Gå til innhold

Jeg har så lyst på hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og hvis sønnen din blir kjempeallergisk for hund om noen år..hva da? Nå krisemaksimerer jeg nok litt her, men vi var i samme situasjon når søster'n plutselig ble kjempeallergisk :-(

*gledesdreper*

;-)

Uff, ja. Men det er jo noe som er vanskelig å forutse, uansett når man anskaffer hund.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

14

• Carina82

4

• hare1365380455

4

• Atene

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg hadde venta... Nå har jeg ikke hatt hund selv, men har vel fått med meg såpass at jeg vet det kan være veldig slitsomt, iallefall når hunden er valp. Siden du er alene med et barn tenker jeg det kan bli tøft å dekke hundens behov.

Tenk om din fremtidige kjæreste er allergisk mot hund? ;-)

Vel, det er et lite snev av alvor i dette uansett.. Søsteren min har astma og kan aldri besøke noen som har hund. Dvs. at hun i oppveksten praktisk talt var utestengt fra alt sosialt samvær hos venner/familie som hadde hund i huset. De kunne komme til henne, men da måtte hun på forhånd ta allergimedisiner.

Uff. Ja, det er mye å tenke på.

Men jeg har bestemt meg for å ta en ny vurdering når situasjonen er litt annerledes :)

Skrevet

Du får det til om noen år, vet du.

Jeg forstår argumentet om at Squishy ville ha glede av det. Er det kanskje noen andre typer dyr du kunne tenke deg? Nå er det jo gjerne slik at hundemennesker ikke engang er villige til å vurdere katt... Men jeg vurderer ihvertfall katt, for det virker som den enkleste løsningen.

Men kanskje ikke i byen, når jeg tenker meg om.

Nei, da måtte det ha blitt innekatt og det synes jeg heller ikke så mye om. Jeg er definitivt et hundemenneske, men er glad i all slags dyr :)

Skrevet

Jeg ville ventet et par år til.

Det er mye glede i hunder, og andre dyr, men også mye arbeid.

Har selv to kaniner nå, som kommer til å flytte hjem til moren min fordi vi venter barn til våren, og jeg tror ikke tiden vil strekke til. Både med stell og andre ting (er ikke av typen som lar de sitte i et bur hele dagen, de er ute ved oppholdsvær, og går litt rundt i leiligheten her, ute ved oppholdsvær, men må passes på hele tiden pga andre dyr som kan komme)

Skrevet

Jeg ville ventet et par år til.

Det er mye glede i hunder, og andre dyr, men også mye arbeid.

Har selv to kaniner nå, som kommer til å flytte hjem til moren min fordi vi venter barn til våren, og jeg tror ikke tiden vil strekke til. Både med stell og andre ting (er ikke av typen som lar de sitte i et bur hele dagen, de er ute ved oppholdsvær, og går litt rundt i leiligheten her, ute ved oppholdsvær, men må passes på hele tiden pga andre dyr som kan komme)

Ja, enig med deg.

Det får nok vente en stund til, tror jeg.

Skrevet

Uff, ja. Men det er jo noe som er vanskelig å forutse, uansett når man anskaffer hund.

Sant nok!

Jeg reagerer bare litt når folk sier de iallefall skal ha hunden til den dør... Astma og allergi er noe herk og noe som plutselig kan oppstå. Jeg er nok uansett litt innhabil her i og med at jeg har levd såpass nært sammen med astmatikere ;-)

Men det er klart, ingen kan forutse hva framtiden bringer - så sånn kan man nesten ikke tenke :-)

Skrevet

Sant nok!

Jeg reagerer bare litt når folk sier de iallefall skal ha hunden til den dør... Astma og allergi er noe herk og noe som plutselig kan oppstå. Jeg er nok uansett litt innhabil her i og med at jeg har levd såpass nært sammen med astmatikere ;-)

Men det er klart, ingen kan forutse hva framtiden bringer - så sånn kan man nesten ikke tenke :-)

Nei, det er klart. Ved astma/allergi, så er det ikke så mye man får gjort.

Jeg tenkte mer på bosituasjonen med den kommentaren. At jeg skaffer hund og ikke vet at jeg kan finne et egnet bosted om noen år.

Skrevet

Etter å ha lest tråden forstår jeg at du ikke vil skaffe deg hund i første omgang. Men hva med å fjernadoptere en hund? Jeg har hørt om noen som gjorde det, via dyrebeskyttelsen tror jeg. Jeg mener man da betaler en symbolsk sum og får tildelt en hund som står på kennel og venter på en ny familie. Så kan man besøke den, gå tur osv.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har ingen gode argumenter for :)

Men; jeg har alltid hatt hund, er oppvokst med hund, mamma har hund, og jeg hadde hund inntil for noen få år siden (da jeg ble gravid).

Nå er jeg SKIKKELIG glad for at jeg ikke har hund!

Jeg hadde border collie, samme som mamma har nå - og de krever gjerne litt mer enn snittet, men likevel.

Jeg har ikke mulighet til å gå ut etter kl. 19.00 de aller fleste dagene - da sover jo Billa.

Man kan ikke reise bort på impuls...

Man må stå opp grytidlig, kle på et altfor trøtt barn uendelig mye klær, og dra det med seg ut i vogn i snø og helv... for å lufte hunden kl. 07 om morgenen, fordi du må rekke å gjøre det før du skal på jobb. Bare det er argument godt nok til å ikke ha hund spør du meg :)

Hadde du vært samboer hadde saken stilt seg litt annerledes, men nå er du som meg - og jeg hadde hatt kjempeproblemer med å få det til å gå i hop...

Skrevet

Nei, det er klart. Ved astma/allergi, så er det ikke så mye man får gjort.

Jeg tenkte mer på bosituasjonen med den kommentaren. At jeg skaffer hund og ikke vet at jeg kan finne et egnet bosted om noen år.

Ok, det er nok greit å ha en stabil bosituasjon, så jeg synes du høres fornuftig ut :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Det kan du kanskje ha rett i :-)

Men jeg har altså prøvd å være alene med barn, og ha hund selv, og det anbefales IKKE.

Etter hva Glimtipper skriver ville nok jeg også stemt nei. Men jeg måtte jo -vurdere- det til nei *erte* :P

Skrevet

Du kan låne hunden min NÅR DU VIL!!! Han har bodd sammen med frøkna her i tre år, så han er godt vant med barn også.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg kjenner dessverre ingen med hund :/

Men det får nok vente. Så får jeg heller trøste meg med tanken på at det blir en ny hund, med tid og stunder.

Gemini har hund :)

Jeg har tilbudt meg å være passer av den, men foreløbig har det ikke blitt noe av. Det er sikkert flere dolere som har behov for hundepassere av og til, til gjensidig glede!

Skrevet

Gemini har hund :)

Jeg har tilbudt meg å være passer av den, men foreløbig har det ikke blitt noe av. Det er sikkert flere dolere som har behov for hundepassere av og til, til gjensidig glede!

Du kan gjerne låne min hund, Ulvinnen! :D

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du kan gjerne låne min hund, Ulvinnen! :D

Jeg har to barn med sterk hundeabstinens, så det hadde vært hyggelig :-)

Hvilken rase er det?

hare1365380455
Skrevet

Hvilken rase er det?

Det må være koselig å få besøk av en hund av og til! :)

Skrevet

Du bør vente. Det blir som et barn til ;)

Men skjønner at du har lyst. Har kjempelyst på selv, jeg :D

hare1365380455
Skrevet

Du får nok vente....:) Eller låne en hund av og til.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det må være koselig å få besøk av en hund av og til! :)

Nettopp. Hele familien er vedlig glad i hunder. Men det passer ikke for oss å ha det selv, nettopp fordi vi blir så bundet, og ikke har noen hundeavlastere.

Men det å kunne få låne en hund som vi ble kjent med og glad i av og til, hadde vært kjempekoselig.

Skrevet

Hvilken rase er det?

Hehe, det er en skikkelig god gatemix! Boarder collie, golden retriever og irsk setter. Veldig snill og grei, eneste minuset er at han tror han er et menneske...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...