Gå til innhold

kviser..

Anbefalte innlegg

bergensjente20

Jeg har problemer med uren hud i ansiktet, men har prøvd nesten alt av piller og kremer. Det er de mer nuppete kvisene utenpå hunden, og bare i ansiktet. Jeg er nå 20 år så tenker at det ikke kan være hormonkviser men en form for allergi? Jeg tenker å prøve å legge om kostholdet, slutte med melk og kornprodukter, men er ikke helt sikker på hva jeg bør spise og ikke. Bør jeg være så streng at jeg ikke spiser produkter med melkepulver òg, eller er det nok og ikke spise ost og drikke melk? Jeg har begynt å drikke brennesle te hver dag for jeg har hørt at det hjelper, men jeg kan ikke se de store virkningene. Jeg har vært hos ørten hudleger og forskjellige leger, hudspesialister og prøvd forskjellige kjerringråd, men ingen hjelp. Så nå vil jeg prøve alternative metoder...noen råd, ideer o.l.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249144-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Innen alternativ behandling anbefales ofte et sunt kosthold der man unngår søtt og raffinerte karbohydrater som utgangspunkt. Dernest er det viktig å få i seg nok av fettsyrene GLA (nattlysolje), DHA og EPA (fiskeoljer)som gjør huden mykere og sunnere innenfra. I kombinasjon anbefales også sink og vitamin B6, som er nødvendig for enzymsystemene i huden. Hvis du skal forsøke å leve uten melk og korn anbefaler jeg at du er konsekvent og gir deg selv ca 3 uker før du bør forvente å få effekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249144-kviser/#findComment-1957890
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...