjett Hvordan finner jeg forbruk i prosent i forhold til budsjettet? 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 forbruket/budsjett (altså dele på) Formater cellen som % ved å bruke %-knappen øverst. 0 Siter
Gjest fikk det ikke til Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 forbruket/budsjett (altså dele på) Formater cellen som % ved å bruke %-knappen øverst. Takk Åsemor, men jeg er redd jeg fortsatt ikke skjønner dette. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Skriv dette i kolonne C; =A1/B1 Og så markerer du kolonnen, høyreklikk, velg formatter celler, under fanen Tall velger du Prosent. 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Takk Åsemor, men jeg er redd jeg fortsatt ikke skjønner dette. Se på cella du har tallet ditt. La oss si cella heter b3. Og cella med budsjett. Kanskje c3. Så f.eks i d3 skriver du =b3/c3, så enter og så trykker du på %-knappen øverst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.